Wat zit er in de neus?

voor de sigarenliefhebbers, de tabakspruimers, enz. onder ons
Plaats reactie
pruimer
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 aug 2014 17:03
Locatie: Dordrecht

Wat zit er in de neus?

Bericht door pruimer »

Fribourg & Treyer Finest English nasal snuff - Old Paris

Frans de Pijp
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 okt 2014 22:29
Locatie: Dieren

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Frans de Pijp »

Wel op dit moment komt er van alles uit, ik kan zelfs niet genieten van een heerlijke pijp :-?
“Life is 10% what happens to me and 90% of how I react to it.”

pruimer
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 aug 2014 17:03
Locatie: Dordrecht

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door pruimer »

F & T Morocco

lijkt wel een geranium, kan ik er vast lekker achter leren zitten :mrgreen:

pruimer
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 aug 2014 17:03
Locatie: Dordrecht

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door pruimer »

geraspte / gestampte Gawith Hoggart Kendal Dutch Gold en Kendal Dutch mixed vandaag.

Engelsen kunnen beter tabak naar Hollands recept maken dan de Hollanders het zelf kunnen / konden. De Gold is licht fruitig, de mix juist kruidig.

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Immler »

Wellicht ten overvloede maar ik kwam deze laatst al surfend tegen
http://www.snuifmolenswebshop.nl/Webwin ... tabak.html
Afbeelding

pruimer
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 aug 2014 17:03
Locatie: Dordrecht

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door pruimer »

Ja dat is mijn vaste leverancier en een leuke toeristische attractie voor de snuifliefhebber maar eigenlijk zou elke tabaksgenieter eens moeten gaan kijken op de snuifmolen in Kralingen.

Nu in de neus Gawith Hoggart Kendal Dutch mix. Jongens wat moest ik niezen na een minuut of 10. Als ervaren snuiver gebeurt je dat nauwelijks, waarschijnlijk zat er een korreltje tabak in de luchtstroom.

pruimer
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 aug 2014 17:03
Locatie: Dordrecht

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door pruimer »

van bovenvermelde snuifmolen: St. Omer Karottensnuif.

Heel leuk, ze geven je op de molen gewoon een van die karotten in je hand. Loeizware soort deegroller waar tabaksbladeren en linnen omheen gesponnen zitten.

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Tobias Tobit »

Ben vandaag begonnen aan een blikje Silver Dollar spearmint. Moet zeggen dat ik het gezien mijn standaard snuif (poschl's gletscher prise) vind ik het erg fijn. Ik hou juist van een beetje grovere structuur van mijn snuiftabak.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Tobias Tobit »

Ik zag dat er langzaam aan meer aandacht op het forum komt voor de snuiftabak. Nu heb ik sinds kort een nieuwe favoriet, nl deze:
2015-07-13 10.26.50.jpg
Echt een aanrader!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Arno »

Hier Ozona menthol snuff

Afbeelding

De beste die ik tot nu toe heb gesnoven van het standaard tabakswinkel assortimentje. Mild, menthol, licht dropje en als dat vervaagd rest nog de tabak.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Janno »

Afbeelding

Een heerlijke snuif van de Kralingse molens. Een rokerige basis gecombineerd met dennen. Een kampvuur in het bos.... De snuif is makkelijk voor de neus en de geur blijft lekker lang hangen. Een kampeervakantie in een potje.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Godfrey59

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Godfrey59 »

Die wil ik wel een keer proberen Janno . Is het geen idee om bij een van deze molens eens een keer een meeting te houden ?? :)


Godfrey

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Janno »

Godfrey59 schreef:Die wil ik wel een keer proberen Janno . Is het geen idee om bij een van deze molens eens een keer een meeting te houden ?? :)

Godfrey
Ja, dat lijkt me leuk. Ze zijn iedere tweede zaterdag van de maand open, als de molens draaien (meestal op donderdag, maar dat lijkt me dus een wat onzekere factor) of op afspraak.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Godfrey59

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Godfrey59 »

Genoeg leden in die regio om de kar te trekken lijkt mij :wink: en ik kom wel afzakken vanuit het Zuiden :lol:

Godfrey

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Arno »

2e zaterdag van augustus (de 8e) zou mij wel lukken :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Janno »

Ik ook (al wordt het dan wel een vol weekend met de workshop van Massis op de 9e).
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Godfrey59

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Godfrey59 »

Leuk zijn jullie dan zit ik in Engeland , :( kan het in September ? dan zijn de vakanties ook voorbij :lol:


Godfrey

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Arno »

12 september zou voor mij ook kunnen.
Afbeelding

Godfrey59

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Godfrey59 »

12 September is prima :) Is nu de Rotterdam meeting geboren? :shock:



Godfrey

Online
Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Wowbagger »

Mijn vraag aan Robbie-san op de Schimmel meeting heeft wat effect gehad zie ik. Heb die dag 2 blikjes meegenomen: Gawith Apricot en Gletscher Prise. Van de eerstgenoemde wordt zo nu en dan eens wat genomen. Best lekker spul maar ik wil er eigenlijk geen vaste gewoonte van maken.

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Janno »

Ja Wowvagger, het is allemaal jouw schuld!
Maar ik heb er veel lol van.

12 september zou ik ook kunnen. Ik zet hem in de agenda.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Godfrey59

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Godfrey59 »

1 Janno
2 Arno
3 Godfrey

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Ribbon »

Wowbagger schreef:Best lekker spul maar ik wil er eigenlijk geen vaste gewoonte van maken.
Dat heb ik nou ook. Ik heb een tijdje terug drie soorten bij GQ tobaccos besteld; G&H English Rose, Kendal Brown en Peach Melba van Wilsons of Sharrow. Best lekker qua smaken, maar ik heb toch meer met een wat meer geleidelijke afgifte van nicotine. Voor mij is het ook vrij verslavend, en daar voel ik me nou niet echt prettig bij. Ik ga dan liever voor rookbare tabak waar ik geen bruine druipneus aan overhoudt. ;)

Dus voor wie er nog een kleine hoeveelheid snuif wilt van de bovengenoemde merken; stuur me een pb en ze komen u toe. Zie het als ruime samples.

De Peach Melba is een fijne en vrij vluchtige 'aromatic'. De English Rose een soort Lakeland onder de snuiftabakken. De wat grovere Kendal Brown is meer naturel met een vrij volle tabakssmaak.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Janno »

Ribbon schreef:
Wowbagger schreef:Best lekker spul maar ik wil er eigenlijk geen vaste gewoonte van maken.
Dat heb ik nou ook. Ik heb een tijdje terug drie soorten bij GQ tobaccos besteld; G&H English Rose, Kendal Brown en Peach Melba van Wilsons of Sharrow. Best lekker qua smaken, maar ik heb toch meer met een wat meer geleidelijke afgifte van nicotine. Voor mij is het ook vrij verslavend, en daar voel ik me nou niet echt prettig bij. Ik ga dan liever voor rookbare tabak waar ik geen bruine druipneus aan overhoudt. ;)

Dus voor wie er nog een kleine hoeveelheid snuif wilt van de bovengenoemde merken; stuur me een pb en ze komen u toe. Zie het als ruime samples.

De Peach Melba is een fijne en vrij vluchtige 'aromatic'. De English Rose een soort Lakeland onder de snuiftabakken. De wat grovere Kendal Brown is meer naturel met een vrij volle tabakssmaak.
Pb!
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Janno »

Leesvoer voor de liefhebbers:

Nicotiana; Or, The Smoker's and Snuff-Taker's Companion by Henry James Meller: http://www.gutenberg.org/ebooks/36879
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Ribbon »

Godfrey59 schreef:12 September is prima :) Is nu de Rotterdam meeting geboren? :shock:



Godfrey
Er zijn al aardig wat Rotterdamse meetings geweest ondertussen (incl. mijn eerste meeting op het Stadhuisplein). Er is in 2013 door o.a. Flakeroker zelfs al een poging gedaan om een meet bij The Cat te combineren met een bezoek aan de snuifmolens. Helaas is dit toen niet van de grond gekomen.

12 september hou ik me echter wel aanbevolen ovb van werk en verjaardagen:

1 Janno
2 Arno
3 Godfrey
4 Ribbon (ovb)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Godfrey59

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Godfrey59 »

Zojuist even kontakt gehad met de snuifmolen na mijn bestelling op aanraden van Janno :wink: alleraardigste mensen die een bezoekje van ons wel zien zitten en omarmen . Misschien dat een van de leden uit deze regio het op willen pakken ?



1 Janno
2 Arno
3 Godfrey
4 Ribbon ( ovb)


Godfrey

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Tobias Tobit »

1 Janno
2 Arno
3 Godfrey
4 Ribbon (ovb)
5 Tobias Tobit (ovb)
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Godfrey59

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Godfrey59 »

Supersnelle levering door Jaap Bes van de snuifmolen . Deze Latakia / dennen / sparrenbos ruikt idd naar een vuurtje in het bos heel appart.
Maar het is een pittige snuif , of ik moet het snuifje wat te royaal genomen in mijn gretigheid :lol: Maar het is een lekkere die de Latakia liefhebbers wel kunnen waarderen .

Nu een paar vragen waar ik meteen op kom . Welke latakia gebruikt de snuifmolen hiervoor ? En zou deze snuif door tabak te mengen zijn ?
En waarom zit er geen accijns op ??? het is toch tabak .

Godfrey


Afbeelding

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Wat zit er in de neus?

Bericht door Tobias Tobit »

Over de accijns: Zou misschien een foutje in de wet op accijns kunnen zijn. Er wordt bevoorbeeld over de zweedse snuss ook geen accijns geheven. De hoeveelheid mensen die hier gebruik van maken is te klein om de wet aan te passen dus is er een soort gedoog beleid ontstaan.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Plaats reactie