patrick schreef:Ronnie de Ponnie schreef:Come on, pijproken is juist cool.
Dat bepaalde mensen het niet lekker vinden of oubollig of wat dan ook, zal mij niet weerhouden.
Ik vind juist dat een dergelijke (uitstervende) traditie nieuw leven ingeblazen moet worden.
Heb je helemaal gelijk in, maar hoeveel rook je

Dat had ik al gepost: gemiddeld 1 pijp per dag.
Soms twee of drie op een dag, dan weer sla ik een dagje over, als ik geen geschikt moment heb.
Ik ben ook nog een beginner, ben volop allerlei verschillende soorten aan het uitproberen.
Daarbij de afgelopen maanden verscheidene nieuwe pijpen gekocht, en die moeten natuurlijk allemaal worden ingerookt.
Daarvoor gebruikte ik in het begin Skandinavik Mixture (omdat de tabakhandelaar die aanraadde), maar ben al snel overgestapt op Neptune om in te roken.
Sinds vorige week met flakes begonnen, Orlik Golden Sliced. Tegelijk ook maar een blik Troost Slices gekocht.
Het roken van flake is weer een nieuwe ontdekking, en zeer positief.
De eerste pijp ging niet vlekkeloos. Ik had haar gestopt door de flake dubbel te vouwen en in de pijp te proppen. Misschien dat de tabak ook nog iets te vochtig was, maar hij brandde niet lekker.
De tweede keer heb ik een flake een half uurtje laten drogen, en vervolgens verpulverd en toen in de pijp gestopt.
Dit ging beter, het brandde goed.
En erg lekker spul trouwens, die Orlik Golden. Meer body dan wat ik tot nu toe had gerookt.
Binnenkort een bezoek gepland aan Schimmel in Zutphen.
Ik heb nog wel wat op het verlanglijstje staan.
Met name ben ik erg benieuwd naar een paar soorten van Samuel Gawith.
En de Dunhill Nightcap lijkt me wel wat, ik wil weleens wat sterkers proberen.
I'm thinking, Lewis...