Hoe vaak bezoek jij het forum?

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
hagar666

Re: Hoe vaak bezoek jij het forum?

Bericht door hagar666 »

Eliminator schreef:Heee, Luys is back ! =D>
Luys???
Wie the F#$@k is Luys?
Stel je eerst ff netjes voor.....in het draadje: Wie ben ik... :mrgreen:

blij je weer te zien en te lezen pik, tot sne!
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Bommel

Bericht door Bommel »

Op 11 oktober 2009 zo rond 16.32 heb ik mij met rode koontjes aangemeld op een lang gezochte forum dat louter over pijproken en geneugten des levens gaat.
Sinds dat uur ben ik een trouwe bezoeker en poster.
Als eerste sprak mij het ongedwongen vrijheids gevoel mij erg aan.
(Nekker heeft al een mindere periode van het forum aangehaald)
Geen of weinig regeltjes zijn hier weer van kracht wat tot gevolg heeft een flinke dosis gezelligheid.
Ik ben een blijver gebleken die dagelijks mijn portie ontspanning en kennis hier op doet.
Want ook al rook ik bijna 40 jaar pijp, pas sinds enkele jaren heb ik kennis mogen nemen van de verschillende tabakken die er zijn, mede door de gulle sample gevers.
Ben ik te weten gekomen hoe de tabak, die wij nu kennen, geproduceerd wordt.
Ook mijn collectie pijpen heeft een boost gekregen, mede door een forum Sinterklaas.
En ben ik in het bezit van een paar geweldig rokende pijpen van een Deens artisain die mijn ogen geopend heeft voor kwaliteits pijpen.
Mijn tabaks voorraad begint op een berg te lijken dat zorgt dat ik niet weet waar te beginnen, en er komt voorlopig nog geen einde aan. :lol:
Ook heb ik forum leden mogen ontmoeten op meetings en ben ik in contact gekomen met tabaconisten die nog weten waarover ze het hebben en die niet te beroerd zijn om de tijd te nemen voor klanten.
Nekker heeft het over een van de gezelligste forum dat er is, ik wil er aan toevoegen dat het op vele vlakken ook het leerzaam forum is.
Niet alleen op pijprook gebied maar ook wat humor betreft, levensinzichten, sociale omgang, Genieten van het leven met een grote G en nog veel meer.
Deze vorm van het forum maakt dat ik het dagelijks enkele malen bezoek.
Zelfs alleen op een slimme telefoon, ook al is dat belabberd.

Heren die dit alles goed leiden en verzorgen, dank voor jullie inzet.
En ga vooral op deze voet door.
Afbeelding

lestat

Bericht door lestat »

wil mijn post nog even aanvullen met te zeggen dat het forum voor mij een groot familie gevoel heeft en dat is zeer aangenaam.'

@Luys: welkom terug. Heb je nog maar één keer echt ontmoet, maar je recht voor de raap instelling kan ik wel waarderen. Je werd dus inderdaad gemist. Veel sterkte ook met het zoeken naar nieuw werk.
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Whitesnake

Bericht door Whitesnake »

Luys schreef:Sorry :oops: was wat afwezig... Zal m'n leven proberen te beteren, want ik mis jullie wel ;)

't Is de laatste tijd een beetje magertjes, maar voorheen zat ik meerde keren per dag op het forum, en zorgde ik ervoor dat de lijst 'ongelezen berichten' leeg bleef. Helaas is dat nu wel anders! Lijkt wel of ik sinds ik werkloos ben minder tijd en/of zin heb om het forum door te lezen.

Ook voor mij is de grootste winst van het forum toch wel de geweldige sfeer en contacten met andere pijprokers. Aardig wat mensen leren kennen hier die ik een warm hart toedraag. Verder is het een bron van kennis die uitnodigt om eens wat anders te proberen, qua tabak, pijp, etc.

'k zou zeggen: Ga zo door! :lol:
"Welcome back my friend to the show that never ends!" :D

maboc

Bericht door maboc »

Waarom?
Nog geen jaar geleden aangemeld bij PRF.
Ik had de verwachting om snel even wat zaken te kunnen vragen, en mee te liften op de kennis van anderen, want...net m'n eerste pijp gekocht.
Ik kocht die pijp een beetje op de gok, want de enige reden was : "het ruikt zo lekker als iemand pijp rookt"
Nuja...zelf roken blijkt toch ook wel erg lekker, en het volk op PRF wel erg vriendelijk, dus ...blijven hangen.
Vrijwel dagelijks rook ik een a twee pijpjes. Binnen een jaar is mijn collectie pijpen van 0 naar 4 stuks gegroeid. En de hoeveelheid geprobeerde tabakken is fors. Ik probeer graag zoveel mogelijk tabakken uit.

Hoevaak?
Het bezoek van PRF is overigens wel heel wisselend, zoals bij veel zaken in mijn/het leven golft alles een beetje voort langs pieken en dalen. Er zijn tijden dat ik dagelijks meerdere malen kijk (Altijd een tabblad open in de browser) en er zijn tijden (net weer een achter de rug), dat ik er niet de tijd voor heb/neem.

Resultaat?
Echt makkelijk langs een tabakszaak lopen is er voor mij niet meer bij. Mede door invloed van het forum, wil ik toch altijd even wat pijpjes en tabakken bekijken wanneer ik een speciaalzaak zie.
Daarnaast heb ik het gevoel een soort virtuele kroeg aan het PRF te hebben overgehouden: Een beetje beppen over pijp/drank/het leven. Heerlijk, altijd weer lekker om terug te keren.
Tenslotte ook al heel veel kennis op gedaan. Kennis waar ik een jaar geleden nog niet eens van wist dat ze bestond, is voor mij nu bijzonder belangrijk: merksen/smaken/productiewijzen/technieken.

Nuja...zolas mijn moeder zou zeggen : 't kan verkeren

Heren....bedankt. Ik hoop jullie nog lang (virtueel) te mogen blijven ontmoeten.
--
Cheers maboc

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Welkom terug Luys!
Afbeelding

Roan Barré

Bericht door Roan Barré »

Sinds 5 januari van dit jaar 2012 aangemeld.
Niet alleen ervaar ik een geweldig "ons kent ons" gevoel op deze site als bijna dagelijkse bezoeker (vaak lezer) maar ook de kennis en verborgen vakmanschappen etaleren zich hier veelvuldig.
Veel heb ik ook gehad en genoten van het zelf maken van pijpenkasten en zijn inspiratie geweest om zelf aan de slag te gaan.
Niet in de laatste plaats de beschrijvingen en ervaringen van anderen over tabakken hebben mij veel geleerd en genot verschaft.

We gaan fijn zo door en hopelijk zie ik nog eens kans een keer een samenkomst te bezoeken, wat me tot nu toe nog niet is gelukt vanwege andere bezigheden.

grtzz, Roan

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Dagelijks. Vaak meer dan eens per dag. Thuis en op het werk. Als mijn collega's buiten een sigaret opsteken, steek ik een digitaal pijpje op.

Aan mijn aanmelddatum op het forum kan ik precies zien wanneer ik ben begonnen met pijproken. Het forum heeft me enthousiast gemaakt en gehouden. Ik gebruik het voornamelijk als kennisbank m.b.t. pijproken, maar ook wel eens voor een praatje over andere dingen die me bezig houden zoals muziek en whisky.

Op de wat meer 'persoonlijke' topics ben ik wat minder actief. Niet omdat het me weinig interesseerd (ik lees ze vaak wel), maar omdat ik de voorkeur geef aan face-to-face contact bij dit soort onderwerpen. Voor mij trouwens een reden om vaker naar meetings te komen om kennis te maken met kleurrijke persoonlijkheden hier.

Dit forum is het enige online medium waar ik actief ben, en dat zegt denk ik toch wel wat. :)

En oja: leuk dat je er weer bent Luys. :wink:
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

robby

Bericht door robby »

sindsfeb 10, 2011 op het forum .
kijk normaal meerdere keren per dag
zelden dat er een dag is dat er niet gekeken word
from all the things i lost
i miss my mind the most

PhilipV

Bericht door PhilipV »

Ikzelf ben nog maar enkele maanden lid van het PRF maar bezoek het forum meerdere malen per dag. Voor een beginnend pijproker als mezelf is het forum een ware schat aan informatie en nieuwe vriendschapsbanden!
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

teunis

Bericht door teunis »

In het begin, na een herstart met de pijp, dagelijks op het forum en ook regelmatig om te posten. Veelal om gretig te leren en kennis te verzamelen.

Op enig tijdstip (is sluipend gegaan), meer meelezend dan reagerend, en ook niet meer dagelijks. De kennis die ik op dit forum heb opgedaan, voorziet op dit moment in de behoefte.

Het zal er uiteindelijk op uitkomen dat ik zo'n 3x per week de nieuwe topics langs loop, de interessante er uit pik en eventueel daarop reageer. Een mens is immers nooit te oud om (bij) te leren! :D

De tomeloze gretigheid van de eerste tijd is voorbij, maar een gematigd, rijker en dieper verlangen is er voor in de plaats gekomen. :shock: :oops: (zal de leeftijd wel zijn, je weet wel, een man van zekere leeftijd...)
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

metaltommy

Bericht door metaltommy »

hier terecht gekomen omdat ik informatie zocht over pijproken, ooit wel is pijp gerookt maar te hectisch leven dus shag, op naar info over pijproken en gevonden op dit hele fijne forum die ik meerdere keren per dag bezoek. de shag is er nogsteeds, maar, alleen op het werk, en dat vind ik prima zo. in het begin alles doorgespit, dus nu meer selectief in het lezen. en veel kennis over pijpen en tabakken opgedaan, wat nogsteeds mijn favoriete onderwerpen zijn. en natuurlijk de vriendschap op het forum en op persoonlijk vlak.
Groet,
Tom

gezel

Bericht door gezel »

Dagelijks.
Rook nog niet zo lang pijp en heb dus nog veel te leren.
Dankzij de vele nuttige informatie die hier voorhanden is zijn de pruttelende, bijtende en andere vervelende bijwerkingen van een fout gerookte / gestopte pijp, grotendeels verleden tijd. :sherlock:

Plaats reactie