toch maar af en toe........

voor de sigarenliefhebbers, de tabakspruimers, enz. onder ons
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

toch maar af en toe........

Bericht door Master-Fan »

toch nog af en toe te weinig tijd voor een pijp, of te winderig in de pauze op de hoek ;)

pak ik deze sigaren :

Afbeelding

ik houd van gesausde tabakken en vind deze sigaren ook best te pruimen. Hoewel ik ook van longfillers houd, vind ik deze best een alternatief voor een pijp met gesausde tabak, en minder wind gevoelig. En in de auto ook wel makkelijk ;)
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2846
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: toch maar af en toe........

Bericht door Luys »

Master-Fan schreef:toch nog af en toe te weinig tijd voor een pijp, of te winderig in de pauze op de hoek ;)

pak ik deze sigaren :

Afbeelding

ik houd van gesausde tabakken en vind deze sigaren ook best te pruimen. Hoewel ik ook van longfillers houd, vind ik deze best een alternatief voor een pijp met gesausde tabak, en minder wind gevoelig. En in de auto ook wel makkelijk ;)
Deze ken ik niet, en ga ik vermoedelijk ook niet aan beginnen (Heb wel een blauwe maandag Ritmeester Moods gerookt, was iets dergelijks). Wel lekker (maar moeilijk verkrijgbaar): Meharis Brazil. Die hebben (meen ik) Maduro tabak als dekblad (en wellicht ook in de vulling). Lekker krachtige, volle smaak in een groen doosje.
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: toch maar af en toe........

Bericht door Master-Fan »

Luys schreef:
Master-Fan schreef:toch nog af en toe te weinig tijd voor een pijp, of te winderig in de pauze op de hoek ;)

pak ik deze sigaren :

Afbeelding

ik houd van gesausde tabakken en vind deze sigaren ook best te pruimen. Hoewel ik ook van longfillers houd, vind ik deze best een alternatief voor een pijp met gesausde tabak, en minder wind gevoelig. En in de auto ook wel makkelijk ;)
Deze ken ik niet, en ga ik vermoedelijk ook niet aan beginnen (Heb wel een blauwe maandag Ritmeester Moods gerookt, was iets dergelijks). Wel lekker (maar moeilijk verkrijgbaar): Meharis Brazil. Die hebben (meen ik) Maduro tabak als dekblad (en wellicht ook in de vulling). Lekker krachtige, volle smaak in een groen doosje.
die heb ik ook weleens. Is ook een lekker sigaartje.
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
Fossiel
Berichten: 277
Lid geworden op: 18 jul 2011 17:37

Re: toch maar af en toe........

Bericht door Fossiel »

Mmmm, Mehari's! ;p
Reeds gepafte pijptabakken: Alsbo (Black, Cherry, Gold, Vanilla en Whisky), Amphora Full Aroma, Borkum Riff Bourbon Whisky, Davidoff Danish Mixture, Dunhill Early Morning Pipe, Mac Baren Navy Flake, Skandinavik (Aromatic, Mixture), Schippers, Semois, Vieux Semois Florina, Voortrekker Naturel, Wervik, WO Larsen Classic

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: toch maar af en toe........

Bericht door janneman »

Niet vaak meer, maar zo af en toe steken we nog eens een cigaar op. Gisteren een bezoek aan een serieus cigarenrokende vriend, en vanavond heb ik alles klaarstaan om zijn afscheidspresentje op te steken: een Mexicaan die ik niet ken: A Turrent 2000 Robustos. In elk geval genoeg cigaar om de rest van de avond onder de pannen te zijn...

Afbeelding
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: toch maar af en toe........

Bericht door Sidekickelvis »

Doet me er aan denken dat er nog en Cohiba in mijn Humidor ligt...... Al bijna een jaar..... Toch maar eens in de fik steken dat ding.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Winslow Collector

Re: toch maar af en toe........

Bericht door Winslow Collector »

Oehoeoeoe, :shock: als die humidor mooi op vocht is, is die sigaar mooi gerijpt.

"Men" zegt weleens ("men" zijn enkele Belgische afficionados die ik ken die ook participeren in enkele winkels met Cubaanse sigaren), dat je een sigaar vers moet roken, in het land waar hij gemaakt is..., of minstens een jaar moet laten rijpen in een humidor.

Ik rook soms een sigaar die bij mij al 3-4 jaar in de humidor heeft gelegen en ze smaken prima, moet ik zeggen.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: toch maar af en toe........

Bericht door Sidekickelvis »

Winslow Collector schreef:Oehoeoeoe, :shock: als die humidor mooi op vocht is, is die sigaar mooi gerijpt.

Eeeeeuh, zal weer eens kijken :oops: :oops: geloof het wel, vul hem soms eens bij. Hebben?? Moet toch een doos jouw kant op....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Winslow Collector

Re: toch maar af en toe........

Bericht door Winslow Collector »

Sidekickelvis schreef:Hebben?? Moet toch een doos jouw kant op....
Als je hem echt niet zelf wilt roken, houd ik me zeker aanbevolen, dank daarvoor. Maar ik leg hem dan eerst een tijdje in mijn humidor en mocht hij erg droog zijn, dan bereid ik hem in stapjes voor op de humidor.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: toch maar af en toe........

Bericht door Sidekickelvis »

Humidor zit meestal tussen 60 en 70% luchtvochtigheid en gaat alleen open om te kijken hoe vochtig het is. Alleen ff kijken of ik een verzendkoker heb waar hij in past... Ik ruilde deze tegen een Private Stock tubos 2 (a €2,80) in Augustus vorig jaar... Deze Cohiba is iets duurder zei zijn maat..... Eurootje of 19 ofzo :D
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Winslow Collector

Re: toch maar af en toe........

Bericht door Winslow Collector »

Sidekickelvis schreef:Humidor zit meestal tussen 60 en 70% luchtvochtigheid en gaat alleen open om te kijken hoe vochtig het is. Alleen ff kijken of ik een verzendkoker heb waar hij in past... Ik ruilde deze tegen een Private Stock tubos 2 (a €2,80) in Augustus vorig jaar... Deze Cohiba is iets duurder zei zijn maat..... Eurootje of 19 ofzo :D
Als ik voor jou gevacumeerd heb, en wat samples met de blikken terugstuur, doe ik er wel iets bij als extraatje, blikje MB Vanilla Flaks, of zo. En als je wilt, betaal ik je de sigaar gewoon.
In ieder geval alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: toch maar af en toe........

Bericht door Sidekickelvis »

Niks betalen, ik heb hem ook niet betaald. Jou kennende komt het wel goed...
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
maboc
Berichten: 1323
Lid geworden op: 17 feb 2012 13:05
Locatie: Wateringen

Re: toch maar af en toe........

Bericht door maboc »

Dat is een prima sigaar/cigaar Janneman.
Ik ga er van uit dat je een prachtige avond hebt gehad.
--
Cheers maboc

Gebruikersavatar
Denmannl
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2017 15:15

Re: RE: toch maar af en toe........

Bericht door Denmannl »

Master-Fan schreef:toch nog af en toe te weinig tijd voor een pijp, of te winderig in de pauze op de hoek ;)

pak ik deze sigaren :

[img]http://www.cgarsltd.co.uk/auction/image ... ient_1.jpg[/img]

ik houd van gesausde tabakken en vind deze sigaren ook best te pruimen. Hoewel ik ook van longfillers houd, vind ik deze best een alternatief voor een pijp met gesausde tabak, en minder wind gevoelig. En in de auto ook wel makkelijk ;)
Ik kan de foto niet openen. Welke is het?

Ik wil zelf van de shag af en een pijproken komt niet altijd goed uit.

Ik zoek dus vervanging die dan ook betaalbaar is. Een soort van benzinepomp sigaartje als het ware.



Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 722
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: RE: toch maar af en toe........

Bericht door TommyLF »

Denmannl schreef:
Master-Fan schreef:toch nog af en toe te weinig tijd voor een pijp, of te winderig in de pauze op de hoek ;)

pak ik deze sigaren :


ik houd van gesausde tabakken en vind deze sigaren ook best te pruimen. Hoewel ik ook van longfillers houd, vind ik deze best een alternatief voor een pijp met gesausde tabak, en minder wind gevoelig. En in de auto ook wel makkelijk ;)
Ik kan de foto niet openen. Welke is het?

Ik wil zelf van de shag af en een pijproken komt niet altijd goed uit.

Ik zoek dus vervanging die dan ook betaalbaar is. Een soort van benzinepomp sigaartje als het ware.



Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Is niet heel raar dat een foto niet werkt als je een toppic opdiept uit 2013 ;-)
ga eens bij een goed gesorteerde tabakszaak langs, wellicht dat hij die Menharis gewoon heeft liggen! Of je ze echt lekker vind is punt 2...
Ik rook al jaren Longfillers en die brol aka Menharis/Moods en soortgelijke komen er bij mij echt niet in! ;-)

Suc6 met je zoektocht!
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 956
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: toch maar af en toe........

Bericht door roocker »

Die zogenaamde moods zijn toch geen sigaren ! Net zoals men die fruitbieren ophemelt : Zuurballennat . BAH ! :mrgreen:

Plaats reactie