Oude pouches

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Pitoe [*RIP*]

Oude pouches

Bericht door Pitoe [*RIP*] »

Ik heb enkele oude pouches gekregen van iemand die oude huizen leegmaakt.

Voornamelijk shag maar ik heb nog een paar oude pouches pijptabak ertussen. Sommige gesloten maar vele open.
Is dit nog rookbaar, rekening houdend dat diegenen dat nog met zegel gesloten waren blijkbaar niet geseald waren.
ze voelen niet kurkdroog aan maar ze ruiken bijna allemaal hetzelfde. Geen schimmel te bespeuren. ik wil het er wel eens op wagen maar kan iemand iets vertellen over deze tabakken?

Upper Ten - Hispano lichte mixture
John cotton's - Honeydew
La Isla - Habana pipe tobacco

Nekker
Erelid

Re: Oude pouches

Bericht door Nekker »

Oeeeehhh, mooie vangst... Vooral die Upper Ten, daar zijn vele liefhebbers nog van op dit forum. Ik zou hem voorzichtig met een vochtmuntjes/koffiefilter terug vochtig maken. Gebruik wel GEDEmineraliseerd water om schimmels te voorkomen. En leg hen vooral niet in de buurt van andere geopende tabak. Het proberen waard! Whitesnake van dit forum heeft onlangs ook twintig jaar oude Semois nog gevonden, en heeft die met succes terug bevochtigd...
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Pitoe [*RIP*]

Bericht door Pitoe [*RIP*] »

ze lagen in een doos vol andere geopende pouches dus ik denk dat de aroma's wel wat met elkaar wat gemengd zijn.

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

Tja, tabak is inderdaad een aroma opnemer... Tenzij ze die doos al uitgedroogd zijn ingevlogen, dan heb je grote kans dat ze elkaar aroma's niet hebben opgenomen. Ik zou het toch een kans geven, want je hebt daar een paar prachtige tabakken, die niet meer bestaan...
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Oude goed gesealde blikken kan ik wel inkomen , maar van oude uitgedroogde pouches wordt
je volgens mij :mrgreen: van .

Godfrey

Plaats reactie