Sigaren

voor de sigarenliefhebbers, de tabakspruimers, enz. onder ons
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Sigaren

Bericht door Willem-Jan »

Ik heb een paar jaar sigaar gerookt alvorens de pijp te ontdekken. Ik rookte vooral shortfillers en heb slechts enkele duurdere cubanen gerookt. Mijn favorieten waren Hajenius (vooral hun Sumatra Corona), Cortès (vooral hun kleintjes) en de Olifant. De duurdere zijn af en toe leuk omdat het zo een andere ervaring is, maar ik vind ze over het algemeen hun geld niet waard. Toscanello's ken ik ook heel goed en zijn op zich wel dik hun geld waard. Kosten echt niets en ben je wel even mee zoet. Ook hun vorm en het feit dat ze zo iconisch zijn is wel leuk. Zijn wel heel zwaar en kunnen hard aankomen. Tegenwoordig heb ik enkel nog de mini's van Cortès voor wanneer ik zin heb maar een pijp even niet handig is. Het leuke is dat ik die nu op een andere manier rook dankzij mijn ervaring met de pijp en zo toch onder de indruk was van hoe lekker dat klein sigaartje kan zijn. Dus nu denk ik dat ik de shortfiller toch een beetje zal herontdekken.

Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: Sigaren

Bericht door Coenraad »

Mijn beste,

@ Willem-Jan

Als je graag een shortfiller rookt,
kan ik je de sigaren van Charles De Brouckére aanbevelen.
En dan met name de Corona met Havana dekblad!!
Zeer milde, doch smaakvolle sigaren (hooi noten ceder lichte kruiden)
met een bijzonder goede prijs / kwaliteit verhouding!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op!!
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Sigaren

Bericht door Willem-Jan »

Ken ik niet, maar wil ik zeker eens proberen!

Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: Sigaren

Bericht door Coenraad »

Mijn beste,

@ Willem-Jan

Er bestaan zogenaamde "proef-doosjes".
Deze sigaren in de Corona uitvoering hebben een verschillend dekblad.
Te weten:
Sumatra, Havana, Braziel en Vorstenlanden.
Zo kan je op een gemoedelijke manier de juiste sigaren voor jou (smaak) bepalen.

Afbeelding
 ‎
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 846
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Sigaren

Bericht door Stoker »

Coenraad schreef: 05 mar 2018 16:16
Er bestaan zogenaamde "proef-doosjes".
Deze sigaren in de Corona uitvoering hebben een verschillend dekblad.


Afbeelding
 ‎
Hmm zien er wel smakelijk uit zal ook eens informeren of mijn leverancier zulke heeft staan
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Gebruikersavatar
Elmer
Berichten: 668
Lid geworden op: 21 sep 2017 15:34

Re: Sigaren

Bericht door Elmer »

Ik ga vrijdag eerst een langs huis Verloo en daarna een namiddag in La Casa Del Habano zitten. Een beetje whisky slobberen en sigaren en pijpen paffen. Ik hoop dat er Behike binnen zijn, die lust ik graag.
The bitter comes out better on a stolen guitar...

Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: Sigaren

Bericht door Coenraad »

Mijn beste,

@ Elmer

Dat wordt een smaakvolle vrijdag!!
De Cohiba Behike lijn (een van de meest exclusieve lijnen die ooit door Habanos S.A. is uitgegeven) is in ieder geval bij de Casa del Habano verkrijgbaar.
En ik denk bij Huis Verloo ook wel.
Huis Verloo heeft overigens een nieuwe eigenaar.
Het echtpaar Frank en Annemie Evens, hebben na vele jaren de uitbating overgedragen aan een nieuwe generatie.
Oettinger Davidoff AG is de eigenaar geworden. Derhalve zullen de sigaren uit de stal van Davidoff ruimschoots aanwezig zijn.

Let wel, ik ben al geruime tijd niet meer bij de Casa del Habano Antwerpen geweest,
maar ik weet van voorheen, dat je niet altijd zomaar van de rook-lounge gebruik kon / kan maken.
Een lidmaatschap of dag-kaart was / is een voorwaarde.
Wellicht dat de aankoop-prijs van een Cohiba Behike hier enige coulance in kan zijn.

Maak er in ieder geval een plezante dag van!!
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Sigaren

Bericht door Willem-Jan »

Elmer schreef: 06 mar 2018 08:06 Ik ga vrijdag eerst een langs huis Verloo en daarna een namiddag in La Casa Del Habano zitten. Een beetje whisky slobberen en sigaren en pijpen paffen. Ik hoop dat er Behike binnen zijn, die lust ik graag.
nice!

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Sigaren

Bericht door Willem-Jan »

Coenraad: bedankt voor de tip! denk dat ik die hier in Leuven niet ga vinden, maar ik zal eens kijken. Weet je waar je die nog kan krijgen?

Gebruikersavatar
Elmer
Berichten: 668
Lid geworden op: 21 sep 2017 15:34

Re: Sigaren

Bericht door Elmer »

Coenraad schreef: 06 mar 2018 11:05 Mijn beste,

@ Elmer

Dat wordt een smaakvolle vrijdag!!
De Cohiba Behike lijn (een van de meest exclusieve lijnen die ooit door Habanos S.A. is uitgegeven) is in ieder geval bij de Casa del Habano verkrijgbaar.
En ik denk bij Huis Verloo ook wel.
Huis Verloo heeft overigens een nieuwe eigenaar.
Het echtpaar Frank en Annemie Evens, hebben na vele jaren de uitbating overgedragen aan een nieuwe generatie.
Oettinger Davidoff AG is de eigenaar geworden. Derhalve zullen de sigaren uit de stal van Davidoff ruimschoots aanwezig zijn.

Let wel, ik ben al geruime tijd niet meer bij de Casa del Habano Antwerpen geweest,
maar ik weet van voorheen, dat je niet altijd zomaar van de rook-lounge gebruik kon / kan maken.
Een lidmaatschap of dag-kaart was / is een voorwaarde.
Wellicht dat de aankoop-prijs van een Cohiba Behike hier enige coulance in kan zijn.

Maak er in ieder geval een plezante dag van!!
Ik mag binnen van Reza :)
Trouwens net bericht gehad van Huis Verloo en ik kan nog 3 blikjes Dunhill Virginia Pipe tabacco kopen, (17.50euro per blik trouwens), die haal ik vrijdag op en ik zal er twee meenemen naar WW, 1 voor Jan en 1 voor Jeroen (of als de heren er willen om vechten / duelleren, de ene 0 en de andere 2 ... :twisted: )
The bitter comes out better on a stolen guitar...

Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: Sigaren

Bericht door Coenraad »

Willem-Jan schreef: 06 mar 2018 13:02 Coenraad: bedankt voor de tip! denk dat ik die hier in Leuven niet ga vinden, maar ik zal eens kijken. Weet je waar je die nog kan krijgen?
Mijn beste,

@ Willem-Jan

Hierbij de link met verkoopadressen in Nederland:

http://www.sigarenfabriekhovens.com/waa ... jgbaar.php

Succes!!
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 956
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Sigaren

Bericht door roocker »

@Elmer : vriendelijk bedankt , ik neem hem zeer graag over en je hebt nog een fles bier tegoed van me ! Veul plezier in d'n Anvers se !

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 956
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Sigaren

Bericht door roocker »

@Willem Jan , probeer ook eens de collectie van Van der Donck uit Tiel . Veelal met de hand opgedekt met heerlijke melanges... Samen met de Graaff , de Hertogh en de olifant de meest gerookte sigaren door mij !

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Sigaren

Bericht door Willem-Jan »

Aaaaargh! Allemaal in Nederland! Enkel de olifant weet ik hier te vinden. Hoe is het mogelijk dat het hier vol Havana's ligt terwijl je sigaren die gewoon uit Nederland komen niet kan kopen.

Gebruikersavatar
Elmer
Berichten: 668
Lid geworden op: 21 sep 2017 15:34

Re: Sigaren

Bericht door Elmer »

Willem-Jan schreef: 06 mar 2018 21:36 Aaaaargh! Allemaal in Nederland! Enkel de olifant weet ik hier te vinden. Hoe is het mogelijk dat het hier vol Havana's ligt terwijl je sigaren die gewoon uit Nederland komen niet kan kopen.
Probeer eens sigaren van Manil (Semois) of rook eens een pijp. :mrgreen:
The bitter comes out better on a stolen guitar...

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Sigaren

Bericht door Wowbagger »

Elmer schreef: 07 mar 2018 09:08
Willem-Jan schreef: 06 mar 2018 21:36 Aaaaargh! Allemaal in Nederland! Enkel de olifant weet ik hier te vinden. Hoe is het mogelijk dat het hier vol Havana's ligt terwijl je sigaren die gewoon uit Nederland komen niet kan kopen.
Probeer eens sigaren van Manil (Semois) of rook eens een pijp. :mrgreen:
Een plusje voor de Manil sigaren. Zeer smakelijke sigaren voor een leuke prijs.

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Sigaren

Bericht door Deadl0ck »

Wowbagger schreef: 07 mar 2018 10:18
Elmer schreef: 07 mar 2018 09:08
Willem-Jan schreef: 06 mar 2018 21:36 Aaaaargh! Allemaal in Nederland! Enkel de olifant weet ik hier te vinden. Hoe is het mogelijk dat het hier vol Havana's ligt terwijl je sigaren die gewoon uit Nederland komen niet kan kopen.
Probeer eens sigaren van Manil (Semois) of rook eens een pijp. :mrgreen:
Een plusje voor de Manil sigaren. Zeer smakelijke sigaren voor een leuke prijs.
Nou is de ene Manil de andere niet, naar ik begrijp.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Sigaren

Bericht door Willem-Jan »

Elmer schreef: 07 mar 2018 09:08
Willem-Jan schreef: 06 mar 2018 21:36 Aaaaargh! Allemaal in Nederland! Enkel de olifant weet ik hier te vinden. Hoe is het mogelijk dat het hier vol Havana's ligt terwijl je sigaren die gewoon uit Nederland komen niet kan kopen.
Probeer eens sigaren van Manil (Semois) of rook eens een pijp. :mrgreen:
Pijpen zijn zo'n gedoe! Die van Manil moet ik zeker eens proberen ja.

Gebruikersavatar
Elmer
Berichten: 668
Lid geworden op: 21 sep 2017 15:34

Re: Sigaren

Bericht door Elmer »

Willem-Jan schreef: 07 mar 2018 19:30
Elmer schreef: 07 mar 2018 09:08
Willem-Jan schreef: 06 mar 2018 21:36 Aaaaargh! Allemaal in Nederland! Enkel de olifant weet ik hier te vinden. Hoe is het mogelijk dat het hier vol Havana's ligt terwijl je sigaren die gewoon uit Nederland komen niet kan kopen.
Probeer eens sigaren van Manil (Semois) of rook eens een pijp. :mrgreen:
Pijpen zijn zo'n gedoe! Die van Manil moet ik zeker eens proberen ja.
Grappig, propje tabac er in en paffen maar, meer dan dat is het niet. Niet te veel poespas van maken, gewoon, tabac erin en paffen.
The bitter comes out better on a stolen guitar...

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Sigaren

Bericht door Willem-Jan »

Daar ben ik het volledig mee eens hoor;). Het was dan ook een grapje, mocht dat verloren zijn gegaan over het internet:)

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Sigaren

Bericht door Jekke »

Ik rijd als Belg ook naar Nederland voor mijn sigaren hoor Willem-Jan....groot is de afstand niet en ik rook meestal nog een sigaar in de lounge.....altijd gezellig, zeker als er nog andere sigaarrokers aanwezig zijn.....alleen durft de tijd dan wel eens uitlopen, hahahaha
Bij Verloo kocht ik ook af en toe pijptabak, maar ik mis er de feedback een beetje.....ik heb het gevoel dat niemand er pijp rookt en dat elke tabak goed is dan....
Ik ben wel benieuwd hoe het er nu is sinds Frank gestopt is....

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Sigaren

Bericht door Willem-Jan »

euh ja Jekke, zoals je ziet probeer ik nog een beetje grip te krijgen op de logistiek, zowel wat invoeren uit Amerika als invoeren uit Nederland betreft:). Eventjes naar Nederland rijden om wat sigaartjes te kopen zit er voorlopig helaas niet in. Vroeger kocht ik gewoon wat je hier kon vinden. Op zich een respectabel aanbod, maar sinds ik hier op het forum zit wil ik meer :twisted:

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Sigaren

Bericht door Jekke »

Eindhoven is niet ver en ik heb er altijd mijn smaak gevonden....longfillers hoeven niet altijd duur te zijn om lekker te smaken....die les heb daar indertijd geleerd.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Sigaren

Bericht door Eliminator »

Er zijn natuurlijk altijd bevriende Nederlanders te vinden die bereid zijn wat rookwaar te kopen, er een postzegel op te plakken en richting het zuiden te sturen ! :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Sigaren

Bericht door Paasei »

Deze winkel : http://www.tabakswinkel.com/ zit in het Nederlandse Putte, op 20 km van mijn deur...

Als je wat wil, kan ik er wel een keertje om rijden en opsturen...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: Sigaren

Bericht door Afficionado »

Willem-Jan schreef: 07 mar 2018 23:16 euh ja Jekke, zoals je ziet probeer ik nog een beetje grip te krijgen op de logistiek, zowel wat invoeren uit Amerika als invoeren uit Nederland betreft:). Eventjes naar Nederland rijden om wat sigaartjes te kopen zit er voorlopig helaas niet in. Vroeger kocht ik gewoon wat je hier kon vinden. Op zich een respectabel aanbod, maar sinds ik hier op het forum zit wil ik meer :twisted:
Ik begreep dat je in Leuven wonachtig bent. Dan is Hasselt ook niet zo ver weg voor een goede sigaar.
In de Casa del Tabaco in Hasselt hebben ze Cubaanse sigaren, niet Cubaanse sigaren en pijptabak.
Dus een beetje van alles en op een half uurtje rijden van waar je woont.
De sigaren die hier voorkomen in het topic heb ik er evenwel nog niet gezien maar voor de rest prima materiaal daar en goede service.
Happy smoking

Gebruikersavatar
Elmer
Berichten: 668
Lid geworden op: 21 sep 2017 15:34

Re: Sigaren

Bericht door Elmer »

Jekke schreef: 07 mar 2018 22:02 Ik rijd als Belg ook naar Nederland voor mijn sigaren hoor Willem-Jan....groot is de afstand niet en ik rook meestal nog een sigaar in de lounge.....altijd gezellig, zeker als er nog andere sigaarrokers aanwezig zijn.....alleen durft de tijd dan wel eens uitlopen, hahahaha
Bij Verloo kocht ik ook af en toe pijptabak, maar ik mis er de feedback een beetje.....ik heb het gevoel dat niemand er pijp rookt en dat elke tabak goed is dan....
Ik ben wel benieuwd hoe het er nu is sinds Frank gestopt is....
Ik kom er morgen (Vrijdag 9/3) ik zal eens wat vragen stellen over pijpen en tabak...eens kijken hoe de feedback is.
The bitter comes out better on a stolen guitar...

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Sigaren

Bericht door Willem-Jan »

Eliminator schreef: 07 mar 2018 23:19 Er zijn natuurlijk altijd bevriende Nederlanders te vinden die bereid zijn wat rookwaar te kopen, er een postzegel op te plakken en richting het zuiden te sturen ! :wink:
Is dat een voorstel? :-T
Ik zie dat ik veel reactie losweek. Aan paasei en afficionado: bedankt voor het aanbod en de tip. Ik denk echter niet dat ze in de winkels die jullie voorstellen hebben wat ik zoek. In Leuven kan ik makkelijk Balmoral, Justus van Maurik, Oud Kampen, de Huifkar, de Olifant, ... krijgen. Coenraed en roocker hebben echter mijn kop zot gemaakt met die Charles de Brouckére en Van der Donck. Dus: als iemand een van die twee kan meebrengen naar Wuustwezel of wilt opsturen, doe me maar een PB, dan kunnen we afspreken wat ik voor jou kan doen.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Sigaren

Bericht door Eliminator »

Zo zou je dat mogen opvatten, we zien elkaar te Wuustwezel en ik doe niets wat niet mag als ik wat sigaren bij me heb.
Had je willen verwijzen naar de site van 'van Dalen' te Rotterdam, maar zie dat die uit de lucht is, dus de keuze is wat lastig.
Als jij je voorkeur uit, kijk ik wat ik voor je kan betekenen, maar dan moet het wel daar te koop zijn, daar kom ik regelmatig in de buurt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 846
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Sigaren

Bericht door Stoker »

Willem-Jan schreef: 08 mar 2018 23:14
Eliminator schreef: 07 mar 2018 23:19 Er zijn natuurlijk altijd bevriende Nederlanders te vinden die bereid zijn wat rookwaar te kopen, er een postzegel op te plakken en richting het zuiden te sturen ! :wink:
Is dat een voorstel? :-T
Ik zie dat ik veel reactie losweek. Aan paasei en afficionado: bedankt voor het aanbod en de tip. Ik denk echter niet dat ze in de winkels die jullie voorstellen hebben wat ik zoek. In Leuven kan ik makkelijk Balmoral, Justus van Maurik, Oud Kampen, de Huifkar, de Olifant, ... krijgen. Coenraed en roocker hebben echter mijn kop zot gemaakt met die Charles de Brouckére en Van der Donck. Dus: als iemand een van die twee kan meebrengen naar Wuustwezel of wilt opsturen, doe me maar een PB, dan kunnen we afspreken wat ik voor jou kan doen.
ik kan een keer de Charles de Brouckére halen bij de oude leeuw als ik daar weer ben .. maar dan moet je even zeggen welke en wat je wilt ..
ook hebben hun ze wel op de website staan en misschien verzenden zelfs die naar het zuiden anders wil ik ze wel op halen voor je :D
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Plaats reactie