Ik ben vandaag naar het Openlucht museum in mijn woonplaats Arnhem geweest. Ik was er jaren geleden voor het laatst geweest en dat was voor een trouwerij. Mijn moeder was er nog nooit geweest en had al een paar keer gezegd dat ze zo graag wilde gaan. Aangezien ze net jarig is geweest heb ik haar dus meegenomen naar het Openlucht museum. Het was een prachtige zonnige dag. Eerst wat oude boerderijen bekeken en oud amsterdam. Toen een ritje in de tram en we stapten uit voor het verzamelhuis. Dat was dus volledig ingericht met verzamelingen van mensen. Van sinterklaas papier tot treintjes van Ed Nijpels en van kotszakjes (ja echt waar) tot de Koninklijke familie. Ik loop daar rond me te verbazen eigenlijk, loop een deur door en wat schetst mijn verbazing?
EEN TABAKSPIJP VERZAMELING!!!!!
Echt prachtig! allemaal vitrines vol met normale tot de meest vreemde pijpen. De muren hingen rondom helemaal vol met schilderijtjes en tekeningen van pijp rokende mensen, een aantal tv's met een bank ervoor waar van alles op werd uitgelegd, soms ook alleen een bank met audio. Erg mooi allemaal
Helaas kon ik er niet zo lang blijven als ik had gewild, we waren hier immers voor mijn moeder
Ik heb wel foto's gemaakt die ik hier onder plaats.
Daarna nog india's gaan eten dus mijn dag was top!