lente en zomer voorbij, pijproken weer begonnen ??? ;)
- Master-Fan
lente en zomer voorbij, pijproken weer begonnen ??? ;)
nou, de zomer en het voorjaar zijn weer voorbij. Dat betekend dat de hooikoorts weer een half jaar wegblijft. Dat betekend dat er ook weer echt gerookt kan gaan worden. Alleen binnen niet, dus dat wordt buiten. Alleen met die herfst wind een beetje lastig. De hopen op de windvrije dagen en dan heerlijk buiten wandelen met een goed gevulde pijp. Vandaag voor de aftrap een pakje stanwell vanilla gehaald.
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul
http://www.haraldmaas.nl
http://www.haraldmaas.nl
- Massis
- Administrator
- Contacteer:
Re: lente en zomer voorbij, pijproken weer begonnen ??? ;)
net andersom hier, zomeravonden zijn net hét moment om voor mij een pijp op te steken, en in de winter gebeurt dat dan weer net wat minder.
Vermoedelijk voornamelijk omdat er bij ons ook binnen niet gerookt wordt
Vermoedelijk voornamelijk omdat er bij ons ook binnen niet gerookt wordt

- Fossiel
Pijproken vind ik niet iets dat bij een specifiek seizoen past, het kan het hele jaar door even goed. Als je alleen buiten rookt, is het weer natuurlijk wel belangrijk. Gelukkig woon ik alleen, zodat niemand kan gaan zeuren over hinder. 

Reeds gepafte pijptabakken: Alsbo (Black, Cherry, Gold, Vanilla en Whisky), Amphora Full Aroma, Borkum Riff Bourbon Whisky, Davidoff Danish Mixture, Dunhill Early Morning Pipe, Mac Baren Navy Flake, Skandinavik (Aromatic, Mixture), Schippers, Semois, Vieux Semois Florina, Voortrekker Naturel, Wervik, WO Larsen Classic
Ook voor mij is pijproken seizoenloos. Het hele jaar door, binnen en buiten.
Heb gelukkig een vriendin die pijproken in huis niet erg vindt. (sigaren en latakia wél, trouwens).
Heb gelukkig een vriendin die pijproken in huis niet erg vindt. (sigaren en latakia wél, trouwens).
Weerofgeenweer, roken zullen we! 

-
same hereWinslow Collector schreef:Ook voor mij is pijproken seizoenloos. Het hele jaar door, binnen en buiten.
gr antonius
- Paasei
Onze livin is geschilderd in de kleur 'leem'.
En ik wil dat nog donkerder krijgen...
En ik wil dat nog donkerder krijgen...
Koninklijke Eikel Des Forums.
-
= 10 of +30 een pijp kan altijd ( al is met 30 graden roken niet helemaal mijn ding, zelf met sigaretten heb/had ik dat )
Groet,
Tom
Tom
In deze periode van het jaar komt er al eens regelmatig een latakiaatje aan bod. Ben een zoet-roker maar hou af en toe eens van wat anders. Zo vind ik de echte Semois ook weer iets dat beter in de smaak valt in herfst/winter. 

- Fossiel
Inderdaad... behalve als het stevig waait. Probeer maar eens met windkracht 6 een pijp aan te krijgen..metaltommy schreef:= 10 of +30 een pijp kan altijd ( al is met 30 graden roken niet helemaal mijn ding, zelf met sigaretten heb/had ik dat )

Reeds gepafte pijptabakken: Alsbo (Black, Cherry, Gold, Vanilla en Whisky), Amphora Full Aroma, Borkum Riff Bourbon Whisky, Davidoff Danish Mixture, Dunhill Early Morning Pipe, Mac Baren Navy Flake, Skandinavik (Aromatic, Mixture), Schippers, Semois, Vieux Semois Florina, Voortrekker Naturel, Wervik, WO Larsen Classic
- dr. Watson
Ik rook alle seizoenen altijd latakia. Bij uitzondering rook ik buiten.
Gediplomeerd Clan Roker
- Paasei
Gek he, bij mij doet Semois dan voor al zomers aan... heeft waarschijnlijk te maken met de talloze zomervakanties in de Semoisstreek en de bijhorende sigaartjes. Ik rookte toen sigaretten (van mijn 16, en ging nog jaren braaf mee op vakantie met de ouders), en ginds rookte ik uiteraard de lokale sigaartjes...Whitesnake schreef:In deze periode van het jaar komt er al eens regelmatig een latakiaatje aan bod. Ben een zoet-roker maar hou af en toe eens van wat anders. Zo vind ik de echte Semois ook weer iets dat beter in de smaak valt in herfst/winter.
Koninklijke Eikel Des Forums.
- Rob
Ook deze zoetroker gaat in de winter wat meer richting latakia. Vandaag komt de Bakerstreet weer aan de beurt. Niet latakia-houdend, maar wel wat donkerder/rokeriger en steviger dan wat ik in de zomer rook.Whitesnake schreef:In deze periode van het jaar komt er al eens regelmatig een latakiaatje aan bod. Ben een zoet-roker maar hou af en toe eens van wat anders. Zo vind ik de echte Semois ook weer iets dat beter in de smaak valt in herfst/winter.
- Mikali
Nu ik eindelijk op men plek zit na de verhuis en men "eigen" bureau ruimte heb met schoorsteen kan het pijproken terug volop beginne joepiee !!!
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"
- Wallace
Pijproken doe ik het gehele jaar door, zowel binnen als buiten. Bij mooi weer rook ik buiten of zet ik de achterdeur open maar nu het weer slechter wordt moet ik goede keuzes maken wanneer ik een pijp binnen rook, dit i.v.m. de (rook)allergie die mijn schoonmoeder heeft
en de achterdeur die niet meer constant openstaat.
Het spontane roken is de komende maanden verdwenen
ben ik bang.

Het spontane roken is de komende maanden verdwenen

De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.
- Bommel
Pijproken gaat hier 365 dagen gewoon door, binnen of buiten.
Nou ja, met aftrek van vervelende verkoudheden of grieperigheid.
Nou ja, met aftrek van vervelende verkoudheden of grieperigheid.
-
hier gebeurt het pijproken gans het jaar binnen en buiten
maar het wordt op prijs gesteld om geen gesausde tabakken binnen te roken
raar he'
maar het wordt op prijs gesteld om geen gesausde tabakken binnen te roken
raar he'
savinelli,winslow,bigben,dirk claessen
greetz diego
greetz diego
-
Hier bij ons thuis rook ik het hele jaar door pijp, in de zomer ga ik eerder een baai of semois roken en in de winter een stevige latakia.
Mijn ouders hebben er geen enkel probleem mee dat ik binnen rook, m'n vader rookt ook pijp maar alleen zeer zware shag. Ik wil hem al een paar maand wat pijptabak aansmeren en hem het laten proberen, maar hij weigert altijd hij zegt:'mijn grootvader rookte shag in zijn pijp en al de rest is gezever over smaak en aroma's blablabla. Als geen zware tabak kunt roken moet je niet roken. Dus ben ik maar gestopt met pushen en laat ik hem zijn shag roken.
Mijn moeder heeft er geen enkel probleem mee dat ik pijprook, er is maar één tabak die ik binnen niet mag roken en zelfs als we buiten aan de apperetief zitten mag ik deze niet opsteken. Het is een van mijn favo's: de Samuel Gawith Black Cherry Tobacco. Ze wordt misselijk van de geur (heeft zelfs al moeten overgeven van de geur alleen al en het was buiten in de openlucht.) Dus deze alleen nog roken waar ons môédre niet bij is, het mens houd haar hart al vast als ik naar de tabakszaak ga. Om op de seizoenen terug te komen in begrijp niet waarom je in de winter/zomer meer/minder zou roken.
groet bobby
Mijn ouders hebben er geen enkel probleem mee dat ik binnen rook, m'n vader rookt ook pijp maar alleen zeer zware shag. Ik wil hem al een paar maand wat pijptabak aansmeren en hem het laten proberen, maar hij weigert altijd hij zegt:'mijn grootvader rookte shag in zijn pijp en al de rest is gezever over smaak en aroma's blablabla. Als geen zware tabak kunt roken moet je niet roken. Dus ben ik maar gestopt met pushen en laat ik hem zijn shag roken.
Mijn moeder heeft er geen enkel probleem mee dat ik pijprook, er is maar één tabak die ik binnen niet mag roken en zelfs als we buiten aan de apperetief zitten mag ik deze niet opsteken. Het is een van mijn favo's: de Samuel Gawith Black Cherry Tobacco. Ze wordt misselijk van de geur (heeft zelfs al moeten overgeven van de geur alleen al en het was buiten in de openlucht.) Dus deze alleen nog roken waar ons môédre niet bij is, het mens houd haar hart al vast als ik naar de tabakszaak ga. Om op de seizoenen terug te komen in begrijp niet waarom je in de winter/zomer meer/minder zou roken.
groet bobby
Laatst gewijzigd door bobby op 01 aug 2013 02:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij is leeg die vol is van zichzelf
Zooooo Bobby, dat is een lange zin.
Heb hem een paar keer moeten lezen.
Een paar leestekens en hoofdletters maakt het misschien wat gemakkelijker?

Heb hem een paar keer moeten lezen.

Een paar leestekens en hoofdletters maakt het misschien wat gemakkelijker?

-
Zo beter Winslow?Winslow Collector schreef:Zooooo Bobby, dat is een lange zin.![]()
Heb hem een paar keer moeten lezen.![]()
Een paar leestekens en hoofdletters maakt het misschien wat gemakkelijker?![]()
Groet Bobby
Jaaa, dank je. Dat leest een stuk prettiger. 
Dus..., jouw vader rookt enkel zware shag in zijn pijp?
En de rest van aroma's is onzin?
GEWELDIG, die man verklaart in 1 zin al het genieten van tabakkken, dranken en voedsel in 1 keer als onzin. Ik houd er wel van als iemand een sterke mening heeft, hoe onzinnig die ook is, hahaha.
Ik zie nu een man voor me die alleen de goedkoopste en smerigste whisky drinkt en misschien 's morgens sterke koffie van drie dagen oud (want het moet sterk zijn anders kunt je beter niet drinken). Waarom nuanceren als het ook gemakkelijk gaat?

GEWELDIG, die man verklaart in 1 zin al het genieten van tabakkken, dranken en voedsel in 1 keer als onzin. Ik houd er wel van als iemand een sterke mening heeft, hoe onzinnig die ook is, hahaha.
Ik zie nu een man voor me die alleen de goedkoopste en smerigste whisky drinkt en misschien 's morgens sterke koffie van drie dagen oud (want het moet sterk zijn anders kunt je beter niet drinken). Waarom nuanceren als het ook gemakkelijk gaat?

- dewitte
Schitterend verhaal Bobby. Ik kan er volledig inkomen. Mijn grootvader was net zo. Hij rookte altijd "groene michel zonder filter". Filters waren trouwens niet voor echte mannen (kan je net zo goed stoppen met roken) en die nutteloze filter moest hij toch maar bijbetalen zonder er iets aan te hebben.
-
FOUT winslow mijn vader is al 15 jaar strikt geheelonthouder en drinkt niks met alcohol hij eet zelfs geen saus waar er wijn of dergerlijke in verwerkt is en hij drinkt geen koffie maar wel elke dag verse thee. dus alleen op gebied van tabak is het een barbaar.Winslow Collector schreef:Jaaa, dank je. Dat leest een stuk prettiger.
groet bobby
-
Dat klopt inderdaad van die filter zelf rook ik ook gerolde sigaretten omdat het veel goedkoper is omdat een pijp niet altijd past in mijn dagelijkse bezigheden.dewitte schreef:Schitterend verhaal Bobby. Ik kan er volledig inkomen. Mijn grootvader was net zo. Hij rookte altijd "groene michel zonder filter". Filters waren trouwens niet voor echte mannen (kan je net zo goed stoppen met roken) en die nutteloze filter moest hij toch maar bijbetalen zonder er iets aan te hebben.
groet bobby
-
Fossiel schreef:Pijproken vind ik niet iets dat bij een specifiek seizoen past, het kan het hele jaar door even goed. Als je alleen buiten rookt, is het weer natuurlijk wel belangrijk. Gelukkig woon ik alleen, zodat niemand kan gaan zeuren over hinder.
Hier ook, alleenstaand, dus van niemand last, zelfs van werk naar huis lopen tegenwoordig met pijp!!
-
Pijproken doe ik zowel binnen als buiten en het hele jaar door.
Sinds enige tijd rook ik vrijwel uitsluitend latakia houdende
tabakken, terwijl ik deze daarvoor voornamelijk tijdens de
herfst en winter rookte.
Tijdens heel warme dagen smaakt mij de tabak minder en
laat ik het roken ervan vaak achterwege.
Tijdens mijn burn out, nu drie jaar geleden, rookte ik de gehele
dag door. Nu deze nare periode steeds verder achter mij
komt te liggen zit ik weer op 1 tot 3 pijpen per dag,
uitzonderingen daargelaten.
Sinds enige tijd rook ik vrijwel uitsluitend latakia houdende
tabakken, terwijl ik deze daarvoor voornamelijk tijdens de
herfst en winter rookte.
Tijdens heel warme dagen smaakt mij de tabak minder en
laat ik het roken ervan vaak achterwege.
Tijdens mijn burn out, nu drie jaar geleden, rookte ik de gehele
dag door. Nu deze nare periode steeds verder achter mij
komt te liggen zit ik weer op 1 tot 3 pijpen per dag,
uitzonderingen daargelaten.