Drew Estate Natural EGG Maduro

voor de sigarenliefhebbers, de tabakspruimers, enz. onder ons
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Drew Estate Natural EGG Maduro

Bericht door Bananabox-Ninja »

Heeft hier iemand wel eens van de Natural EGG Maduro gehoord?
Ik kreeg vandaag een mailing binnen van mijn lokale tabaksboer en zoals ik het begrijp zit er in de bol dus pijptabak.
Mij intrigeert het iig genoeg om er eens een te proberen.

Afbeelding

Engelse review.
http://tonycasas.wordpress.com/2009/10/ ... gg-maduro/
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Drew Estate Natural EGG Maduro

Bericht door metaltommy »

:shock: :shock: al klinkt de inhoud beter als dat ie eruit ziet
Groet,
Tom

Winslow Collector

Re: Drew Estate Natural EGG Maduro

Bericht door Winslow Collector »

Prachtig exemplaar. Alleen al vanwege het bijzondere model zou ik deze weleens willen roken.
Ik ben liefhebber van sigaren met een behoorlijke diameter. Vind ik nog belangrijker dan de lengte (héy héy: we hebben het over SIGAREN hè, vetzakken).

De lengte van een sigaar geeft voor mij een indicatie van de lengte van de rooksessie, de diameter het genot van de volle tabakssmaak. En met zo'n "ei" in het midden lijkt me dat een geweldige ervaring. Maar wellicht ook een abrubt einde van het genot als er weer richting de normale diameter gerookt word, als het "ei" weggerookt is.

Interessante sigaar en een Maduro dekblad vind ik altijd wel lekker roken.

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Drew Estate Natural EGG Maduro

Bericht door Bananabox-Ninja »

Volgens de reviewer heeft ie er een dikke 2 uur en 10 minuten over gedaan. :shock:
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

gezel
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05 okt 2012 12:39
Locatie: Nederlands Limburg

Re: Drew Estate Natural EGG Maduro

Bericht door gezel »

Hééél apart. :roll:
En het bedje van gedroogd tabaksblad, waar het "ei" op rust, kan zo in de pijp. ;p

Gebruikersavatar
maboc
Berichten: 1323
Lid geworden op: 17 feb 2012 13:05
Locatie: Wateringen

Re: Drew Estate Natural EGG Maduro

Bericht door maboc »

Ben zeer benieuwd naar de rookeigenschappen van zo'n apparaat.
Toevallig, laatst nog een prachtige Ramon Allones gerookt. Qua smaak prima, maar het apparaat brande geheel scheef af. Da's een enorme afknapper.

Ben bang dat schuinbranden en tunnelbranden makkelijk voorkomen met een dergelijk kanon.
--
Cheers maboc

Winslow Collector

Re: Drew Estate Natural EGG Maduro

Bericht door Winslow Collector »

maboc schreef:Ben zeer benieuwd naar de rookeigenschappen van zo'n apparaat.
Toevallig, laatst nog een prachtige Ramon Allones gerookt. Qua smaak prima, maar het apparaat brande geheel scheef af. Da's een enorme afknapper.

Ben bang dat schuinbranden en tunnelbranden makkelijk voorkomen met een dergelijk kanon.
Tunnelbranden verwacht ik ook wel. Als de "kern van het ei" vaster gerold is dan de buitenkant, zou het met tunnelroken mee moeten vallen.
Ik ben erg benieuwd, en inmiddels verblijd met een PB'tje van Bananabox-Ninja.

Helaas branden de "beste" merken weleens schuin af of alleen van binnen, maboc. Dat heb je vast al meer ervaren. Ik heb dat al gehad bij de "status-Cubanen" zoals Cohiba's van € 38,- per stuk, als bij een heerlijk simpele Flor de Copan van rond de € 3,50 per sigaar. Merk en prijs zeggen hierin lang niet alles. Allemaal afhankelijk van de kwaliteit en vaardigheden van de Torcedor (sigarenroller (-ster)).

Wél is het zo, dat wanneer een kistje dure sigaren echt belabberd rookt, je dit meestal wel kunt omruilen bij de winkelier.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1836
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Drew Estate Natural EGG Maduro

Bericht door Rob »

metaltommy schreef::shock: :shock: al klinkt de inhoud beter als dat ie eruit ziet
Heel gek, maar het eerste waar ik aan moest denken toen ik 't plaatje zag, was rope tabak. :D

Winslow Collector

Re: Drew Estate Natural EGG Maduro

Bericht door Winslow Collector »

Rob schreef:
metaltommy schreef::shock: :shock: al klinkt de inhoud beter als dat ie eruit ziet
Heel gek, maar het eerste waar ik aan moest denken toen ik 't plaatje zag, was rope tabak. :D
:mrgreen: In feite is elke sigaar toch rope-tabak? Wel een recht stukkie rope, maar toch. :wink:

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Drew Estate Natural EGG Maduro

Bericht door Nekker »

dat lijkt mij een hele kostelijke sigaar? Mag ik vragen wat je voor zoiets betaald, uit pure nieuwsgierigheid... :D
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Drew Estate Natural EGG Maduro

Bericht door Bananabox-Ninja »

Nekker schreef:dat lijkt mij een hele kostelijke sigaar? Mag ik vragen wat je voor zoiets betaald, uit pure nieuwsgierigheid... :D
Mijn tabaksboer vraagt er E17,50 voor
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
MfOx
Berichten: 1786
Lid geworden op: 21 apr 2012 15:15
Locatie: Ommelanden

Re: Drew Estate Natural EGG Maduro

Bericht door MfOx »

Een zeer aparte sigaar... Mocht je er een oproken BBN, dan zou ik graag je bevindingen erover willen horen/lezen :)

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Drew Estate Natural EGG Maduro

Bericht door Bananabox-Ninja »

Ik zal het zeker posten mocht ik de ervaring gehad hebben :D
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1836
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Drew Estate Natural EGG Maduro

Bericht door Rob »

Winslow Collector schreef: :mrgreen: In feite is elke sigaar toch rope-tabak? Wel een recht stukkie rope, maar toch. :wink:
En bedankt maar weer... Vanaf nu denk ik dus alleen nog maar aan rope (en de daaraan verwante associaties) als ik iemand sigaar zie roken! :mrgreen:

Gebruikersavatar
maboc
Berichten: 1323
Lid geworden op: 17 feb 2012 13:05
Locatie: Wateringen

Re: Drew Estate Natural EGG Maduro

Bericht door maboc »

Rob schreef:
Winslow Collector schreef: :mrgreen: In feite is elke sigaar toch rope-tabak? Wel een recht stukkie rope, maar toch. :wink:
En bedankt maar weer... Vanaf nu denk ik dus alleen nog maar aan rope (en de daaraan verwante associaties) als ik iemand sigaar zie roken! :mrgreen:
Dan zal ik maar geen foto's posten van mijn associaties als ik een stuk rope-tabak zie :mrgreen:
--
Cheers maboc

Gebruikersavatar
maboc
Berichten: 1323
Lid geworden op: 17 feb 2012 13:05
Locatie: Wateringen

Re: Drew Estate Natural EGG Maduro

Bericht door maboc »

Winslow Collector schreef:
maboc schreef:Ben zeer benieuwd naar de rookeigenschappen van zo'n apparaat.
Toevallig, laatst nog een prachtige Ramon Allones gerookt. Qua smaak prima, maar het apparaat brande geheel scheef af. Da's een enorme afknapper.

Ben bang dat schuinbranden en tunnelbranden makkelijk voorkomen met een dergelijk kanon.
Tunnelbranden verwacht ik ook wel. Als de "kern van het ei" vaster gerold is dan de buitenkant, zou het met tunnelroken mee moeten vallen.
Ik ben erg benieuwd, en inmiddels verblijd met een PB'tje van Bananabox-Ninja.

Helaas branden de "beste" merken weleens schuin af of alleen van binnen, maboc. Dat heb je vast al meer ervaren. Ik heb dat al gehad bij de "status-Cubanen" zoals Cohiba's van € 38,- per stuk, als bij een heerlijk simpele Flor de Copan van rond de € 3,50 per sigaar. Merk en prijs zeggen hierin lang niet alles. Allemaal afhankelijk van de kwaliteit en vaardigheden van de Torcedor (sigarenroller (-ster)).

Wél is het zo, dat wanneer een kistje dure sigaren echt belabberd rookt, je dit meestal wel kunt omruilen bij de winkelier.
Cubanen (ahum....ik koop eigenlijk voornamelijk zuid-amerikanen) koop ik vrijwel nooit per kistje, Altijd 1 a 2 stuks. Qua rookeigenschappen kun je mijns inziens beter shortfillers roken. Die doen het vrijwel altijd goed, en zijn trouwens ook erg lekker (denk olifant of Justus van Maurik). Qua smaak zijn de longfillers van overzee natuurlijk een heel ander klasse. Maar mijn ervaring is dat er toch nog wel probleempjes zijn:
- schuinbranden
- tunnelbranden
- vaccuum-pomp nodig om de rook door de sigar te trekken.

Da's bij een sigaar van 10...20 ...30 euro wel erg vervelend. Je kan er eigenlijk ook niet mee terug. Nuja...het houdt mij niet tegen. Een goede sigaar sla ik niet af.
Anyway...je hebt zeker een punt. De kwaliteit laat zich niet op voorhand bepalen door de prijs. Maar (open deur) bij een Cohiba van 38 euro komt dat toch net wat anders aan.
--
Cheers maboc

Winslow Collector

Re: Drew Estate Natural EGG Maduro

Bericht door Winslow Collector »

Ook hier groot liefhebber van Dom.Rep., Honduras en Nicaragua sigaren. Heb enkele Cubanen maar vind deze niet per definitie beter. Zéker niet als ik naar de verhouding genot versus prijs kijk. Natuurlijk zijn de tabakken wat krachtiger, maar voor mijn beperkte smaakpapillen ook veel eenzijdiger.

Ik ken enkele Havanna-afficianados die neerkijken op de kwaliteiten van Dom.Rep en andere landen. Maar die zijn wél vergeten, dat ten tijde van Fidèl Castro veel Cubaanse sigarenmakers naar andere landen zijn gevlucht en daar inmiddels een heel goede sigaar kunnen rollen.

(Leuke is, dat ik zelfs een Cohiba Espléndidos-"liefhebber" ken die zegt deze per kisten tegelijk te kopen {hj rookt ze inderdaad voortdurend}, maar die gewoon neppers zit te roken. Wat snobisme toch met een mens kan doen, zeg.)

Shortfillers ben ik niet zo dol op. Op een of andere manier trekken die, tijdens het roken, al het vocht uit mijn mond. Zeer onprettig. Vandaar mijn voorkeur voor longfillers met een relatieve vochtigheid van minstens 65%, bij voorkeur 70%.

En bij het wat vast aanvoelen van de sigaar, rol ik hem (vóór het aansteken) even voorzichtig met een beetje kracht tussen mijn handen. Zo "ontspant" de interne rolling zich een beetje en trekt de sigaar bij mij altijd prima (een rottige uitzondering daargelaten). Misschien helpt dat ook bij jou, de volgende keer.

Plaats reactie