Overigens mag dat andere rookhout er ook wezen.

Veel rook genot Laurens.
Bedankt!Laurens487 schreef:Wow, die Hunter Dover bowl staat hem goed! (en ik ben geen fan van "rustificatie")
Ik was eerst ook geen fan van de Falcons maar dit is toch wel een erg mooie pijp hoor. Geniet er maar goed van
Heb de falcon nog nooit mooi gevonden, doe ik nog niet en of ik het ooit ga doen,..... het lijkt me sterk,... toch ben ik al een tijdje marktplaats/ebay-achtigen in de gaten aan het houden, het moet echt maar voor een prikkie zijn, maar mocht ik die vinden ga ik het toch eens proberen.Gypscoprotheres schreef:Bedankt!Laurens487 schreef:Wow, die Hunter Dover bowl staat hem goed! (en ik ben geen fan van "rustificatie")
Ik was eerst ook geen fan van de Falcons maar dit is toch wel een erg mooie pijp hoor. Geniet er maar goed vanGaat helemaal goed komen. Ik was trouwens zelf ook eerst geen fan van Falcon's, maar van de ene op de andere dag (laat ik de schuld maar aan dit forum geven) ben ik ze mooi gaan vinden.
Ik heb beide koppen gisteren voor het eerst gerookt en ondanks het feit dat ik ze aan het inroken ben, vind ik ze erg droog en koel roken. Dat kommetje voor de condens is echt ideaal. Na afloop even uitvegen, rager er doorheen, volgende kop erop en gaan.Eliminator schreef:Heb de falcon nog nooit mooi gevonden, doe ik nog niet en of ik het ooit ga doen,..... het lijkt me sterk,... toch ben ik al een tijdje marktplaats/ebay-achtigen in de gaten aan het houden, het moet echt maar voor een prikkie zijn, maar mocht ik die vinden ga ik het toch eens proberen.
Om te beginnen om eens te ervaren waar alle liefhebbers het nu precies over hebben (ik spreek graag uit ervaring),.. en omdat HET grote voordeel van dit systeem (de beperkte ruimte die het in neemt) me toch wel heel erg aanspreekt.
Een big-ass etui met een aantal pijpen in je zak tijdens een festival,... of een klein zakje met wat extra kopjes (de steel zit toch al in de mondhoek),...
De enige 2 merken die ik ken die een bowl op zo'n rechte steel hebben gemaakt (zij het iets anders qua vorm) zijn l'Anatra en Radice. Ik zou het eens aan Rudi kunnen vragen, omdat zijn vroegere winkel een Compaenen winkel was en hij jarenlang in het bestuur van Compaenen heeft gezeten. Ik spreek hem vrijdag, als we naar Peter Heinrichs Bergheim gaan.janneman schreef:
....De pijp is een limited edition van Compaenen, nummer 90 van 100. Raar gebakje, maar hij ligt beter in de hand dan de vorm doet vermoeden. Geen idee wie dit geval gemaakt heeft...
dat doet me denken aan de gebogen kirsten maar dan zonder die afschroefbare kop en alu steel.janneman schreef:Ha, gefeliciteerd Gypscoprotheres, dat ziet er uit als een geslaagde kerst! Je hebt ook meteen een mooie variatie in koppen zo.
Hier ten huize Janneman slaat ook weer kerst toe; al is die Peterson's kersttabak een overblijvertje van het vorig jaar toen ik verkouden was. Smaakt nog prima! De pijp is een limited edition van Compaenen, nummer 90 van 100. Raar gebakje, maar hij ligt beter in de hand dan de vorm doet vermoeden. Geen idee wie dit geval gemaakt heeft...
het blijft toch een mooie aparte pijp janneman,ik zou zeggen geniet er vanjanneman schreef:Klopt helemaal Antonius, het is een variant op model 'cavalier', zoals de Kirsten en ook een aantal modellen van Dunhill, Comoy en anderen. Geen echt gangbaar model, naar ik vermoed afgeleid van de samengestelde Duitse pijpen.
Zie mijn edit enkele berichten hierboven: het is er eentje van Gubbels.antonius schreef:het blijft toch een mooie aparte pijp janneman,ik zou zeggen geniet er vanjanneman schreef:Klopt helemaal Antonius, het is een variant op model 'cavalier', zoals de Kirsten en ook een aantal modellen van Dunhill, Comoy en anderen. Geen echt gangbaar model, naar ik vermoed afgeleid van de samengestelde Duitse pijpen.
gr antonius