Sigaren

voor de sigarenliefhebbers, de tabakspruimers, enz. onder ons
Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: Sigaren

Bericht door Coenraad »

Mijn beste,

Drie goed geluimde Cubanen hebben mij de afgelopen week vergezeld!!
Te weten:

een compacte doch volwaardige Bolivar Coronas Junior
vanuit hetzelfde huis een magnifieke Royal Coronas
(rook ik de laatste tijd wel vaker, een prima sigaar met heerlijke smaken van zacht leer eiken toast moka)
en een romige Por Larranaga Picadorus

En dan nog dit:
Het leven snel, de sigaar traag!!

Afbeelding
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Sigaren

Bericht door junksculp »

Ik heb jarenlang alleen longfillers gerookt. Sinds ik pijp rook niet meer. Ik heb al die tijd nog steeds sigaren in mijn humidor die Ik uiteraard op de juiste vochtigheid houd. Binnenkort toch nog maar eens eentje opsteken denk ik. Heb veel gerookt van rocky patel, drew estate, my father en PDR.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: Sigaren

Bericht door Coenraad »

Mijn beste,

Het was weer een appetijtelijke sigaren week!!
In rook zijn opgegaan:

een beproefde Charles De Brouckére Long Corona met een Sumatra dekblad
een gemoedelijke La Flor Dominicana Double Ligero Maduro Robusto (cacao noten ceder leer zoetje)
een compacte doch smaakvolle Oliva serie O no. 4
en vanuit hetzelfde huis een voortreffelijke Corona (6 x 46) leer teak eiken licht pepertje.

En dan nog dit:
Weg van de hectiek, weg van een wereld waarin we onszelf achterna hollen.
Het opsteken van een sigaar stilt de tijd in intimiteit met jezelf!!


Afbeelding
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: Sigaren

Bericht door Coenraad »

Mijn beste,

De afgelopen week drie sigaren gerookt!!
Twee toppers en één matige.
Te weten:

Een prima Bolivar Royal Coronas (zacht-leer eiken toast moka)
en een kleintje van H.Upmann de half Corona, met een volwassen smaak (ceder noten hooi zacht-leer).
De Oliva serie O Perfecto (5 x 55) viel helaas tegen,
de door mij zo gewaardeerde smaken (in de O serie) van:
leer ceder teak eiken noten en een licht pepertje, heb ik niet mogen ervaren.
Deze Perfecto smaakte te muf te bitter en zelfs kartonachtig.
Eveneens een matige brand.
Maar énfin,

En dan nog dit:
Een sigaren roker is geen onrust stoker!!


Afbeelding
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: Sigaren

Bericht door Coenraad »

Mijn beste,

Wat een zweem lente al niet teweeg kan brengen!!
De afgelopen week dan ook heerlijk ontspannen in de buitenlucht enkele sigaren gedegusteerd:

twee vaste waarden, een Charles De Brouckére Corona Havana en een Brasil
een krachtige aardse leder-rijke Partagas Shorts
een appetijtelijke Don Tomas Nicaragua Robusto (leer noten aarde)
een milde romige cederhout smakende Oliva Connecticut Robusto
en een goed gevulde Joya de Nicaragua Black Robusto (hooi eiken teak leer gebr.noten bittertje)


En dan nog dit:
Een sigaar is voor mij de, "well being"-factor!!


Afbeelding
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: Sigaren

Bericht door Coenraad »

Mijn beste,

Sigarenbranche in opstand!!

Na lang onder de radar kritiek te hebben gegeven, komt de sigarenbranche nu openlijk in verzet tegen de anti-rookplannen van de Nederlandse staatssecretaris Blokhuis (Volksgezondheid).
Cubacigar, de importeur van handgemaakte Cubaanse sigaren voor de Benelux, sleept de staat voor de rechter.

Bron: Ministry of Cigars en De Telegraaf.

Zie onderstaande link.
https://ministryofcigars.com/cubacigar- ... overnment/
https://www.telegraaf.nl/financieel/317 ... in-opstand
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: Sigaren

Bericht door Coenraad »

Mijn beste,

Het was weer een aangename sigaren-week!!
In rook zijn opgegaan:

een Charles De Brouckére Corona met Havana dekblad
en een Charles De Brouckére Long Corona met Sumatra dekblad
een stevige Bolivar Royal Coronas (zacht leer eiken toast moka)
een milde Arturo Fuente Gran Reserva no.4 (ceder noten room)
vanuit hetzelfde huis de gemoedelijke Gran Reserva Rothschild
en een ruimhartige ceder-rijke Joya de Nicaragua Torpedo

En dan nog dit:
Het roken van een sigaar heeft iets autonooms!!
Met zijn rook bakent de sigarenroker een eigen territorium af, waar anderen vanzelf buiten blijven.
Hij hult zich in een wolk waarbinnen hij, een God in het diepst van zijn gedachten, zijn eigen koninkrijk geschapen en de wereld buitengesloten heeft.
Al is het maar voor even!!
(John Jansen van Galen)


Afbeelding
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: Sigaren

Bericht door Coenraad »

Mijn beste,

De afgelopen week wederom een aantal mooie sigaren 'doen hemelen'!!
Te weten:

twee milde Por Larrañaga Panatelas
en vanuit hetzelfde huis de romige grassige ceder rijke Picadorus
een goed geluimde H.Upmann Connoisseur no.1 (hooi ceder walnoot zacht leer)
een stevige Oliva V Double Robusto 5 x 54 (cacao koffie nat hout leer bittertje)
een kruidige La Aroma Del Cariben serie EE no.4
en een levendige (eiken cacao karamel zacht leer romig) La Flor Dominicana Oscuro Robusto.

En dan nog dit:
De Aficionado neemt tijd voor zichzelf om tot rust te komen en intens te genieten van de heerlijke geneugtes die de sigaar te bieden heeft.
Lichaam en ziel komen zo tot een harmonieuze intense rust.
Dat deze regelmatige ontspanning een weldaad is voor de levensgenieter, dat moge duidelijk zijn!!


Afbeelding
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: Sigaren

Bericht door Coenraad »

Mijn beste,

Eigenaar oudste tabakswinkel zoekt opvolger!!

Loet van Vreumingen (69) uit Gouda heeft de oudste tabakswinkel (1836) van Nederland.
De zaak aan de Wijdstraat is nagenoeg nog hetzelfde als toen zijn voorvaderen er rookwaren verkochten.

Midden tussen de twee toonbanken met daarachter de sigarenkistjes, potten tabak en reclameborden waarop rookwaren worden aangeprezen, zit Van Vreumingen keurig gekleed met een sigaar in de hand op de stoel die alles zegt over de manier waarop hij met zijn winkel omgaat.

ivm copyright,
Lees verder:
https://www.ad.nl/gouda/eigenaar-oudste ... ~aeaa7b88/

Bron: Algemeen Dagblad
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: Sigaren

Bericht door Coenraad »

Mijn beste,

De afgelopen week slechts twee sigaren gerookt!!

Een eenvoudige doch smaakvolle Balmoral DS Corona.
(voor een shortfiller best aangenaam, ceder noten room)
en een goed geluimde Bolivar Royal Coronas (zacht leer eiken toast moka)

En dan nog dit:
Smaakt uw Sigaar u goed,
dan zijt ge blij en welgemoed!!


Afbeelding
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Sigaren

Bericht door Deadl0ck »

Voor de Wuustwezel gangers:

Heb nog Olifant corona's liggen die weg mogen, gekregen als kado na iemand helpen te verhuizen, maar mij bekoren ze niet echt, uit elk doosje 2 gerookt. 8x Brasil en 8x Sumatra.

Netjes op 69% bewaard, in de eigen ceder doosjes in een humidor. Mogen per doosje weg voor een blikkie (latakia) tabak of 1 - 2 fijne sigaren. (lees: zo'n 10-15 euro aan waarde)
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Sigaren

Bericht door Ribbon »

Aangezien ik wat voorzichtige stappen in sigarenland aan het zetten ben, heb je mijn interesse gewekt Mark.

En nu we toch in het juiste topic zitten stel ik gelijk maar een vraag. Is het nodig deze sigaren in een humidor te bewaren? Het gaat hier toch om shortfillers? Of sla ik nu het cederhouten plankje mis?
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Sigaren

Bericht door Deadl0ck »

Ribbon schreef: 14 mar 2019 22:04 Aangezien ik wat voorzichtige stappen in sigarenland aan het zetten ben, heb je mijn interesse gewekt Mark.

En nu we toch in het juiste topic zitten stel ik gelijk maar een vraag. Is het nodig deze sigaren in een humidor te bewaren? Het gaat hier toch om shortfillers? Of sla ik nu het cederhouten plankje mis?
Gaat inderdaad om shortfillers, maar wel de hogere klasse, naar ik me heb laten vertellen. Had de ruimte in mijn humidor, ik weet dat ze bij Willem Schimmel ook in de humidor liggen, dus daar heb ik ze eigenlijk ook gewoon in geparkeerd. Het maakt de sigaren wat zachter van smaak weet ik uit ervaring van semois sigaartje. Je hoeft ze inderdaad niet te bewaren in een humi. Maar het kan wel. Zo weet ik dat de whisky & cigar lounge vlak over de grens bij Enschede, in gronau Duitsland, ook een shortfiller in de humidor heeft liggen omdat ze deze zo exceptioneel vinden.

Als je wilt kun je zowiezo een paar semois shortfiller cigarillos van me krijgen trouwens, (die ik niet in de humi bewaar) sinds ik de longfillers ondekt heb rook ik ze amper. Zowel van Manil als Martin.

-edit- over shortfillers bewaren heb ik al diverse dingen gelezen vandaag, van humidor tot 65% tot 40%... Dus ik heb ook geen idee meer, haha.

Qua humidor is het bewaren ook niet heel moeilijk (of duur) trouwens. Ik heb een kleine tafel humidor met 72% boveda pakjes voor mijn onverpakte sigaren, en een tupperdor op 69% voor de tubos, kleine doosjes en cellofaan verpakte dingen.

Tupperdor heb ik als tip van de vertegenwoordiger van Cubaanse sigaren. Een luchtdichte tupperware bak (in mijn geval IKEA bak) met daarin cederhout fineer / hergebruikte plankjes van uit mekaar gehaalde sigaar kistjes, en boveda 69% humidor packs. Boveda dingen zijn officieel voor eenmalig gebruik, maar vrij simpel te hergebruiken door ze twee dagen te weken in demiwater / gedestilleerd water.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Sigaren

Bericht door Ribbon »

Ah, dank voor de uitleg. Het is voorlopig niet mijn intentie om een humidor aan te schaffen omdat ik nog helemaal niet weet of ik thuis longfillers wil ga bewaren. Eerst maar eens wat proeven...

Daarom lijkt het me beter om gewoon 1 corona te proberen. Het schiet ook niet op als ik dadelijk met 15 sigaren zit die niet echt mijn smaak zijn. En aangezien Mille ook interesse heeft kan zij gewoon de rest overnemen. Oké?

Die cigarillos sla ik niet af. :)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Sigaren

Bericht door Deadl0ck »

Ribbon schreef: 15 mar 2019 07:05 Ah, dank voor de uitleg. Het is voorlopig niet mijn intentie om een humidor aan te schaffen omdat ik nog helemaal niet weet of ik thuis longfillers wil ga bewaren. Eerst maar eens wat proeven...

Daarom lijkt het me beter om gewoon 1 corona te proberen. Het schiet ook niet op als ik dadelijk met 15 sigaren zit die niet echt mijn smaak zijn. En aangezien Mille ook interesse heeft kan zij gewoon de rest overnemen. Oké?

Die cigarillos sla ik niet af. :)
Komt goed!
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: Sigaren

Bericht door Coenraad »

Mijn beste,

In de luwte van de garage, mij de afgelopen week tegoed gedaan aan een aantal gemoedelijke sigaren!!
Te weten:

een Hovens Robusto (Wotje) met Brasil dekblad
een Charles De Brouckére Corona met Havana dekblad
een milde Dominicaanse, de ceder-rijke Leon Jimenes no.5
eveneens van Dominicaanse bodem een notige Arturo Fuente Gran Reserve Rothschild
en uit Nicaragua de Joya de Nicaragua serie Red Robusto (ceder walnoot zacht leer hooi)

En dan nog dit:
Het degusteren van een smaakvolle sigaar,
is als het lezen van een goed boek.
Het geeft verdieping!!


Afbeelding
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 722
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: Sigaren

Bericht door TommyLF »

Afgelopen zaterdag nog een briljante short robusto mogen roken in de Bellekeshoeve!
Het was een mooie Bolivar Exclusivo Andorra.

Grt TommyLF
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: Sigaren

Bericht door Coenraad »

Mijn beste,

Het heeft mij deze week weer gesmaakt!!
Lekker ontspannen in een gemoedelijke ambiance, een 4-tal sigaren gedegusteerd!!

een milde ceder-rijke Leon Jimenes no.5
een aardse grassige Partagas Aristocrats
een getrouwe Oliva serie O robusto (leer ceder teak noten bittertje licht pepertje)
en een bijzonder aangename Joya de Nicaragua Black nocturno 6,25 x 46
(vooral in het eerste deel peper leer en eikenhout, later gevolgd door espresso en romige tinten)

En dan nog dit:
Sigaren verslaan de tijd!!
(Hugo Claus)

Afbeelding
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Sigaren

Bericht door Ribbon »

Ze smaken me steeds beter, de sigaartjes.

Thuis grijp ik immer naar de pijp en dat zie ik zo snel niet veranderen. Maar onderweg (in de auto) smaken de shortfillers me uitstekend en ik merk dat mijn verbruik stijgt. Ik merk ook dat er nogal wat verschil is en begin langzaamaan ook wat meer voorkeur te krijgen qua smaak. Inmiddels ben ik bekend met VOC en Matelief van de Olifant en met een door de plaatselijke sigarenboer aangesmeerde doos sigaartjes van Van Horssen. Die laatste is echt spotgoedkoop, en bezit daarom een goede prijs/kwaliteitsverhouding, maar de smaak is wat middelmatig. Verder rook ik nu af en toe (de door Deadlock beschikbaar gestelde) Semois sigaren van Manil en Martin.

Hebben jullie suggesties voor andere goede shortfillers? Ik ben onder andere op zoek naar smaakvolle sigaartjes met een rookduur van ong. 30 minuten, de tijd die ik nodig heb om van en naar mijn werk te komen. Er mag wat pit in zitten (kruidigheid). Hoe zit het met de cigarillos van Romeo et Julliette? De sigarenboer raadde me die af omdat die erg scherp zouden zijn...
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: Sigaren

Bericht door Coenraad »

Mijn beste Ribbon,

Leuk dat je zo van je sigaren geniet!!
Ga zo door!!
De enige shortfillers die ik met veel plezier rook zijn de sigaren van Charles De Brouckére (Hovens SigarenFabriek).
En dan met name de Corona met Havana dekblad en de Long Corona met een Sumatra dekblad.
Eveneens vind ik de Balmoral DS Corona een smaakvolle sigaar.
Deze DS-Balmoral sigaren worden in de Dominicaanse Republiek gemaakt.
Met wat fantasie komt deze DS lijn een beetje in de buurt van een eenvoudige Longfiller.
Maar dan wel het model Corona.
De overige smallere ringmaten vind ik te scherp smaken.

Bij een dikkere sigaar is de brandtemperatuur lager en hierdoor wordt verkolen voorkomen.
En dat komt de smaak ten goede.
Bij een dunnere sigaar is de brandtemperatuur hoger, hierdoor zijn dunnere sigaren over het algemeen pittiger van smaak.
Maar enfin.

Succes met je zoektocht!!
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Sigaren

Bericht door Ribbon »

Bedankt Coenraad. Ik zie dat er probeerdozen van CdB zijn, dus daar ga ik er maar eens 1 van aanschaffen.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Sigaren

Bericht door Willem-Jan »

Ribbon schreef: 28 mar 2019 13:27 Bedankt Coenraad. Ik zie dat er probeerdozen van CdB zijn, dus daar ga ik er maar eens 1 van aanschaffen.
Persoonlijk vind ik die cigarillos van de duurdere merken wel de moeite hoor. Het blijven cigarillos, maar ze zijn toch al in staat een bijzondere smaakervaring te geven die vlotjes La Paz en aanverwanten doet vergeten. Ook cigarillos kan je traag roken zodat ze niet te scherp zijn.
Verder kan ik bevestigen wat Coenraed zegt: die Dominican Selection van Balmoral is heel goed en onderscheidt zich van de andere shortfillers en gaat meer richting "echte" sigaren. Zelf ben ik tevreden met echte hollandse shortfillers en daarvan vind ik die Charles de Brouckère bij de beste die ik al gerookt heb.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 956
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Sigaren

Bericht door roocker »

Olifant en van der Donck toch echt eens proberen Willem Jan....

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1836
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Sigaren

Bericht door Rob »

Vandaag een speciale Balmoral gerookt. Die zat in een kistje met drie andere, gewone sigaren in een speciale editie. Deze is een soort toverbal: drie verschillende dekbladen zouden moeten zorgen voor drie verschillende smaken. Was wel een leuke probeersel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: Sigaren

Bericht door Coenraad »

Mijn beste,

De voorbije week aan de haal gegaan met de volgende sigaren:

een pittige shortfiller, de Olifant Corona (kruidig maar te scherp)
een zachte shortfiller, de alom geprezen Charles De Brouckére Long Corona
een smaakvolle La Flor Dominicana Double Ligero Maduro Robusto
(zoet-hout teak-hout leer pepernoot en een aangenaam bittertje)
een grassige H.Upmann Majestic
een romige Por Larrañaga Picadorus
en mijn favoriet, de Oliva serie V Double Robusto (cacao koffie nat hout leer bittertje)

En dan nog dit:
Sigarenrokers (en dat is natuurlijk ook zo voor pijprokers) zijn stiller in de conversatie, bedachtzamer!!
(Hugo Camps)


Afbeelding
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Sigaren

Bericht door Deadl0ck »

Ribbon schreef: 28 mar 2019 00:34 Ze smaken me steeds beter, de sigaartjes.
Verder rook ik nu af en toe (de door Deadlock beschikbaar gestelde) Semois sigaren van Manil en Martin.
Als je er nog een paar wilt, laat het me maar weten. Heb er nog genoeg liggen. Sinds ik longfillers ondekt heb rook ik ze nog amper.

Verder kan ik ook de "Making Short Filler Great Again" robusto van Royal Danish cigars aanraden. Kost 2 euro p/s en heeft een degelijke prijs / kwaliteit verhouding. Ontdekt in een zaak in Duitsland, waar ze zo tevreden over de sigaar waren dat het de enige shortfiller was die ze in de humidor hebben liggen.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: Sigaren

Bericht door Coenraad »

Mijn beste,

De afgelopen dagen mij weer tegoed gedaan aan een aantal heerlijkheden!!
Te weten:

een getalenteerde Balmoral DS Corona (ceder noten hooi)
een stevige (leer eiken toast moka) Bolivar Royal Coronas
een (te) milde en slecht brandende Quai D'Orsay no.50
en een zachte Oliva Connecticut Robusto (ceder noten zuurtje)

En dan nog dit:
Roken is menselijk,
sigaren roken is Goddelijk!!


Afbeelding
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

JvD
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 okt 2018 10:28

Re: Sigaren

Bericht door JvD »

Afbeelding


Mijn dagelijkse sigaar.

Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: Sigaren

Bericht door Coenraad »

Mijn beste,

Het is een volledig Cubaanse sigaren-week geworden!!
In rook zijn opgegaan:

een romige Ramon Allones Small Club Coronas
een grassige cederrijke H.Upmann Majestic
en vanuit hetzelfde huis de compacte doch volwaardige Half Corona
een krachtige Partagas Shorts
en een gemoedelijke Bolivar Coronas Junior (leer ceder teak hooi)

En dan nog dit:
Mijn smaak is simpel.
Ik ben altijd tevreden met het allerbeste!!


Afbeelding
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: Sigaren

Bericht door Coenraad »

Mijn beste,

Wat een aangename temperaturen!!
Heerlijk in de tuin, genietend van een sigaar met bijpassend aperitief!!
In rook zijn dan ook opgegaan:

twee Charles De Brouckére Corona's met Havana- en Brasil dekblad
een cederrijke Balmoral DS Corona
een grassige notige H.Upmann Petit Corona
en van mijn favoriete merk Oliva de serie O robusto (leer ceder teak noten bittertje licht pepertje)
een milde Joya de Nicaragua Red Robusto (ceder walnoot hooi)
en vanuit hetzelfde huis de krachtige Antaño Dark Corojo Azarosa (4,5 X 52)
(gebrande noten cacao leer pepertje)

En dan nog dit:
Ik heb mezelf de regel gesteld nooit meer dan één sigaar tegelijk te roken!!


Afbeelding
 
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Plaats reactie