Sigaren

voor de sigarenliefhebbers, de tabakspruimers, enz. onder ons
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Sigaren

Bericht door Nekker »

Dukdalf: Zijn die nog in goede staat terug te krijgen na 15 jaar? Daar weet ik eigenlijk zeer weinig over, dus best wel benieuwd naar...
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Sigaren

Bericht door Dukdalf »

Waarschijnlijk niet :D . Een echte kenner zou er misschien niet meer aan beginnen, maar dat ben ik niet en weggooien is ook zo wat. Branden doen ze vast wel. Aan de andere kant: van de meeste zijn de dekbladen nog intact en ze veren nog iets mee en terug als je voorzichtig drukt, ik hoor geen krakende geluiden van versplinterende tabak, dus helemaal beendroog zijn ze niet. Het hygrometertje staat zelfs nog voorbij 'normal' op 'humido'. Die humidor is een goeie aankoop geweest :mrgreen:

Winslow Collector

Re: Sigaren

Bericht door Winslow Collector »

:shock: Na 15 jaar niet naar de humidor omkijken toch nog op vochtniveau?
Een heel goede humidor: complimenten daarmee.
Of een corrupt hygrometertje; die bijgeleverde ronde dingen met een wijzertje zijn doorgaans niet "top of the bill". :?

Maar als de sigaren nog echt goed zijn, heb je een wonderlijk goed "huwelijk" tussen de smaken en aroma's van de verschillende tabaksbladeren in die sigaren. Bovendien de bladkwaliteiten van zoveel jaar geleden.

Het zou zwaar tegen kunnen vallen, maar het kan ook zomaar zijn dat je daar stuk voor stuk bijzondere en perfecte rookervaringen mee hebt. Laat eens weten als je er een paar verorberd hebt. Ben zeer nieuwsgierig, Dukdalf. :D

Gebruikersavatar
redangel
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 mei 2012 16:39
Locatie: Amsterdam

Re: Sigaren

Bericht door redangel »

Nekker schreef:Zo ik heb ook weer een boel bij geleerd. Wat je daar zegt Luys is wel waar... Ik sukkel nu al een tijdje met van die kunststof brol sigarenknippers. Ik zal me er ook eens een deftig exemplaar aankopen. Zijn die een beetje betaalbaar?
Palio knippers zijn heel goed, helaas niet in Nederland te krijgen.
Zo rond de 40 Euro zijn ze.

Afbeelding
Om je dromen waar te maken moet je wel eerst wakker worden!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Sigaren

Bericht door Dukdalf »

Winslow Collector schreef::shock: Na 15 jaar niet naar de humidor omkijken toch nog op vochtniveau?
Een heel goede humidor: complimenten daarmee.
Of een corrupt hygrometertje; die bijgeleverde ronde dingen met een wijzertje zijn doorgaans niet "top of the bill". :?

Maar als de sigaren nog echt goed zijn, heb je een wonderlijk goed "huwelijk" tussen de smaken en aroma's van de verschillende tabaksbladeren in die sigaren. Bovendien de bladkwaliteiten van zoveel jaar geleden.

Het zou zwaar tegen kunnen vallen, maar het kan ook zomaar zijn dat je daar stuk voor stuk bijzondere en perfecte rookervaringen mee hebt. Laat eens weten als je er een paar verorberd hebt. Ben zeer nieuwsgierig, Dukdalf. :D
In die hygrometer had ik ook niet zo veel vertrouwen. Ik heb hem in al die jaren nooit iets anders zien aangeven dan genoemd niveau :D. Inmiddels brandt de eerste: een voor mijn gevoel enorme "Flor de Canarias". Nooit geweten dat ze daar ook tabak verbouwden.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Sigaren

Bericht door Ribbon »

De Cohiba viel goed in de smaak, dat zeker. In het midden van de sigaar was de smaak het beste moet ik zeggen. Toch is het wel een hele andere tak van sport, dat sigaar roken. Vooral de typische sigaarsmaak zorgt er toch voor of je het lekker vind ja of nee. Op slechts een paar punten merk ik overeenkomsten met pijptabak.

Wat ik wel een nadeel vind is de prijs t.o.v. wat je ervoor terug krijgt. Uiteraard zijn er mensen die het de prijs absoluut waard vinden, maar ikzelf vind pijptabak toch een veel betere prijs-kwaliteitsverhouding hebben.

Zoals bij bijna alles; oefening baart kunst. Ook bij het sigaar roken zal je na verloop van tijd de genotswaarde zien groeien omdat je het beter onder de knie krijgt. Ikzelf zal op basis van de smaak toch een voorkeur voor pijproken blijven houden, met zo af en toe een goede sigaar ter afwisseling.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Sigaren

Bericht door Nekker »

Geen last gehad van de nicotine-shot?
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Sigaren

Bericht door Dukdalf »

De "Flor de Canarias" beviel technisch goed en qua smaak redelijk: hij liet zich prima aansteken, brandde mooi rustig en gelijkmatig, alleen de smaak vond ik wat vlak. Zometeen de volgende: een Diana Silvius, ooit gekregen op een beurs in Chicago, vaag eigen merk van mevrouw Silvius die eruit zag als Haagse Barbie maar dan zestig jaar oud. Leuk mens hoor, daar niet van.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Sigaren

Bericht door Ribbon »

Nekker schreef:Geen last gehad van de nicotine-shot?
Goed dat je het nog even zegt Nekker, ik was het vergeten te vermelden. Lady Nicotine was nadrukkelijk aanwezig. Te snel roken werd direct afgestraft.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Sigaren

Bericht door Dukdalf »

Ik heb inmiddels de tweede Silvius op en het oordeel wordt alleen maar positiever: technisch in orde (dekblad niet verdroogd, goede brand), maar deze was ook in smaak prima. Tijd voor het duurdere spul...

Gebruikersavatar
godewinus
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2012 17:22
Locatie: Schiedam

Re: Sigaren

Bericht door godewinus »

Hallo,

Ik ben na het sigaar roken op de pijp gekomen. Echter rook ik zelf nog altijd op zijn tijd een sigaar. Het liefst wel een goede, handgemaakt. Ook heb ik een eigen reis humidor die altijd op vakantie mee gaat. Hij is van het merk xixar en er kunnen ongeveer 5 sigaren in. Het liefst rook ik cohiba maar dit is soms net iets te duur en dan pak ik liever een fleur de copan van 4,40 die soms nog wel lekkerder is ook. Verder neem ik ook altijd sigaren mee die ik nog nooit heb gerookt, je weet maar nooit hoe het smaakt en het is altijd spannend.

Ik heb ook een vriend die is samen met mij af en toe een sigaartje gaan roken. Hij stopte ook wel eens (verkuimelde) sigaar in zijn pijp. Maarja dat deed hij ook met shag als hij geen vloetjes meer had. Haha ik geloof dat we in een melige bui zelf een keer een mix van opgedroogde tomaat met brandaris en een verkuimelde vanilla sigaar hebben gerookt. Haha kon er opzich wel mee door hahaha.


Ik haal trouwens al mijn rook artikelen bij van dalen in Rdam.

Gegroet,
La vie est belle
Ducati Monster 620 i.e.

Gebruikersavatar
maboc
Berichten: 1323
Lid geworden op: 17 feb 2012 13:05
Locatie: Wateringen

Re: Sigaren

Bericht door maboc »

godewinus schreef:Hallo,

Ik ben na het sigaar roken op de pijp gekomen. Echter rook ik zelf nog altijd op zijn tijd een sigaar. Het liefst wel een goede, handgemaakt. Ook heb ik een eigen reis humidor die altijd op vakantie mee gaat. Hij is van het merk xixar en er kunnen ongeveer 5 sigaren in. Het liefst rook ik cohiba maar dit is soms net iets te duur en dan pak ik liever een fleur de copan van 4,40 die soms nog wel lekkerder is ook. Verder neem ik ook altijd sigaren mee die ik nog nooit heb gerookt, je weet maar nooit hoe het smaakt en het is altijd spannend.

Ik heb ook een vriend die is samen met mij af en toe een sigaartje gaan roken. Hij stopte ook wel eens (verkuimelde) sigaar in zijn pijp. Maarja dat deed hij ook met shag als hij geen vloetjes meer had. Haha ik geloof dat we in een melige bui zelf een keer een mix van opgedroogde tomaat met brandaris en een verkuimelde vanilla sigaar hebben gerookt. Haha kon er opzich wel mee door hahaha.


Ik haal trouwens al mijn rook artikelen bij van dalen in Rdam.

Gegroet,

Lekker hoor een sigaartje,
Da's ook een enrom brede wereld om doorheen te lopen. Echte Cubanen rook ik niet zo veel, veeleer Zuidamerikanen.
Zo vreselijk veel merken, en dan weer soorten per merk. Per jaar alles toch net weer even anders....

Pijp spreekt me meer aan, maar een sigaar sla ik zeker niet af.
ahum...op werk is pijp mij te ingewikkeld, daar rook ik van die kleine La Paz sigaartjes (wel de Brzil variant)
--
Cheers maboc

Gebruikersavatar
godewinus
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2012 17:22
Locatie: Schiedam

Re: Sigaren

Bericht door godewinus »

[/quote]


Lekker hoor een sigaartje,
Da's ook een enrom brede wereld om doorheen te lopen. Echte Cubanen rook ik niet zo veel, veeleer Zuidamerikanen.
Zo vreselijk veel merken, en dan weer soorten per merk. Per jaar alles toch net weer even anders....

Pijp spreekt me meer aan, maar een sigaar sla ik zeker niet af.
ahum...op werk is pijp mij te ingewikkeld, daar rook ik van die kleine La Paz sigaartjes (wel de Brzil variant)[/quote]

Ik heb zelf een bijbaantje in een brommer zaak om wat bij te verdienen naast school, dan heb ik ook simpelweg geen tijd voor een pijp en het zou ook zonde zijn. Dan rook ik dus lekker af en toe een sigaartje. Geen dure sigaar natuurlijk die bewaar ik voor speciale momenten.

Meestal rook ik een braziliaantje van balmoral of olifant. vooral olifant - matelief vind ik erg lekker.
En af en toe een goedkope kleine wings vanilla sigaartje. opzich wel lekker maar je merkt hier dat kwaliteit ver gezocht is. zo gezond zou dit ook niet zijn heb ik mij laten vertellen.

Gegroet,
La vie est belle
Ducati Monster 620 i.e.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Sigaren

Bericht door jarnogab »

Vorige week voor de eerste keer in jaaaaren terug een sigaar gerookt (Balmoral) en dat beviel me. Dus vandaag een motorritje gepland naar Brugge om daar in Jerry's Cigar Bar wat sigaren in te slaan.

Vooraf had ik dit topic doorgelezen en ik besloot de Jose Piedra aan te schaffen. Ik laat wel eens weten hoe ze smaakt.
Ter plaatse kocht ik ook nog een Romeo y Julieta nr 3 die ik ook ter plaatse kon roken. Ik vond dat er nogal een harde trek aan was, maar de smaak was niet slecht - integendeel. Humusachtig, beetje kruidig. Naar het einde toe echter vond ik 'm naar mijn smaak wat te aards en bitter smaken.
Geen slechte sigaar, maar deze zal het 'm niet worden voor mij.
Een collega was mee en die had een Fonseca gekocht en gerookt. Even kunnen trekken eraan. Die zal ik een volgende keer zeker proberen!
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Sigaren

Bericht door Nekker »

jarnogab schreef:Vorige week voor de eerste keer in jaaaaren terug een sigaar gerookt (Balmoral) en dat beviel me. Dus vandaag een motorritje gepland naar Brugge om daar in Jerry's Cigar Bar wat sigaren in te slaan.

Vooraf had ik dit topic doorgelezen en ik besloot de Jose Piedra aan te schaffen. Ik laat wel eens weten hoe ze smaakt.
Ter plaatse kocht ik ook nog een Romeo y Julieta nr 3 die ik ook ter plaatse kon roken. Ik vond dat er nogal een harde trek aan was, maar de smaak was niet slecht - integendeel. Humusachtig, beetje kruidig. Naar het einde toe echter vond ik 'm naar mijn smaak wat te aards en bitter smaken.
Geen slechte sigaar, maar deze zal het 'm niet worden voor mij.
Een collega was mee en die had een Fonseca gekocht en gerookt. Even kunnen trekken eraan. Die zal ik een volgende keer zeker proberen!
Dat lijkt mij erg leuk zo'n cigar bar. Dat is gewoon een winkel/bar? Waar je zowel tabak kan kopen als een sigaar roken en iets kan drinken? Hoe doen die dat dan met de wetgeving?
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Sigaren

Bericht door jarnogab »

Nekker schreef:
jarnogab schreef:Vorige week voor de eerste keer in jaaaaren terug een sigaar gerookt (Balmoral) en dat beviel me. Dus vandaag een motorritje gepland naar Brugge om daar in Jerry's Cigar Bar wat sigaren in te slaan.

Vooraf had ik dit topic doorgelezen en ik besloot de Jose Piedra aan te schaffen. Ik laat wel eens weten hoe ze smaakt.
Ter plaatse kocht ik ook nog een Romeo y Julieta nr 3 die ik ook ter plaatse kon roken. Ik vond dat er nogal een harde trek aan was, maar de smaak was niet slecht - integendeel. Humusachtig, beetje kruidig. Naar het einde toe echter vond ik 'm naar mijn smaak wat te aards en bitter smaken.
Geen slechte sigaar, maar deze zal het 'm niet worden voor mij.
Een collega was mee en die had een Fonseca gekocht en gerookt. Even kunnen trekken eraan. Die zal ik een volgende keer zeker proberen!
Dat lijkt mij erg leuk zo'n cigar bar. Dat is gewoon een winkel/bar? Waar je zowel tabak kan kopen als een sigaar roken en iets kan drinken? Hoe doen die dat dan met de wetgeving?
Het betreft een tabakswinkel met een assortiment sigaren, sterke dranken en pijptabak (vooral de Peterson tabakken)
Ze hebben een aparte rookruimte met afzuiginstallatie en glazen scheidingswanden, zodat je het gevoel hebt van in de gehele winkelruimte te kunnen roken.

/edit: ze schenken er ook redelijk wat dranken, zowel koud als warm, en ook whisky's. Ik heb er vanmiddag een Auchentoshan gedronken.
/edit2: zie ook http://www.pijprokersforum.be/viewtopic ... bc20fbe04c
Groeten,
jarnogab

Winslow Collector

Re: Sigaren

Bericht door Winslow Collector »

jarnogab schreef: /edit: ze schenken er ook redelijk wat dranken, zowel koud als warm, en ook whisky's. Ik heb er vanmiddag een Auchentoshan gedronken.
/edit2: zie ook http://www.pijprokersforum.be/viewtopic ... bc20fbe04c
Een Auchentoshan? Kijk, dan heb je die al kunnen proberen van de lijst. Beviel deze?

En als een sigaar een harde trek heeft (vooraf weet je dat natuurlijk niet), kun je hem ná het knippen en vóór het aansteken even voorzichtig tussen je vlakke handen rollen. Dan komt het binnenwerk wat losser. RyJ heeft daar wel vaker last van, is mijn ervaring.
Ik knijp zelfs zachtjes in een sigaar voordat ik hem knip. Is hij bikkelrad (gerold) dan rol ik hem al vóór het knippen tussen mijn handen. Een goed gerolde sigaar moet een weinig inveren als je er in knijpt.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Sigaren

Bericht door jarnogab »

Winslow Collector schreef:
jarnogab schreef: /edit: ze schenken er ook redelijk wat dranken, zowel koud als warm, en ook whisky's. Ik heb er vanmiddag een Auchentoshan gedronken.
/edit2: zie ook http://www.pijprokersforum.be/viewtopic ... bc20fbe04c
Een Auchentoshan? Kijk, dan heb je die al kunnen proberen van de lijst. Beviel deze?

En als een sigaar een harde trek heeft (vooraf weet je dat natuurlijk niet), kun je hem ná het knippen en vóór het aansteken even voorzichtig tussen je vlakke handen rollen. Dan komt het binnenwerk wat losser. RyJ heeft daar wel vaker last van, is mijn ervaring.
Ik knijp zelfs zachtjes in een sigaar voordat ik hem knip. Is hij bikkelrad (gerold) dan rol ik hem al vóór het knippen tussen mijn handen. Een goed gerolde sigaar moet een weinig inveren als je er in knijpt.
Bedankt voor de tip; dit wist ik niet. Volgende keer zeker proberen!

De whisky beviel, maar behoort vooralsnog niet tot mijn kransje favorieten. Zal 'm nog vaker moeten proeven :D
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 994
Lid geworden op: 18 okt 2011 01:34
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Sigaren

Bericht door Robert »

Winslow Collector schreef:
jarnogab schreef: /edit: ze schenken er ook redelijk wat dranken, zowel koud als warm, en ook whisky's. Ik heb er vanmiddag een Auchentoshan gedronken.
/edit2: zie ook http://www.pijprokersforum.be/viewtopic ... bc20fbe04c
Een Auchentoshan? Kijk, dan heb je die al kunnen proberen van de lijst. Beviel deze?

En als een sigaar een harde trek heeft (vooraf weet je dat natuurlijk niet), kun je hem ná het knippen en vóór het aansteken even voorzichtig tussen je vlakke handen rollen. Dan komt het binnenwerk wat losser. RyJ heeft daar wel vaker last van, is mijn ervaring.
Ik knijp zelfs zachtjes in een sigaar voordat ik hem knip. Is hij bikkelrad (gerold) dan rol ik hem al vóór het knippen tussen mijn handen. Een goed gerolde sigaar moet een weinig inveren als je er in knijpt.

Naar mijn mening is een te harde sigaar te droog, dus even een dag de humidor in.
Verder inderdaad voorzichtig een beetje masseren maar een longfiller is over het algemeen iets harder 'werken' dan een shortfiller.

Groet,
Robert.
Consuetudinis vis magna est

Groeten, Robert.

www.twitter.com/Robert_W65

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Sigaren

Bericht door culann »

Onlangs vertelde een goede vriendin dat ze een weekje naar Cuba zou gaan, en of ze voor mij een sigaartje mee zou kunnen nemen... Nou ja, 'tuurlijk!
En afgelopen week had ze inderdaad wat meegenomen voor mij. Niet 1 maar wel 10 sigaren... 5x Hoyo de Monterrey en 5x Cohiba. Uit een steegje... :roll: Nou ja, uit een goed hart in ieder geval, en een gegeven paard...
In de wetenschap dat er een Cubaanse longfiller voor me meegenomen zou worden, en om me er op voor te bereiden had ik mezelf twee weken geleden al getrakteerd op een Partagas Mille Fleurs (tja, je moet maar een smoes verzinnen om eens een sigaar voor jezelf te kopen :roll: ) die me zeker in goede aarde viel! :D
En nu ook deze "Cohiba's" en "Hoyo de Monterrey's", ook al zijn het neppers, smaken me zeer goed. Heel wat anders dan een shortfiller die ik zo nu en dan wel eens op een terrasje wil roken als ik geen pijp bij de hand heb...

Alleen nu vrees ik dat er ter zijner tijd ook een humidor hier in huis zal moeten komen, naast de collectie pijpen...
Die zal echter nog even op zich moeten laten wachten, en de sigaren die ik gekregen heb maar gewoon snel oproken voordat ze helemaal verdroogd zijn... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Sigaren

Bericht door Eliminator »

Hoi Culann,

het feit dat ze in 'een steegje' gekocht zijn wil niet per definitie zeggen dat 'ze nep' zijn, een collega van mij is er ook eens geweest en heb er ook het één en ander vandaan mogen roken en ook de verhalen er achter gehoort.
De (meestal) dames die de sigaren rollen hebben een lange weg te gaan voor ze een daadwerkelijk 'Cohiba'-waardige sigaar draaien (*) , de sigaren die ze in het begin draaien verdwijnen richting de prullenbak (zeggen ze, maar goed mogelijk dat die in het 'nep'-circuit terecht komen) maar gedurende hun opleiding worden ze beter en beter.
Alle sigaren gedurende deze lange weg worden locaal verkocht, voor de Cubanen zelf, alleen 'de perfecte' sigaar mag een Cohiba bandje dragen, alles wat het net niet haalt gaat dus wel het locale circuit in, veel kans dat je een 'net niet' Cohiba te pakken hebt,.... maar dat maakt hem niet echt 'nep'.

(*) Cohiba dan even als voorbeeld, er komt natuurlijk meer vandaan !
Afbeelding

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Sigaren

Bericht door culann »

Zit wat in Eliminator :) Echter de constructie an de sigaren laat zeker wat te wensen over... Maar ze smaken me meer dan prima, dus wat zeur ik eigenlijk :D

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Sigaren

Bericht door dr. Watson »

Ik heb een echte nep cohiba gerookt Culann....en dan weet je het wel: erg smerig :cry:
Gediplomeerd Clan Roker

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Sigaren

Bericht door Sidekickelvis »

[quote="Eliminator"]Hoi Culann,

het feit dat ze in 'een steegje' gekocht zijn wil niet per definitie zeggen dat 'ze nep' zijn, een collega van mij is er ook eens geweest en heb er ook het één en ander vandaan mogen roken en ook de verhalen er achter gehoort.
De (meestal) dames die de sigaren rollen hebben een lange weg te gaan voor ze een daadwerkelijk 'Cohiba'-waardige sigaar draaien (*) , de sigaren die ze in het begin draaien verdwijnen richting de prullenbak (zeggen ze, maar goed mogelijk dat die in het 'nep'-circuit terecht komen) maar gedurende hun opleiding worden ze beter en beter.
Alle sigaren gedurende deze lange weg worden locaal verkocht, voor de Cubanen zelf, alleen 'de perfecte' sigaar mag een Cohiba bandje dragen, alles wat het net niet haalt gaat dus wel het locale circuit in, veel kans dat je een 'net niet' Cohiba te pakken hebt,.... maar dat maakt hem niet echt 'nep'.

Davidoff verkoopt de "oefen"Zino's onder de naam Private stock Tubos 2 voor 2,80 euro per stuk. Da's aardig wat minder dan wat die Zino normaal kost.... En ze zijn erg lekker! Heb er over de 100 gerookt en maar 1 keer een foute getroffen......
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 994
Lid geworden op: 18 okt 2011 01:34
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Sigaren

Bericht door Robert »

Sidekickelvis schreef:
Eliminator schreef:Hoi Culann,

het feit dat ze in 'een steegje' gekocht zijn wil niet per definitie zeggen dat 'ze nep' zijn, een collega van mij is er ook eens geweest en heb er ook het één en ander vandaan mogen roken en ook de verhalen er achter gehoort.
De (meestal) dames die de sigaren rollen hebben een lange weg te gaan voor ze een daadwerkelijk 'Cohiba'-waardige sigaar draaien (*) , de sigaren die ze in het begin draaien verdwijnen richting de prullenbak (zeggen ze, maar goed mogelijk dat die in het 'nep'-circuit terecht komen) maar gedurende hun opleiding worden ze beter en beter.
Alle sigaren gedurende deze lange weg worden locaal verkocht, voor de Cubanen zelf, alleen 'de perfecte' sigaar mag een Cohiba bandje dragen, alles wat het net niet haalt gaat dus wel het locale circuit in, veel kans dat je een 'net niet' Cohiba te pakken hebt,.... maar dat maakt hem niet echt 'nep'.

Davidoff verkoopt de "oefen"Zino's onder de naam Private stock Tubos 2 voor 2,80 euro per stuk. Da's aardig wat minder dan wat die Zino normaal kost.... En ze zijn erg lekker! Heb er over de 100 gerookt en maar 1 keer een foute getroffen......

Davidoffs komen tegenwoordig uit de Dominicaanse Republiek.
Consuetudinis vis magna est

Groeten, Robert.

www.twitter.com/Robert_W65

Gebruikersavatar
Agarapijp
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 nov 2010 01:41
Locatie: Goes Zeeland

Re: Sigaren

Bericht door Agarapijp »

Ik rook ook regelmatig sigaren. Elegant Sumatra tuitcigarillos van Agio. Verder nog een "witmerk" slanke senoritas.
Ook ik heb een humidor voor de duurdere sigaren Partagas,Don Diego, Leon Jimenes, Olivia, Non Plus Ultra, La Aurora.

Pijproken heeft de voorkeur, ook van mijn vrouw, die zegt dat ze de sigaren vindt stinken.
A good pipe is a joy for ever!

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 994
Lid geworden op: 18 okt 2011 01:34
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Sigaren

Bericht door Robert »

Als je de sigaar uit zich zelf uit laat gaan dan stinkt die toch niet?
Of bedoel je stinken tijdens het roken?
Consuetudinis vis magna est

Groeten, Robert.

www.twitter.com/Robert_W65

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Sigaren

Bericht door Sidekickelvis »

Davidoff verkoopt de "oefen"Zino's onder de naam Private stock Tubos 2 voor 2,80 euro per stuk. Da's aardig wat minder dan wat die Zino normaal kost.... En ze zijn erg lekker! Heb er over de 100 gerookt en maar 1 keer een foute getroffen......[/quote][/quote]


Davidoffs komen tegenwoordig uit de Dominicaanse Republiek.[/quote]


De mijne komen uit de Humidor bij de dealer.
:lol: :wink:
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: Sigaren

Bericht door Kees Flake »

heb van kennissen een sigaar gekregen uit Cuba.
deze hebben zij meegebracht toen ze er laatst op vakantie waren.
of het de top is weet ik niet maar het ziet er goed uit.
voor de kenners onderons bekijk de foto en oordeel zelf.
ben benieuwd naar jullie reacties .
gr. kees liebherr
Afbeelding

Afbeelding
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 994
Lid geworden op: 18 okt 2011 01:34
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Sigaren

Bericht door Robert »

kees liebherr schreef:heb van kennissen een sigaar gekregen uit Cuba.
deze hebben zij meegebracht toen ze er laatst op vakantie waren.
of het de top is weet ik niet maar het ziet er goed uit.
voor de kenners onderons bekijk de foto en oordeel zelf.
ben benieuwd naar jullie reacties .
gr. kees liebherr
Afbeelding

Afbeelding
Helaas kan ik de foto's niet goed beoordelen, zijn te klein.
Als ik erop klik kom ik op een site terecht waar ik ook niks mee kan.
Consuetudinis vis magna est

Groeten, Robert.

www.twitter.com/Robert_W65

Plaats reactie