Wat zit er in de neus?

voor de sigarenliefhebbers, de tabakspruimers, enz. onder ons
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Asmodeus »

Tja, het gaat erom spannen qua neerslag. De temperatuur is naar alle waarschijnlijkheid prima. Misschien is roken en high tea-en onder zo'n grote vierkante parasol nog een optie

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Ribbon »

Veel plezier met rondneuzen daar heren.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Janno »

:lol: Merci, jammer dat je er niet bij bent.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door dinck »

Dank je, en jij nog succes met de voorbereidingen!
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Martin Romijn »

Veel plezier vandaag heren!
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Godfrey59

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Godfrey59 »

Afbeelding

Yep ik ben er al 8) heerlijk weer en omgeving .

Godfrey

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Arclaud »

Veel plezier!
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door The_Undertaker »

Veel plezier, en de foto's volgen, neem ik aan? :D
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Janno »

ImageUploadedByTapatalk1442061585.883375.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Arclaud »

Mooi! Spijt dat ik hier niet kan bijzijn!
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door dinck »

Interessante molenrondleiding met praatje en toch nog buiten kunnen zitten voor een beschaafde thee- en tabaksessie. Tegen de tijd dat de thee op was en de gedachte aan de thuisvaart post ging vatten begon het een beetje te spetteren, perfect getimed. Het was een aangenaam gezelschap.

Foto's? Vast wel, nog even geduld...

Afbeelding
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Asmodeus »

Over de rondleiding kan ik niet meepraten, wat betreft de high tea sluit ik mij daar geheel bij aan. Heren, bedankt voor de gezellige middag [emoji106]

Godfrey59

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Godfrey59 »

Na een ritje van een uur en drie kwartier bij de Molen aangekomen in de prachtige omgeving gelegen aan de Kralingse plas . Ik was de eerste van de club . Even later gevolgd door de tandarts , jawel beste forumleden we hebben een echte tandarts onder ons die al uw ge(bitjes) in ere herteld . :lol: Nee even dollen het was weer een leuke club mensen van aller pluimage die het uitstekend met elkaar kunnen vinden wat ons forum siert . De rondleiding was erg interessant en er komt toch meer bij een potje snuiftabak kijken dan gedacht , we mochten zelfs van het pure tabaksblad sampelen .

Na de rondleiding aangeschoven aan de prachtig gelegen High Tea locatie die Dinck voor ons uitgezocht had . Deze was prima verzorgt en er werd onder de lekkere hap weer voldoende verteld , gerookt en over en weer gesampeld.
Heren het was weer zoals altijd aangenaam en gezellig . met dank aan Dinck voor het regelen ervan.

Godfrey

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Robbie-san »

Afbeelding

Afbeelding
Vandaag in goed gezelschap een mooie interresante rondleiding gehad te Kralingen:
http://www.snuifmolens.nl/molens/molens.html
De moeite waard om eens te bezoeken, al was het alleen maar voor de ligging, de verteller (Jaap) en de heerlijke snuiftabakken. De molens hebben mooie, en lange geschiedenis, maar een onzekere toekomst.

Na de rondleiding en het kopen van wat snuiftabak, gingen we aan de high tea.
Yep, high tea. Niks lekkerder, dan thee en zoetigheid naast een goed gevulde pijp en leuk gezelschap.

Ik heb een mooie dag gehad en dank de aanwezigen voor hun bijdrage daarin. Op naar de volgende meet.


Groet,


Robbie-san
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Janno »

Heerlijke dag. Jaap Bes is een enthousiastverteller en een gepassioneerde snuifeder. De man had nog uren kunenen doorgaan met praten en demonstreren.
De tweede helft van de middag met goed gezelschap, pijp en high tea maakte de middag tot een perfecte minimeet.

Jaap schreef overigens op Snuffhouse het volgende over deze dag:

Today Open monumentsday and as the windmills are on the national list of monuments we ware open for visitors, as we are every second Saturday of the month.

Received also a Dutch/Belgium group of pipe smokers and snuff enthousiasts. Showed them around the mill and let them sample our products. It was an enthusiastic meeting and I was glad to receive a group capable of discussing all about snuff, which is a rare opportunity here in The Netherlands. Thanks for visiting!

Jaap Bes.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Robbie-san »

@Janno,
Dat vindt ik mooi om te lezen.
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Ribbon »

Tof dat het zo bevallen is heren.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Tobias Tobit »

Ja het is zeker goed bevallen, met name die Jaap zeg typisch geval van: je gooit er een duppie in en hij lult voor een knaak.

Ook leuk om te lezen dat hij ons bezoek ook heeft gewaardeerd.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door The_Undertaker »

Mooi om te zien, toch vraag ik me af hoe Arno die bol naar binnen gaat werken met z'n pijp in de kaak. :lol:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door robvoorburg »

Tobias Tobit schreef:Ja het is zeker goed bevallen, met name die Jaap zeg typisch geval van: je gooit er een duppie in en hij lult voor een knaak.

Ook leuk om te lezen dat hij ons bezoek ook heeft gewaardeerd.
Dat werkt in de regel twee kanten op en dat geeft een ieder grote voldoening,
het leven kan ook wel eens iets cadeau doen!

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Tobias Tobit »

Wat dat betreft ook een compliment van mij voor Janno. Die kwam met een aantal relevante vragen en had duidelijk de stof bestudeerd.

Ik daarentegen ging er vrij blanco in en voelde me dus weer als een studentje dat het college niet had voorbereid.
Een gevoel dat ik maar al te goed ken helaas.

Maar zoals ook bij de genoemde colleges ben ik huiswaarts gekeerd met een schat aan informatie.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door dinck »

The_Undertaker schreef:Mooi om te zien, toch vraag ik me af hoe Arno die bol naar binnen gaat werken met z'n pijp in de kaak. :lol:
Typische reflex, foto voor het forum, snel de pijp in de mond. Arno zei het me nog, vandaar dat ik naar mijn pijpentas keek...
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Arno »

The_Undertaker schreef:Mooi om te zien, toch vraag ik me af hoe Arno die bol naar binnen gaat werken met z'n pijp in de kaak. :lol:
Als Popeye spinazie door zijn pijp kan eten kan ik het wel met een slagroomsoes.. :roll:

Het was overigens keigezellig! Dinck dank voor de organisatie en Robbie-San voor het rijden!
Afbeelding

gezel
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05 okt 2012 12:39
Locatie: Nederlands Limburg

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door gezel »

Een geweldig mooi uitstapje zo te zien. :sherlock:

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Janno »

Nog wat foto's uit mijn telefoon:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Arclaud »

Ik ben het op voorhand vergeten vragen, maar is er iemand van de deelnemers die mij in Heukelum een doosje snuif wil verkopen?
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Sidekickelvis »

Arclaud schreef:Ik ben het op voorhand vergeten vragen, maar is er iemand van de deelnemers die mij in Heukelum een doosje snuif wil verkopen?
Is in Nederland goed te krijgen bij de tabakszaken. Poschl smaken en Gawith Apricot kom je veel tegen. Kosten iets van 3 euro of minder per doosje. Niet zo heel veel keus echter maar ik kan het wel voor je regelen hoor. PB me je evt. voorkeur als je wil dat ik wat regel.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Arclaud »

Sidekickelvis schreef:
Arclaud schreef:Ik ben het op voorhand vergeten vragen, maar is er iemand van de deelnemers die mij in Heukelum een doosje snuif wil verkopen?
Is in Nederland goed te krijgen bij de tabakszaken. Poschl smaken en Gawith Apricot kom je veel tegen. Kosten iets van 3 euro of minder per doosje. Niet zo heel veel keus echter maar ik kan het wel voor je regelen hoor. PB me je evt. voorkeur als je wil dat ik wat regel.
Ik dacht eigenlijk meer aan een doosje snuif van die Kralingse molen. Kan je iets in de winkel krijgen dat wat naar hout/bos smaakt?
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Sidekickelvis »

Arclaud schreef:
Sidekickelvis schreef:
Arclaud schreef:Ik ben het op voorhand vergeten vragen, maar is er iemand van de deelnemers die mij in Heukelum een doosje snuif wil verkopen?
Is in Nederland goed te krijgen bij de tabakszaken. Poschl smaken en Gawith Apricot kom je veel tegen. Kosten iets van 3 euro of minder per doosje. Niet zo heel veel keus echter maar ik kan het wel voor je regelen hoor. PB me je evt. voorkeur als je wil dat ik wat regel.
Ik dacht eigenlijk meer aan een doosje snuif van die Kralingse molen. Kan je iets in de winkel krijgen dat wat naar hout/bos smaakt?
Niet echt, dan moet je toch een Molenganger hebben . Dinck of Ribbon of een ander die er was. Of Dinck lief aankijken, die woont er in de buurt.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Readburd
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 10:26

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Readburd »

Arclaud schreef:
Sidekickelvis schreef:
Arclaud schreef:Ik ben het op voorhand vergeten vragen, maar is er iemand van de deelnemers die mij in Heukelum een doosje snuif wil verkopen?
Is in Nederland goed te krijgen bij de tabakszaken. Poschl smaken en Gawith Apricot kom je veel tegen. Kosten iets van 3 euro of minder per doosje. Niet zo heel veel keus echter maar ik kan het wel voor je regelen hoor. PB me je evt. voorkeur als je wil dat ik wat regel.
Ik dacht eigenlijk meer aan een doosje snuif van die Kralingse molen. Kan je iets in de winkel krijgen dat wat naar hout/bos smaakt?
Je kunt ook direct via hun website bestellen. Een doosje van 12,5gr is maar €1,25.

Plaats reactie