Snuif tabak

voor de sigarenliefhebbers, de tabakspruimers, enz. onder ons
Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Snuif tabak

Bericht door Deadl0ck »

Marielle32 schreef: Hierboven het bericht van Mr. Snuff.com interessant voor de mensen die nog een laatste keer willen inslaan. Stuur je wensen naar het e-mail adres hierboven en dan doet Mr. Snuff nog een laatste bestelling bij de Kralinger Molens en dan valt het doek voorgoed......
Zou er graag wat aan mee doen, maar ik heb al zoveel open (lees: bijna alles wat ik heb) dat het zonde zou zijn er meer bij te bestellen, bovenop wat er nog bij jou ligt voor mij
.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Snuif tabak

Bericht door Marielle32 »

Deadl0ck schreef:
Marielle32 schreef: Hierboven het bericht van Mr. Snuff.com interessant voor de mensen die nog een laatste keer willen inslaan. Stuur je wensen naar het e-mail adres hierboven en dan doet Mr. Snuff nog een laatste bestelling bij de Kralinger Molens en dan valt het doek voorgoed......
Zou er graag wat aan mee doen, maar ik heb al zoveel open (lees: bijna alles wat ik heb) dat het zonde zou zijn er meer bij te bestellen, bovenop wat er nog bij jou ligt voor mij
.
Eens ik heb ook nog heel veel maar het is wel de laatste mogelijkheid om nog Kralinger snuiftabak te kopen want dan valt het doek voorgoed dus ik wilde het wel even onder de aandacht brengen.
Afbeelding

Genieter
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 mei 2016 08:59

Re: Snuif tabak

Bericht door Genieter »

Wat in de Belgische winkels ligt aan snuiftabak is niet mijn smaak.

Tot een jaar geleden bestelde ik in bulk bij www.snuffstore.de helaas levert deze Duitse onderneming niet meer aan landen buiten Duitsland.

Dit is voor mij toch wel onaangenaam. Kunnen de leden hier mij de weg wijzen naar een andere betrouwbare leverancier? (Mag ook per PB).

Ik dank allen.

QuintusNSachs
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jun 2017 11:48

Re: Snuif tabak

Bericht door QuintusNSachs »

Genieter schreef:... Tot een jaar geleden bestelde ik in bulk bij http://www.snuffstore.de helaas levert deze Duitse onderneming niet meer aan landen buiten Duitsland ...
Morgen komt bij mij een bestelling van snuffstore aan, zowel snuif- als pruimtabak als accessoires. door omstandigheden woon ik, als Nederlander, in Duitsland, even achter Wesel; oostelijk van Arnhem, zuidelijk van Winterswijk. Meerdere van mijn famillieleden, bekenden en koorleden gebruiken mijn postadres voor hun bestellingen in Duitsland, om portokosten te besparen.

Ervanuitgaande, dat jij nog steeds lid bent bij snuffstore, kan ik je aanbieden, dat je jouw bestelling doet, die dan naar mijn postadres laat sturen, en ik die dan verderstuur naar jou. In dat geval graag even aan mijn mailadres. Ik ga ervanuit, dat je in staat bent vanaf dit forum (ik ben sinds enkele tientallen minuten lid) een berichtje naar mijn privé-email te sturen.

vrgr. Q

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Snuif tabak

Bericht door Deadl0ck »

QuintusNSachs schreef: Ervanuitgaande, dat jij nog steeds lid bent bij snuffstore, kan ik je aanbieden, dat je jouw bestelling doet, die dan naar mijn postadres laat sturen, en ik die dan verderstuur naar jou. In dat geval graag even aan mijn mailadres. Ik ga ervanuit, dat je in staat bent vanaf dit forum (ik ben sinds enkele tientallen minuten lid) een berichtje naar mijn privé-email te sturen.

vrgr. Q
Dat is een aanbod waar je een boel mensen mee gelukkig zou kunnen maken. Niet alleen voor Snuff trouwens, maar ook pijp tabakken. (Ook ik zou er ongetwijfeld wel eens gebruik van willen maken, bijvoorbeeld.)

Met zo'n genereus aanbod toch ook nog een verzoekje, iets wat we eigenlijk allemaal gedaan hebben, en dat is om Hier even een topic maken om je voor te stellen.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Snuif tabak

Bericht door Wowbagger »

Even een vraag voor de uitgebreidere snuivers onder ons. Is er nog een adres binnen Nederland waar wat anders te bestellen is als de standaard Löwenprise e.d.?

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Snuif tabak

Bericht door Arno »

Wowbagger schreef:Even een vraag voor de uitgebreidere snuivers onder ons. Is er nog een adres binnen Nederland waar wat anders te bestellen is als de standaard Löwenprise e.d.?
Niet dat ik weet..
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Snuif tabak

Bericht door Wowbagger »

Merde.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Snuif tabak

Bericht door Arno »

Wowbagger schreef:Merde.
de Cheval
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Snuif tabak

Bericht door Wowbagger »

Arno schreef:
Wowbagger schreef:Merde.
de Cheval
Kun je ook aan snuiven, maar ik weet niet hoeveel genot me dat zal verschaffen. Dan maar hopen dat er in november nog Celtic Talisman in Düsseldorf te vinden is.

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Snuif tabak

Bericht door Deadl0ck »

Groet, Mark

Gebruikersavatar
Elmer
Berichten: 668
Lid geworden op: 21 sep 2017 15:34

Re: Snuif tabak

Bericht door Elmer »

Dat kan nooit lekker zijn...lol, en ik nies al bij verandering van temperatuur.
The bitter comes out better on a stolen guitar...

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Snuif tabak

Bericht door Willem-Jan »

Wow, en ik vond dat filmpje van dat belgisch kampioenschap pijproken al geestig:D.

Tobacoshamano

Re: Snuif tabak - rapé is wat beter in mijn opinie

Bericht door Tobacoshamano »

Ik gebruik de Rapé variant :wink: , de voorganger en oorsprong van het idee van de maak van het moderne westersche snuiftabak.
Rapé is een blend dat gemaakt wordt met de N. Rustica variant binnen de Tabaks soorten, geblend met diverse kruiden /andere planten. Ik bestel ze met tussen-leverancier van de lokale stammen uit Brazilië en Peru die deze maken. Je hebt ook niet-tabaks Varianten, weleens waar wat milder in sensatie, maar het aroma is er niet minder om.

Deze wordt niet gesnoven. Maar in de neus geblazen met een Tepi (blaaspijp) door (traditioneel de sjamaan/medicijnman/spiritueel leider) de persoon die het toedient (niet zelf). Je kunt het wel zelf doen, via een Kuripe (een V vormige aplicator/blaaspijp), door het in je neus te blazen.

Ik heb 4 Varianten liggen. Kaxinawa, Nukini, Gesileu en Apurina (de niet tabaks variant).

Het aroma is heerlijk. De effecten zijn per product verschillend.

Gegroet :)

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Snuif tabak

Bericht door Janno »

Kent iemand Rosinski snuiftabak? Ziet er goed uit, veel keus, maar ik heb er nog nooit van gehoord. http://rosinski-schnupf.com/webshop/index.php
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Snuif tabak

Bericht door Tobias Tobit »

Ja ik heb ervan gehoord, een Duitse YouTuber die ik volg is er vol lof over maar ik heb het nog niet kunnen krijgen. Toen ik er destijds naar op zoek was werd er ineens heel moeilijk gedaan in Duitsland. Snuiftabak werd voorheen zonder problemen verzonden ook omdat het niet onder de accijns wet valt maar sinds een jaar of twee durven bedrijven als snuffstore.de niet meer naar Nederland te verzenden. Ik kan je dus niet uit eigen ervaring vertellen hoe het is maar ik was er wel nieuwsgierig naar.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Snuif tabak

Bericht door Janno »

Bericht van de Snuifmolens op Facebook:

In opdracht van het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland (KIEN) is een film gemaakt over het maken van snuiftabak. Er zijn diverse methoden om snuiftabak te maken en in deze film wordt het maken van snuiftabak met behulp van karotten zodat dat op de Ster en de Lelie gebruikelijk was gedemonstreerd. De directe link naar de film over snuiftabak is:

Helaas zonder Jaap Bes zo te zien. Daarom van Jaap nog maar een fotootje:

Afbeelding
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Tobacoshamano

Re: Snuif tabak

Bericht door Tobacoshamano »

Janno schreef: 10 mei 2018 22:28 Kent iemand Rosinski snuiftabak? Ziet er goed uit, veel keus, maar ik heb er nog nooit van gehoord. http://rosinski-schnupf.com/webshop/index.php

Afbeelding

Kan er binnenkort meer over vertellen. Ik laat het je weten. Ik heb een pakketje binnen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Faab
Berichten: 522
Lid geworden op: 13 mei 2019 12:04
Locatie: Fryslân

Re: Snuif tabak

Bericht door Faab »

De afgelopen 2 dagen heb ik me vermaakt met een blikje "Latakia Blend" van Sir Walter Scott's. Heerlijke aroma's en een leuke optie wanneer pijproken niet goed mogelijk is, maar wel 'trek' in Latakia bestaat.

Gebruikersavatar
Faab
Berichten: 522
Lid geworden op: 13 mei 2019 12:04
Locatie: Fryslân

Re: Snuif tabak

Bericht door Faab »

Inmiddels zijn we een maand verder en heb ik veelvuldig gesnoept van Sir Walter Scott's Latakia blend. Een fijn alternatief voor een pijp met een Latakia blend. In de trein lijken mensen er soms van te schrikken, maar ook snuiftabak is cultureel erfgoed, mijns inziens. Bovendien kan niemand daar last van hebben.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14892
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Snuif tabak

Bericht door Bommel »

Faab schreef: 05 mar 2020 18:19 Inmiddels zijn we een maand verder en heb ik veelvuldig gesnoept van Sir Walter Scott's Latakia blend. Een fijn alternatief voor een pijp met een Latakia blend. In de trein lijken mensen er soms van te schrikken, maar ook snuiftabak is cultureel erfgoed, mijns inziens. Bovendien kan niemand daar last van hebben.
Zolang je maar in de elleboog niest.... :mrgreen:
Afbeelding

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Snuif tabak

Bericht door Robbie-san »

Gevaarlijk lekkaaah die snuiftabakken!!!
Hoewel ik menig snuifje genoten heb, gebruik ik het heden ten dagen sporadisch. De reden hiervoor zijn voor mij, dat ik twee luchtweg infecties heb opgelopen de achterliggende jaren. Een andere reden is dat ik maar moeilijk van het spul kon afblijven, hierdoor ook een soort van allergie ontwikkelde en dus vaak last had van niesbuien. Kortom stoppen met dagelijkse gebruik.

Dank de goden, voor snuss en kauwtabak :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ad impossibile nemo tenetur

FaraoNebur
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 aug 2022 10:22

Re: Snuif tabak

Bericht door FaraoNebur »

Hoi beste mensen!

Zijn er nog liefhebbers van snuiftabak actief?

Tot voor kort gebruikte ik reeds enkele jaren rapé. De zuid amerikaanse snuiftabak vanuit de amazone, traditioneel gebruikt met een tepi (buisje waarbij de een het in de anders neus blaast) of een kuripe (buisje waarmee je jezelf de tabak kan toedienen). Dit is eerder een soort zuiveringsritueel. Het bevat naast nicotinia rustica ook nog assen van medicinale bomen en dan nog wat kruiden. Het is een heftige ervaring, maar het hielp me om van alcohol en sigaretten af te blijven.

Nu sinds een tweetal weken ben ik helemaal verknocht aan de westerse snuiftabak. Het is veel goedkoper en bied in tegenstelling tot rapé een zachtere en meer aromatische beleving, die ik zeer op prijs stel.

Het is me al een zoektocht geweest om verschillende soorten te vinden. Ik ben een keer naar Turnhout gereden, dan naar Heinsberg in Duitsland en ook een keer naar Aaken. Daar vond ik al heel wat zoals vele varianten van Poschl, maar ook een aantal van een scandinavische makelij zoals edelprise, rumneys en Kensington. Hier in België vond ik dan nog v.b silky snuff, de original en genuine McChrystals, wilsons kendal brown en m. Strong.

Ik heb ondertussen een stuk of 20 verzchillende potjes van vruchten tot medicadet snuffs en de kruidige en meer tabak achtige varianten zonder mentol zoals dus de kendal brown.

Maar ik ben nog zeer nieuwsgierig naar bijvoorbeeld de hedges, de gawits, de viking snuffs, de bernards,.... Alleen lijk ik ze nergens te vinden. Online bestellen is niet evident, enkel miszchien vanuit de uk of een ander ver land waarbij ik dan waarschijnlijk invoerkosten dien te betalen.

Daarom vroeg ik me af waar jullie zoal jullie snuifjes halen. Zelf ben ik van Belgisch limburg. Niet ver van de duitse en nederlandse grens. Maastrich, Geleen, Sittard zijn in de buurt. Alsook Aaken, Heinsberg en alle gemeenten daar in de buurt. Kennen jullie plaatsen waar je Bernards, hedges, Willsons of freyboerg of gawits kan kopen? Ik weet niet of dit een verkeerde vraag is hier op het forum? Het leek me ok om dit te vragen na de regels te lezen, dus op hoop van zegen.

Erg benieuwd naar jullie reacties :)

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1617
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Snuif tabak

Bericht door GR69 »

Nooit gebruikt. Wel nieuwsgierig
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2727
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Snuif tabak

Bericht door oehoe »

In the seventies ooit geprobeerd maar 't was niets voor mij.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Snuif tabak

Bericht door The_Undertaker »

Ik meen dat o.a. Robbie-San hier op het forum nog wel wat meer met snuiftabak deed, wellicht kan hij je van advies voorzien
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Snuif tabak

Bericht door Ribbon »

FaraoNebur schreef: 12 aug 2022 18:15 Hoi beste mensen!

Zijn er nog liefhebbers van snuiftabak actief?

Tot voor kort gebruikte ik reeds enkele jaren rapé. De zuid amerikaanse snuiftabak vanuit de amazone, traditioneel gebruikt met een tepi (buisje waarbij de een het in de anders neus blaast) of een kuripe (buisje waarmee je jezelf de tabak kan toedienen). Dit is eerder een soort zuiveringsritueel. Het bevat naast nicotinia rustica ook nog assen van medicinale bomen en dan nog wat kruiden. Het is een heftige ervaring, maar het hielp me om van alcohol en sigaretten af te blijven.

Nu sinds een tweetal weken ben ik helemaal verknocht aan de westerse snuiftabak. Het is veel goedkoper en bied in tegenstelling tot rapé een zachtere en meer aromatische beleving, die ik zeer op prijs stel.

Het is me al een zoektocht geweest om verschillende soorten te vinden. Ik ben een keer naar Turnhout gereden, dan naar Heinsberg in Duitsland en ook een keer naar Aaken. Daar vond ik al heel wat zoals vele varianten van Poschl, maar ook een aantal van een scandinavische makelij zoals edelprise, rumneys en Kensington. Hier in België vond ik dan nog v.b silky snuff, de original en genuine McChrystals, wilsons kendal brown en m. Strong.

Ik heb ondertussen een stuk of 20 verzchillende potjes van vruchten tot medicadet snuffs en de kruidige en meer tabak achtige varianten zonder mentol zoals dus de kendal brown.

Maar ik ben nog zeer nieuwsgierig naar bijvoorbeeld de hedges, de gawits, de viking snuffs, de bernards,.... Alleen lijk ik ze nergens te vinden. Online bestellen is niet evident, enkel miszchien vanuit de uk of een ander ver land waarbij ik dan waarschijnlijk invoerkosten dien te betalen.

Daarom vroeg ik me af waar jullie zoal jullie snuifjes halen. Zelf ben ik van Belgisch limburg. Niet ver van de duitse en nederlandse grens. Maastrich, Geleen, Sittard zijn in de buurt. Alsook Aaken, Heinsberg en alle gemeenten daar in de buurt. Kennen jullie plaatsen waar je Bernards, hedges, Willsons of freyboerg of gawits kan kopen? Ik weet niet of dit een verkeerde vraag is hier op het forum? Het leek me ok om dit te vragen na de regels te lezen, dus op hoop van zegen.

Erg benieuwd naar jullie reacties :)
Zo te lezen heb je wel een redelijk goed beeld over de verkrijgbaarheid van snuif in dit taalgebied. Volgens mij zijn de Bernards, Hedges etc. echter enkel in andere landen te verkrijgen. Duitsland lijkt me de meest vruchtbare optie aangezien het online aanbod ook o.a deze merken bevat. Het lijkt me dan de kunst binnen een schappelijke afstand een fysieke winkel te vinden die deze merken heeft liggen. Schneiderwind in Aken lijkt een voor de hand liggende optie, al zie ik geen snuif op hun site staan. Wellicht kun je er een mailtje aan wagen.

De snuifmolens in Rotterdam verkochten tot een aantal jaar (?) geleden nog huisgemalen snuif, maar op hun site is daar helaas niets meer over te vinden...
Laatst gewijzigd door Ribbon op 13 aug 2022 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Snuif tabak

Bericht door Wowbagger »

Je zou Linzbach in Düsseldorf eens kunnen bezoeken. Laatste keer dat ik daar was (al wel een hele poos geleden), heb ik daar Celtic Talisman gekocht. Of tevoren even met ze bellen over het huidige aanbod.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Snuif tabak

Bericht door Arno »

Ahh, snuif, jaren flink genomen. Heb er nog ooit een blogje over geschreven: https://dutchpipesmoker.com/2015/10/31/ ... hat-snuff/

Toen ik het nog nam, ben er eind 2017 mee gestopt, had je nog verschillende Duitse en Engelse webshops die snuif verstuurden. Nu na Brexit en strengere Europese tabakwetgeving doen en mogen die shops het niet meer. Deze shop deed het ooit maar of ze het nog doen.. Eigen risico! https://www.mrsnuff.com In Duitsland lijkt het me dat je nog het meeste kans maakt bij de wat grotere tabakszaken.

Overigens, ik heb nog 1 aangebroken en 2 dichte pakken Schmalzler staan. Als je wil mag je die voor verzendkosten hebben.

Afbeelding
Afbeelding

FaraoNebur
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 aug 2022 10:22

Re: Snuif tabak

Bericht door FaraoNebur »

The_Undertaker schreef: 13 aug 2022 01:23 Ik meen dat o.a. Robbie-San hier op het forum nog wel wat meer met snuiftabak deed, wellicht kan hij je van advies voorzien
Bedankt voor de tip! :)

Plaats reactie