Mac Baren - Mixture Modern

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
The_Cigar
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 feb 2010 20:52
Locatie: Groningen

Mac Baren - Mixture Modern

Bericht door The_Cigar »

Het verbaasde mij dat er nog geen topic voor deze mixture was.
Affijn, ik heb deze tabak in Estland gekocht voor 6,50 euro, voor goedkope pijptabak hoef je daar niet heen te gaan, maar Tallinn was erg mooi!

Toen ik de pouch opende kwam me een synthetische fruitige lucht tegemoet. Het deed me denken aan de geur van die snoephorloges.
Niet een heel goed begin dus, maar als de vlam er in gaat is het snel gedaan met de snoephorlogelucht. Het is een heerlijk milde aromatic die toch voldoende basis heeft om te blijven boeien. De honingachtige "Mac Baren smaak" is aanwezig en voor de rest proef ik fruit, sinaasappel en citrus. De tabak heeft absoluut geen tongbite en rookt koel. Conclusie: Ik heb er nu een 50 gram pouch van gekocht, maar ik zou zeker het 100 grams blik kopen als ik hem tegenkom. Een fijne allemansvriend!

Dit vermeldt Tobaccoreview:

Brand: Mac Baren
Tin Description: Where Mixture Modern is at the mild end of the taste spectrum, Mixture Aromatic lies between Mixture and Mixture Modern. Compared to Mixture Modern, Mixture Aromatic is a touch less sweet, but distinguishes itself with a highly characteristic taste and fragrant aroma, while still retaining the special Mixture flavor.
Country of Origin: DK
Curing Group: Air Cured
Contents: Burley, Black Cavendish, Virginia
Flavoring: Other / Misc
Cut: Ribbon
Packaging: 100g Tin
Blend Notes: Introduced in 2000.
Previously sold as Mixture Mild. Name change due to EU laws that words like "Light" and "Mild" cannot be used on tobacco products anymore.

Average Ratings
Strength: Very Mild
Flavoring: Mild
Taste: Mild
Room Note: Pleasant
Recommendation: Recommended

Plaatje:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bulldog
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 jul 2012 19:56
Locatie: Tiel

Re: Mac Baren - Mixture Modern

Bericht door Bulldog »

Hallo ik ben hier nieuw en zie dat niemand hier op antwoord bij deze doe ik het :)
Mijn naam is Willem ben sins 2 mnd weer gestart met pijp roken en ja ik rook de mc mix modern ook en hij bevalt me tot nu toe wel.
Ben nog zoekende naar en dagelijks brood omdat Sail groen me niet meer zo bevalt ook al rookte ik die alleen maar 10 jr geleden.
Probeer nu Neptune, Alsbo black, en de mc mb modern.
Ik ontdekte dit forum pas en wel leuk had met Janneman al 10 of 12 jaar geleden contact alleen via Email toen dit forum was er toen niet volgens mij, ben er alleen een poosje tussen uitgeweest met pijp roken enz ivm met gezondheid maar mss kan ik hier eens mee praten.

Willem :B
Groet Willem.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Mac Baren - Mixture Modern

Bericht door Eliminator »

Welkom hier Willem, leuk een nieuwe herintreder hier te zien, zou je je alsjeblieft hier http://www.pijprokersforum.nl/viewforum.php?f=6 even voor willen stellen, altijd leuk een beetje een idee te hebben met wie we allemaal van doen hebben.
Afbeelding

antonius
Berichten: 722
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:05

Re: Mac Baren - Mixture Modern

Bericht door antonius »

Bulldog,welkom.

Je kunt ook eens de MC sevenseas de regular blend ook eens proberen.
Lekker licht,beetje zoet,brandt makkelijk en stop ook vriendelijk.
De prijs is ook vriendelijk n.l.5 pleuri voor 40 gram


gr antonius

Gebruikersavatar
Bulldog
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 jul 2012 19:56
Locatie: Tiel

Re: Mac Baren - Mixture Modern

Bericht door Bulldog »

Dank voor de tip zal em zeker gaan proberen :)
Groet Willem.

Gebruikersavatar
Bulldog
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 jul 2012 19:56
Locatie: Tiel

Re: Mac Baren - Mixture Modern

Bericht door Bulldog »

Ja smaakt goed maar word niet mijn daily nu vandaag een pakje leeg 2e ligt klaar maar na 2 pijpje's Neptune wel twijfel of het mijn dagelijkse tabak word, op moment denk ik het niet.

Ik bedoel hier de MC B Mix Modern mee dan :)
Groet Willem.

Gebruikersavatar
Bulldog
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 jul 2012 19:56
Locatie: Tiel

Re: Mac Baren - Mixture Modern

Bericht door Bulldog »

@ antonius

Vandaag ja tis nu laat (gister) een pakje gekregen voor me verjaardag en meteen gerookt.
Lekker goeie tip ik zal er iets meer van zeggen op http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?p=46709
Groet Willem.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Mac Baren - Mixture Modern

Bericht door junksculp »

Vandaag een blik van 100 gram gekocht. Wat een heerlijke tabak. Je proeft duidelijk de tabakken met een heerlijk zoetje. De pijp blijft heerlijk tot het einde. Wordt niet heet, brandt super en bijt niet. Dit is een blijvertje.

Plaats reactie