Peregrijn schreef:Vraag me alleen wel af of we bij het stemmen dan puur en alleen af gaan op het uiterlijk van de pijp of dat we er ook andere criteria bij zouden kunnen/moeten betrekken?
Aangezien de winnaar gekozen wordt aan de hand van foto's gaan we inderdaad alleen maar af op het uiterlijk; hoe goed of slecht een pijp rookt is zelden aan een foto te zien.
Even ter aanvulling: in mijn "plan" geldt de regel dat een voorgedragen pijp in eerste plaats bedoeld moet zijn om te roken. Een pijp die vooral bedoeld is als souvenir (lees: rommel voor toeristen) of kunst- of verzamelobject is op voorhand van deelname uitgesloten.
Immler schreef:Ik ben nog niet zo lang aan de pijp maar lang genoeg om te weten dat een mooie pijp vaak niet zegt over het rookgenot.
Bovendien zijn voorkeuren voor uiterlijk zo persoonsgebonden dat ik er het nut niet echt van inzie.
Voorkeur voor het uiterlijk is inderdaad persoonsgebonden, maar het is juist de vormgeving van de pijp die bij deze verkiezing het criterium vormt. Ik weet niet hoe het voor de anderen is maar ik zie hier regelmatig een pijp voorbijkomen die ik erg mooi vind maar die ik zelf nooit zou kopen. De hoeveelheid esthetisch genoegen en rookgenot die een pijp zijn eigena(a)r(esse) geeft staat los van de mening van andere PRF-leden. Daarnaast denk ik dat een pijp die niet goed rookt vrij snel uit de collectie van de eigenaar zal verdwijnen.
belphegor schreef:Nou ik vind dit wel een redelijk goed idee.
Er zijn hier zat mensen op het forum die zeer regelmatig een pijp kopen.
Echter de kans dat dezelfde persoon wint is wel vrij groot daar er hier ook flink wat leden zijn die maar af en toe een pijp kan roken.
Uiteraard mag je elke pijp uit je collectie voordragen, ook die je al jaren hebt, mits deze voldoet aan het thema van de desbetreffende verkiezing.
Winslow Collector schreef:Zoveel pijprokers, zoveel meningen.
Juist daarom lijkt me zo'n verkiezing wel leuk.