Voor de nieuwsgierigen, de sigaren kosten normaal gezien 4,50 euro per sigaar. Een kistje van 25 zou dan 112,50 euro kosten. Ik heb het kunnen kopen voor 23 euro.

Tenzij ze vuil zijnGeneraal schreef:Idd, je houdt je kousen ook niet aan als je 'n bad neemt.
Inderdaad: shortfiller sigaren hebben geen humidor nodig.discus123 schreef:Shortfillers leg ik altijd in een (sigaren)kistje in een donkere goed afgeloten kast.
Longfillers gaan z.s.m. de humidor in en als daar geen plaats is bewaar ik ze in de originele verpakking ook in de kast.
Een 'peuk', ik ben geschokt, het restje sigaar noemt een sigarenroker een sigarenstompje. Zij die het peuk noemen verraden hun daadwerkelijke achtergrond; die van de inferieure roker.robvoorburg schreef:Sigarenroker ben ik ook niet, toch heb ik er in het verleden
wel eens wat gerookt waar ik nu nog van droom, zo lekker.
Ik ben pijproker omdat er wat meer voor nodig is om het te
kunnen en je de pijp overhoudt na een rookbeurt en niet een
peuk.
rob zegt ookZij die het peuk noemen verraden hun daadwerkelijke achtergrond; die van de inferieure roker.
en een inferieure roker kan ik rob toch niet noemen. zelden iemand zo zie genieten van de pijp.Ik ben pijproker
Sommige van die kokertjes hebben toch een gaatje in het dopje? Of vergis ik me nu, het schoot me namelijk ineens te binnen dat ik dat ooit eens gezien dacht te hebben.Afficionado schreef: Bij de kokertjes is het raadzaam om het dopje eraf te draaien voor je ze in de humidor legt. Daar waar het plastiekje nog lucht door laat doet een kokertje dat niet en met de dop erop drogen ze sneller uit.
Bijkomend voordeel van het laten zitten van het cellofaan is dat daarmee het dekblad wordt beschermd tegen beschadiging. Ik laat het er dus altijd omheen zitten in de humidor. Bovendien handig als je een sigaar mee wilt nemen om er elders van te gaan genieten.Afficionado schreef: Indien je de sigaar binnen afzienbare tijd wilt roken maakt het niet veel uit of je het celofaan erom laat of niet.
Mocht je echter van plan zijn om de sigaar voor langere tijd en dan bedoel ik jaren te laten rusten dan is het raadzaam de "plastiek" er rond te laten. Het plastiekje zorgt ervoor dat de etherische olie minder snel zal ontsnappen uit de sigaar en zal ook minder zuurstof toe laten wat het "agen" van de sigaar zal bevorderen. Ook het vocht dat al in de sigaar zit zal minder snel verdampen.
Shortfillers kunnen inderdaad prima buiten de humidor bewaard worden. Persoonlijk bewaar ik ze echter liever in de humidor, omdat de sigaar daardoor iets minder scherp van smaak wordt.Afficionado schreef: Dit is enkel van toepassing op long filler sigaren. Short fillers kan je ook buiten een humidor goed bewaren.
Inderdaad. Wel zou ik willen aanraden om het velletje cederhoud dat voor om de sigaar in de tubo zit, te verwijderen. Dit is namelijk gevoelig voor schimmelvorming als de humidor voor langere tijd een wat te hoge vochtigheid heeft. Hetzelfde geldt voor kartonnen verpakkingen.Afficionado schreef: Bij de kokertjes is het raadzaam om het dopje eraf te draaien voor je ze in de humidor legt. Daar waar het plastiekje nog lucht door laat doet een kokertje dat niet en met de dop erop drogen ze sneller uit.
Dat zie je voor zover ik weet alleen bij shortfillers. Daar zit de tubo niet omheen vanwege de juiste vochtigheid maar vanwege de bescherming van de sigaar.The_Undertaker schreef: Sommige van die kokertjes hebben toch een gaatje in het dopje? Of vergis ik me nu, het schoot me namelijk ineens te binnen dat ik dat ooit eens gezien dacht te hebben.
Tja, wij kunnen er ook niets aan doen dat sigarenmakers hun tabak niet vacuum verpakken!Afficionado schreef: Sigaren vragen dus duidelijk een beetje meer aandacht dan pijp tabak.