6snaar

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
6snaar

6snaar

Bericht door 6snaar »

Beste Iedereen,

Ik heb de pijp nog maar pas ontdekt, om exact te zijn: 4 uur geleden kocht ik mijn eerste pijp.
Ze keken wel even vreemd op bij de lokale tabakshandel toen er een 26-jarige om een pijp kwam vragen, maar ik werd vriendelijk geholpen.

Zelf ben ik nooit een echte roker geweest. Op eer en geweten kan ik zeggen dat ik nooit een sigaret gerookt heb. Maar een sigaartje nu en dan kan ik wel smaken. In mijn jeugd zitten wel enkele pijprokers: mijn grootvader (helaas reeds bijna 10 jaar overleden) en in het bijzonder de proost van de Chiro waar ik een aantal jaar lid van was. Die fanatieke pijproker kom ik zo nu en dan nog tegen. Hij en zijn pijp zijn onafscheidelijk. En ik heb enkel goede herinneringen aan die geur en dat beeld.

Al een paar maand speel ik in mijn hoofd met het idee eens een pijp te proberen en heb ik mij een beetje geïnformeerd online (o.a. veel opgestoken door wat rond te klikken op dit forum). Maar vanmorgen stond ik op en dacht ik: 'what the heck, waarom stap ik niet gewoon een winkel binnen?'. Dus trok ik naar Jerry's Cigar Bar (http://www.jerrycigarbar.com). Daar werd ik vriendelijk geholpen door de vrouwe des huizes (rookt zelf ook soms pijp) en een half uurtje later stond ik terug buiten met een goedkope pijp (DJT), tabak (Florina Vieux Semois), een driepotertje en pijperagers. Vanavond of morgenavond volgt de eerst test.

Wowbagger

Re: 6snaar

Bericht door Wowbagger »

Wees Welkom!
Als onwetende noorderbuur even moeten opzoeken wat Chiro was, ziet er geinig uit. Succes met je eerste stappen, de mijne zette ik afgelopen mei en heb er nog steeds geen spijt van!

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Welkom, mede West-Vlaming!
Wat een toeval, ik ben vorige week nog maar in Jerry's Cigar Bar geweest - toen om wat sigaren aan te schaffen.

In elk geval, succes gewenst met de mooie ontdekkingsreis die je te wachten staat!
Groeten,
jarnogab

Krelis

Bericht door Krelis »

Van harte welkom en geniet van de pijp.

Bommel

Bericht door Bommel »

En weer een welkom.
Afbeelding

Whitesnake

Bericht door Whitesnake »

Welkom man van "Breuhhe"
Aan je forumnaam te zien ben je gitarist.

14 Dagen geleden een DJT gekocht. Ben er erg tevreden over en de Florina, die ben ik op deze eigenste moment aan 't paffen.

Ik hoop dat je veel kan leren op dit forum. Bekijk zeker het "boek van Janneman"...aanrader voor beginner en gevorderde.

gezel

Bericht door gezel »

Welkom.
DJT is een prima pijp.
Althans het model dat ik heb.
Een 'kersje', volgens de bejaarde verkoper.
Heb er een, maar kan nergens vinden waar die letters D J T voor staan.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Van harte welkom hier, veel plezier met de ontdekkingsreis die pijproken eigenlijk is, hij is al genoemd maar lees zeker het pijpenboek van onze Janneman een keer http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm het voorkomt de gebruikelijke opstart problemen :wink:
Afbeelding

Whitesnake

Vind er ook niks van (betekenis DJT) maar 't is een leuk pijpje waar ik ongeveer dagelijks uit rook.

diego

Bericht door diego »

en nog een hartelijk welkom :-?
savinelli,winslow,bigben,dirk claessen
greetz diego

lestat

Bericht door lestat »

een groot welkom en proficiat met je eerste stap in dit avontuur. Veel plezier gewenst.
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

PhilipV

Bericht door PhilipV »

Welkom op het forum, en vooral veel plezier met het pijproken!
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Wallace

Bericht door Wallace »

Van harte welkom :mrgreen:
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Hartelijk welkom en laat je door de beginners tegenvallers
niet uit het veld slaan.

Fossiel

Bericht door Fossiel »

6snaar schreef:Ze keken wel even vreemd op bij de lokale tabakshandel toen er een 26-jarige om een pijp kwam vragen, maar ik werd vriendelijk geholpen.
Ik ben 29, en ze kijken nooit raar als ik een pijp kom kopen in een tabakswinkel.
6snaar schreef:en een half uurtje later stond ik terug buiten met een goedkope pijp (DJT), tabak (Florina Vieux Semois)
Florina Vieux Semois is een heerlijke tabak, en gemakkelijk aan te steken. Zeer geschikt voor een beginner!
Reeds gepafte pijptabakken: Alsbo (Black, Cherry, Gold, Vanilla en Whisky), Amphora Full Aroma, Borkum Riff Bourbon Whisky, Davidoff Danish Mixture, Dunhill Early Morning Pipe, Mac Baren Navy Flake, Skandinavik (Aromatic, Mixture), Schippers, Semois, Vieux Semois Florina, Voortrekker Naturel, Wervik, WO Larsen Classic

PhilipV

Bericht door PhilipV »

Fossiel schreef:
6snaar schreef:Ze keken wel even vreemd op bij de lokale tabakshandel toen er een 26-jarige om een pijp kwam vragen, maar ik werd vriendelijk geholpen.
Ik ben 29, en ze kijken nooit raar als ik een pijp kom kopen in een tabakswinkel.
Idem! Tot nu toe eigenlijk enkel zeer positieve reacties gekregen in de tabak/pijpwinkel waar ik kwam. Nu, ik moet eerlijk toegeven dat ik in het begin wel wat onwennig was om een pijp of pijptabak te gaan halen. Maar dat ging zeer vlug over (momenteel kijkend naar het groeiend aantal pijpen op mijn bureautafel...) :grin:

Maar geniet ervan, dat is het belangrijkste!
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”

Berend72

Bericht door Berend72 »

Welkom!
Nulla Tenaci Invia Est Via

St Patrick

Bericht door St Patrick »

Wederom een warm welkom op dit mooie forum. Kijk rustig rond, probeer je pijp vooral met alle rust en kalmte uit en idd lees tegelijkertijd (of van te voren) de pijprokersbijbel van onze eigen janneman eens. De link staat hierboven in de welkomsboodschap van Eliminator....
Succes en hopelijk wordt het net zo'n leuke verslaving als voor de meeste van ons... :mrgreen:

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

MfOx

Bericht door MfOx »

Ook vanuit het hoge Noorden een hartelijk welkom.

Pitoe [*RIP*]

Bericht door Pitoe [*RIP*] »

Welkom!

6snaar

Bericht door 6snaar »

Wow! Van een warm welkom gesproken :)

Gisterenavond een eerste poging ondernomen. Beetje stuntelig, maar ik merk dat het wel zal komen. Laten we zeggen dat het met absoluut niet is tegengevallen. :P

En zoals Whitesnake opmerkte: ik ben inderdaad gitarist. Mijn job is laborant, maar mijn grootste passie is in de eerste plaats gitaarbouw (voor de kenners: ik heb net weer een leuke Telecaster met twee high output P90's gebouwd).

Whitesnake

Oh tof. Mijn zoon en ik spelen ook gitaar!

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

En nog een hartelijk welkom!
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

PhilipV

Bericht door PhilipV »

6snaar schreef:Mijn job is laborant, ...
Toevallig niet in Assebroek?

6snaar

Bericht door 6snaar »

PhilipV schreef:Toevallig niet in Assebroek?
Brugge centrum.

Gisterenavond 2e poging ondernomen. Een halfvolle pijp, een half uur en 5 lucifers later weet ik het zeker: 'I'm hooked'. Veel positieve respons op gekregen ook. :D

hendrik

Bericht door hendrik »

Nou dan doe ik er ook nog maar een warm welkom bij.
Een tervreden roker, is geen onrust stoker!

kiske

Bericht door kiske »

welkom!

Krelis

Bericht door Krelis »

Van harte welkom en veel succes.

Plaats reactie