Nekker schreef:Wallace schreef:Nekker schreef:...Dus wil men de moderne psychologie begrijpen moet men eerst de basis/fundament, bestuderen. Vandaar mijn keuze om één van beide strekkingen te gaan studeren. Ïk heb mij beter geïnformeerd, blijkbaar zijn die studies zeer duur om te volgen. Dus waarschijnlijk komt het er toch niet van...
Op zich is het wel een interessante discussie.
Hebben we hier een Belgische Freud onder ons?

Ik zit volop in mijn anale fase... Ik zal je maar onthouden van beelden?
Overigens ben ik ook geen bewonderaar van Freud, dat zeker niet. Het feit dat die man alles in een seksuele context zag, zegt natuurlijk ook veel over hem... Ik kan wel niet ontkennen dat ik me er niet mee identificeer. Ik schrik er soms van hoe makkelijk ik in alledaagse gesprekken, meteen in seksuele contexten begin te denken. Achja, a dirty mind is a joy forever...

Eigenlijk zijn we het dan gewoon eens

De interessantste studies vind ik die persoonlijk ivm sociale psychologie. Denk aan de film das experiment. Veel van die onderzoeken die ze destijds deden waren ethisch niet verantwoord, maar je kon er een hoop uit leren.
Ook de cognitieve psychologie en daarvoor de gedragspsychologie is zeer interessant.
Deze kan je gewoon gaan volgen onder de noemer psychologie en je krijgt er gratis freud bij

Goedkoop is het zeker niet. Zelfs als je een beurs hebt. En je ik kreeg destijds ook vakken als recht en economie er verplicht bij. Die hebben me trouwens genekt.