Het grote 'latakia' topic

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Arno
Contacteer:

Re: Volgende stap Latakia

Bericht door Arno »

Hoi Dolledokus, PB me even je adres gegevens ;)
Afbeelding

Dolledokus

Bericht door Dolledokus »

Doe ik Arno ;p
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

teunis

Re: Niet langer mixtures met Syrische latakia van DTM en K&K

Bericht door teunis »

Ehhh.... schop ik tegen veel schenen als ik zeg dat het mij niet veel uitmaakt, daar ik tabak gedroogd boven vuurtjes met kamelenstr#nt niet wens te roken? :oops:
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

teunis

Bericht door teunis »

Sterkte met de zoektocht Dolledokus.

Voor mijzelf ben ik er al lang uit: de latakia-smaak pakt mij niet. Ik blijf maar iets van fietsband proeven, en dat is niet een smaak die mij bekoort. Geef mij dan maar een flink gezoete tabak met vanille, kers, noga of sinaasappel.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

teunis schreef:Ehhh.... schop ik tegen veel schenen als ik zeg dat het mij niet veel uitmaakt, daar ik tabak gedroogd boven vuurtjes met kamelenstr#nt niet wens te roken? :oops:
AUWWWW!!! :P Ieder zijn/haar smaak Teunis :) En het is GEEN kamelenstront! *zucht* :roll:
Afbeelding

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Smaken verschillen. Gelukkig :) Maar ik rook nog regelmatig aromatische tabakken. Alleen ben ik erachter gekomen dat ik wat die betreft meer ben van de vanillekant als van de fruitkant.
Afbeelding

teunis

Bericht door teunis »

Vanille is dan ook de meest gebruikte aroma ter wereld!

Blijkbaar hebben wij mensen iets met vanille....

Overigens verbaast het mij dat jij aromatics rookt; ik dacht dat jij meer van de pure tabakken was, al dan niet in een eigen blend.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

teunis schreef:Vanille is dan ook de meest gebruikte aroma ter wereld!

Blijkbaar hebben wij mensen iets met vanille....

Overigens verbaast het mij dat jij aromatics rookt; ik dacht dat jij meer van de pure tabakken was, al dan niet in een eigen blend.
Ja ik ben ook van de pure tabakken. Maar ook van sommige aromatics (bv. Planta's Black Vanilla, Neptune, Sillem's Black). Verandering van spijs doet eten ;) En ik zou het geen fijn idee vinden als ik me zou moeten beperken tot bepaalde soorten tabak.
Afbeelding

teunis

Bericht door teunis »

Arno schreef:
teunis schreef:Ehhh.... schop ik tegen veel schenen als ik zeg dat het mij niet veel uitmaakt, daar ik tabak gedroogd boven vuurtjes met kamelenstr#nt niet wens te roken? :oops:
AUWWWW!!! :P Ieder zijn/haar smaak Teunis :) En het is GEEN kamelenstront! *zucht* :roll:

Nou, ze kunnen in Syrië of op Cyprus wel beweren dat het van eikenbladeren komt, maar zo ruikt het toch echt niet!

Bij de weg, deed het erg pijn? :twisted: :wink:

Dolledokus

Dank je Teunis,

Zoete vind ik ook erg lekker. Maar ook een gewone kan me bekoren. Deze houd me bezig en daarom wil ik er kennismaking mee doen. Ze houd me ernstig bezig en dat vraagt om onderzoek.
Ben in elk geval benieuwd.
Groet Dries,

Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Verbrande eikenbladeren Teunis ;) En nee hoor :mrgreen:
Afbeelding

Calinero

Bericht door Calinero »

Ik heb net Samuel Gawith Perfection geprobeerd, mijn ontdekking latakia is niet mijn ding! :roll:
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Calinero schreef:Ik heb net Samuel Gawith Perfection geprobeerd, mijn ontdekking latakia is niet mijn ding! :roll:
Je hebt het in ieder geval met een erg lekkere (voor mij dan ;)) latakiatabak geprobeerd.
Afbeelding

Dr. Jefferson

Bericht door Dr. Jefferson »

Ik word steeds nieuwsgieriger, helaas steeds te druk bezig om bij SKE langs te gaan (heeft een paar sampletjes voor me liggen).
Mvg Jeffrey
Spelfouten worden mede mogelijk gemaakt door mijn dyslexie :P
http://www.last.fm/user/Dr_Jefferson
Mijn verzameling pijpen

Calinero

Bericht door Calinero »

Arno schreef:
Calinero schreef:Ik heb net Samuel Gawith Perfection geprobeerd, mijn ontdekking latakia is niet mijn ding! :roll:
Je hebt het in ieder geval met een erg lekkere (voor mij dan ;)) latakiatabak geprobeerd.
Gelukkig dat smaken verschillen, Arno, ik vond 'm echt vies! :? :)

Calinero

Bericht door Calinero »

Dr. Jefferson schreef:Ik word steeds nieuwsgieriger, helaas steeds te druk bezig om bij SKE langs te gaan (heeft een paar sampletjes voor me liggen).
Misschien toch eens tijd maken voor een terrasje in Delft, Jeff! Ik heb ook nog wat liggen voor SKE, gezellig!! :)

Dr. Jefferson

Bericht door Dr. Jefferson »

Calinero schreef:
Dr. Jefferson schreef:Ik word steeds nieuwsgieriger, helaas steeds te druk bezig om bij SKE langs te gaan (heeft een paar sampletjes voor me liggen).
Misschien toch eens tijd maken voor een terrasje in Delft, Jeff! Ik heb ook nog wat liggen voor SKE, gezellig!! :)
Ja, daar had ik het laatst met MilleLuci ook over. Moet een keer gepland worden :P
Mvg Jeffrey
Spelfouten worden mede mogelijk gemaakt door mijn dyslexie :P
http://www.last.fm/user/Dr_Jefferson
Mijn verzameling pijpen

Calinero

Bericht door Calinero »

Dr. Jefferson schreef:
Calinero schreef:
Ja, daar had ik het laatst met MilleLuci ook over. Moet een keer gepland worden :P
Lijkt me leuk! :D

Bommel

Bericht door Bommel »

Mijn eerste stapjes op het geniet van Latakia was Solani 779 en die behoord al geruime tijd tot de vaste selectie.
Hierdoor was mijn interesse gewekt en ben ik dieper gegaan.
Ik kan zwaardere wel waarderen, maar niet alle dag, ik blijf toch nog even een zoetekauw.
Afbeelding

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

Calinero schreef:
Dr. Jefferson schreef:
Calinero schreef:
Lijkt me leuk! :D
Jawel hoor!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Patrickpijp

Bericht door Patrickpijp »

Stephan1978 schreef:Hier gisterenavond het eerste pijpje met Peterson Old Dublin gerookt...en deze staat nu in m'n lijstje met stip op 1 hoor...geweldige geur in 't blik, fantastische smaak tijdens het roken en fenomenale brandbaarheid. Ook niet teveel nicotine dus na een uurtje roken nog steeds aangenaam. Enige nadeel is de roomnote. Absoluut niet te waarderen door het thuisfront. Gelukkig is het binnenkort weer terrasweer. 8)

Groeten
Ben zelf een grote fan van alle Latakia houdende tabak. Old Dublin staat bovenop mijn lijst. Omdat dit echter voor mijn kamergenoten niet vol te houden is de ganse dag rook ik tussendoor Mac Baren Mature Virginia en om de dag goed te beginnen in de ochtend Early Morning van Dunhill.

joko

Bericht door joko »

Bij mijn Mr Brog pijp kreeg ik een sample van King Charles tabak. Een voor mij totaal onbekend merk. Vol verwachting heb ik vanavond de Amigo ermee en aangestoken...... En toen werd het even stil..... Wat is dit??? Waar smaakt dit naar? Is dit lekker? Of juist niet?
Het duurde een halve pijp voor ik de smaak/geur kon plaatsen .... een man die op een warme zomeravond in de tuin heeft gewerkt en bezweet een biertje opentrekt en zware shag rookt.... Zoiets :? Zweterig..... maar niet smerig. Klinkt een beetje ranzig (voor anderen wellicht opwindend), maar niet onaangenaam.
Pas later ben ik King Charles gaan zoeken op het forum en ontdekte dat dit dus een Latakia-tabak was. Hier heeft iedereen het dus over.... Ik ben er nog niet over uit. Ik kan me voorstellen dat mensen dit heerlijk vinden. Denk dat ik het op bepaalde momenten ook zou kunnen waarderen, weet alleen nog niet op wat welke momenten......
Het is in ieder geval de eerste tabak die me aan het denken heeft gezet, dat is op zich al bijzonder!
"Hij haalde zijn pijp uit de mond om plaats te maken voor zijn verbazing."
J. D. Sheridon

Dolledokus

joko schreef: Het is in ieder geval de eerste tabak die me aan het denken heeft gezet, dat is op zich al bijzonder!

Juist! Precies dat heb ik dus ook. En ik kom er maar niet uit! Houd je bezig en bezig. Heel wonderlijk.
Weken niet gerookt die tabak, eerste was op een meet met IvoL, daarna nog bij neef geroken, maar niet gerookt. En elke keer als ik eraan denk, dan ben ik weer weg met : Wat is dat nou? Wat proef ik toch? En als je het bijna hebt, dan ben je het weer kwijt! Leuke speurtocht! ;p
Groet Dries,

St Patrick

Bericht door St Patrick »

Gewoon lekker veel verschillende Latakia's proeven en dan zal je merken dat er iets (in mijn optiek) puurs en aards qua smaken en ondertonen aan zit... (turf, hele pure (bittere) chocolade, teer, jodium, carboleum, tuigwerk van een boot, wax om katoen waterdicht te maken, ik heb het allemaal al een keer voorbij zien komen in de smaak- en reuksensaties van de verschillende latakia's)
Enjoy the ride (er is het eea naar je onderweg dus dat komt wel goed)

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Dolledokus

Dat klopt idd.
Vandaag wat samples mogen ontvangen. Mijn dank daarvoor Arno! =D>
Ik heb wat te veel gerookt gisteren en vandaag en heb een beetje een "smoeltje" op dit moment. Zelfs een peuk is smerig te noemen. Dus dat word morgen op het gemak in het rovershol een Latakia uitproberen.
Heb daarvoor al een pijp apart liggen die eraan geloven moet. Word een beetje de latakia pijp dan.
Ik ben ontzettend benieuwd! Zal uiteraard even laten weten hoe en wat.
Groet Dries,

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Haha :lol: ik vindt het wel grappig dat deze tabak jullie zo bezig houd . Hij pakt voor iedereen anders uit
neef van Dries is er helemaal weg van , anderen moeten hem leren waarderen , en weer anderen vinden het helemaal niets .

Maar dit heb je vaak met pijptabakken naar gelang je het langer rookt ga je het waarderen of helemaal niet . Ik heb tot nog toe maar 1x meegemaakt dat een tabak meteen de eerste keer zo goed beviel dat ik hem ben blijven roken , andere heb ik nooit meer aangeraakt .

Door de enorme keuze in pijptabakken kan ieder wel een soort vinden die hem bevalt .
Daarom de zijn de volgende samples weer van een ander merk .

Godfrey

Patrickpijp

Bericht door Patrickpijp »

Weet niet waarom, maar blijkbaar hebben alle vrouwen een aversie ten opzichte van Latakia. Waar zou dit mee te maken hebben ? Of is het zo dat diegene die de tabak rookt een ander gevoel en geurperceptie heeft dan voor diegene die er maar bij zit ?

lestat

Bericht door lestat »

het is in ieder geval zo dat de roomnote (de geur tijdens het roken) voor jezelf niet echt op valt, terwijl anderen hem wel ruiken. Je kan dus zelf niet bepalen hoe deze is. Hoe dat komt dat kan winslow collector veel beter uit leggen dan ik. Heeft hij geloof ik al eens in een topic gedaan.
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

De geur van latakia rook is niet aangenaam, tenzij de roker deze
tabak bedachtzaam rookt, dat geldt overigens ook voor sigaren.

Aan De Graaff bewaar ik goede jeugdherinneringen, wanneer ik
de winkel binnenging, dan rook ik een mengeling van kruidige
tabakken, bestaande uit de rook van goede sigaren en latakia,
heerlijk.
Er hing trouwens nooit een rookgordijn.

De keerzijde staat mij ook nog bij, ooit, op de zaak, zat er een
meneer op mij te wachten in de spreekkamer.
Terwijl ik naar de 1e etage liep rook ik een onaangename lucht,
een lucht die ik maar al te goed herkende.
De spreekkamer stond blauw van de latakiarook.
De man rookte dus een pijp, maar tijdens het gesprek werd mij
duidelijk dat het geen pijproker was.

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Patrickpijp schreef:Weet niet waarom, maar blijkbaar hebben alle vrouwen een aversie ten opzichte van Latakia. Waar zou dit mee te maken hebben ? Of is het zo dat diegene die de tabak rookt een ander gevoel en geurperceptie heeft dan voor diegene die er maar bij zit ?
Hoho, mijn wederhelft heb ik nog nooit horen klagen. Ik heb haar er al verschillende naar gevraagd, maar ze haalt alleen haar neus op voor sterke aromatics. De schat :D
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

Plaats reactie