Vroeger zeer zeker, de laatste jaren niet meer.
Nu heb ik een overzichtelijke hoeveelheid pijpen die zich in alle opzichten
bewezen hebben.
Regelmatig worden ze gerookt, schoongemaakt en met rust gelaten.
De keuze van een bepaalde pijp laat ik een beetje afhangen van mijn stemming,
de te roken tabak, alsmede de plek waar ik de pijp aansteek.
Voor mij betreft dat een enorme ommezwaai daar ik vroeger wekenlang dezelfde
pijp en tabak kon roken, om deze dan vervolgens maanden uit het oog te verliezen.
Favoriete pijp.
-
- Japa
Re: Favoriete pijp.
Ik heb er maar twee, waarvan een er een merkloze beginnerspijp is
...dus ja, zeker!
Ik denk binnenkort nog eens een fatsoenlijke pijp aan te schaffen, hopelijk wordt de keuze dan wat lastiger

Ik denk binnenkort nog eens een fatsoenlijke pijp aan te schaffen, hopelijk wordt de keuze dan wat lastiger

- Arno
- Contacteer:
Ik heb ook geen favoriete pijp. Wat ik wel steeds meer heb is dat ik een pijp heb die goed klikt met een bepaalde tabak. De Dunhill pot met GL Pease Ashbury, De GBD's met GL Pease Abingdon, Peterson prince met Balkan Sobranie, Dunhill little prince met Presbyterian, Winslow Harlekin met Capstan..
- St Patrick
Ik heb ook geen favo pijp... Ik heb wel een voorkeur voor een pijp per soort tabak, maar ik rook ze lekker allemaal door elkaar heen.

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- dr. Watson
Een leuk onderwerp.
Ik heb zelf twee favoriete pijpen. Misschien zijn het voor anderen geen toppers, maar deze pijpen zijn verbonden met twee personen. De ene pijp is een dublin Courrieu Cogolin en de andere pijp een Jamaicaanse. De dublin was mijn eerste pijp en heb ik gekregen van mijn oom, die zelf ook pijproker was. De andere pijp van mijn vriendin die hem heeft meegenomen uit Jamaica toen ze daar met een vriendin op vakantie was.
Ik heb zelf twee favoriete pijpen. Misschien zijn het voor anderen geen toppers, maar deze pijpen zijn verbonden met twee personen. De ene pijp is een dublin Courrieu Cogolin en de andere pijp een Jamaicaanse. De dublin was mijn eerste pijp en heb ik gekregen van mijn oom, die zelf ook pijproker was. De andere pijp van mijn vriendin die hem heeft meegenomen uit Jamaica toen ze daar met een vriendin op vakantie was.
Gediplomeerd Clan Roker
- Bommel
Interessante topic, Rob.
Ik heb zelf geen favoriete pijp.
Mijn pijpen heb ik opgedeeld in twee groepen en ze worden allemaal van tijd tot tijd gebruikt.
De ene groep bestaat uit "binnen" pijpen, dat zijn pijpen die zich goed laat roken in een luie zetel, thuis of elders.
De andere groep leend zich weer voor tijdens wandelingen en andere actieve activiteiten tot hun recht te komen.
Ik heb zelf geen favoriete pijp.
Mijn pijpen heb ik opgedeeld in twee groepen en ze worden allemaal van tijd tot tijd gebruikt.
De ene groep bestaat uit "binnen" pijpen, dat zijn pijpen die zich goed laat roken in een luie zetel, thuis of elders.
De andere groep leend zich weer voor tijdens wandelingen en andere actieve activiteiten tot hun recht te komen.
- eendrieenzestig
- Contacteer:
leuk onderwerp idd.
Het zet je aan tot nadenken, dus n pijp gestopt, aangestoken en gaan roken én nadenken.
Ik pak mijn pijpen op basis van het gevoel dat ik op dat moment heb, zeg maar de mood waarin ik verkeer..
Daar hoort dan ook de tabakskeuze bij.
Dat leidt automatisch tot keuze van binnen- en buitenpijpen.
Nu zit ik achter/voor mijn laptop met een gezellig vuurtje in mijn nieuwe Ti Jean 05 van Elie die ik deze week binnen heb gekregen.
Een echte mooie week want:
pijp van Elie
pijp van Flakeroker,
4 tabakken van Rudi.
Blut van de vakantie maar rijk aan fijn spul. Deze zomerse dagen mogen dus aanhouden want lekker lang buiten zitten met n fijne pijp is toch wel een van de fijnste dagbestedingen.
Het zet je aan tot nadenken, dus n pijp gestopt, aangestoken en gaan roken én nadenken.
Ik pak mijn pijpen op basis van het gevoel dat ik op dat moment heb, zeg maar de mood waarin ik verkeer..
Daar hoort dan ook de tabakskeuze bij.
Dat leidt automatisch tot keuze van binnen- en buitenpijpen.
Nu zit ik achter/voor mijn laptop met een gezellig vuurtje in mijn nieuwe Ti Jean 05 van Elie die ik deze week binnen heb gekregen.
Een echte mooie week want:
pijp van Elie
pijp van Flakeroker,
4 tabakken van Rudi.
Blut van de vakantie maar rijk aan fijn spul. Deze zomerse dagen mogen dus aanhouden want lekker lang buiten zitten met n fijne pijp is toch wel een van de fijnste dagbestedingen.

Het leven dat de natuur ons geeft is kort,
Maar de herinnering aan een welbesteed leven duurt eeuwig.
Cicero
-
In eerste instantie toen ik dit topic las dacht ik er is geen favoriete pijp hier. Toch blijkt dat ik een uitgesproken voorkeur heb voor de Big Ben Crosley, dit is een Full bent apple model. Daarnaast heb ik deze ook als sandgrain bulldog model.Dit zijn zulke prettige pijpen dat ik 1 van deze wel elke dag rook.
Jaauwk.
Ps leuk topic dit, even zien waar de voorkeuren liggen.
Jaauwk.
Ps leuk topic dit, even zien waar de voorkeuren liggen.
De pijp is voor de gekwelde ziel als de streling van een moeder voor een ziek kind.