Zelf smaken toevoegen aan de tabak

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Godfrey59

Zelf smaken toevoegen aan de tabak

Bericht door Godfrey59 »

Home growers in de US voegen vaak een smaak toe aan hun tabak . Ze sprayen de tabak met honing / water oplossingen , suiker of drop oplossingen . Een andere manier is smaken die je aan je tabak kunt toevoegen middels druppels of sprayen .

Ze zijn onderling combineerbaar dus bv coconut en mango , of chocolat en vanilla net wat je maar wil .
Tabak spreiden insprayen en laten drogen geeft het beste resultaat . Voor de eigen telers onder ons .

Zie de link : http://www.herbsmoke.com/tasty_puff/

Godfrey

Immler

Re: Zelf smaken toevoegen aan de tabak

Bericht door Immler »

Die yanks ook.
Opvallend dat de smaak bubble gum is uitverkocht.
Moet er niet aan denken.
Afbeelding

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Immler schreef:Die yanks ook.
Opvallend dat de smaak bubble gum is uitverkocht.
Moet er niet aan denken.
Even off topic ": je prijs is vandaag op de post dus let op de brievenbus daar het er niet altijd door past .
Veel plezier ermee .

Godfrey

dinck

Bericht door dinck »

Soms kom je uit luiheid tot verrassende ontdekkingen. Toen een collega op mijn werk hoorde dat ik pijp rookte kwam ze met een oud blikje van een vorige lover en vroeg mij of ik er wat aan zou hebben, geen idee welk merk want er zat geen etiket op en geen binnenpapier (vermoedelijk dus van iemand die bullktabak in standaard vierkante blkjes bewaarde (lijkt mij ook een goed idee voor mezelf - zag dat ze bij DanPipe ronde schroefblikken voor 50gr. tabak verkopen). Afijn, toen ik thuis aan mijn bureau zat en het blikje opende toen bleek de tabak zo uitgedroogd dat de flakes bij de gerinste aanraking al ready rubbed werden. Nou ja, bevochtigingssteentje kopen, maar dat soort dingen vergeet ik altijd. Toen bedacht ik mij de tip van Janneman, een bevochtigde koffiefilter. Alleen, dan moest ik opstaan en naar de keuken lopen... Om mij heen kijkend zag ik een keukenrol (gebruik ik altijd als zakdoek, met dit weer heb ik last van een chronische loopneus) en een fles Père Magloire 12 jaar oude calados die ik nog niet teruggezet had. Hmm, dat moest ook werken.

Na enkele dagen leek de tabak weer een beetje rookbaar te zijn, dus pijpje gestopt. Ah, niet slecht! De calva had een onmiskenbaar aroma aan de tabak gegeven en voor een zachte en koele smaak gezorgd.

En toen kreeg ik nog een idee. Ik rook ook shag, meer in het bijzonder Natural America Spirit, maar sinds ik weer pijp rook een heel stuk minder. Nu is die American Spirit van zichzelf al droog, maar als het pakje een paar dagen geopend is dan lijkt het helemaal meer op stro dan op tabak. Het smaakt dan ook bepaald scherp. Zelfde truc toepassen dus, ik heb zo'n shagblikje (waarin je ook je vloeitjes kwijt kan) en die heb ik ook de clava-behandelling gegeven. Het gevolg is dat de shag mij nog beter smaakt dan ooit! Het is zacht en heeft een hint zoetheid, volgens mijn schoonzus is de roomnote (nou ja zeg, bij shag!!!) zelfs verbeterd.

Dat maakt me natuurlijk wel nieuwsgierig wat het effect van mijn grappa's of eua de vies zal zijn. Mocht ik ooit weer een uitgedroogde tabak hebben die mij in eerste instantie niet zo erg beviel dan is het experimenteren geblazen!

franz

Plaats reactie