Danish Pipe Shop

Altijd handig
Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Danish pipeshop

Bericht door The_Undertaker »

:lol:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Maar even serieus....hij heeft iets meer dan 200 likers, wereldwijd....das nou niet echt om over naar huis te schrijven. Dan de reactie van STG over de investering die ze moeten doen alleen al in de gezondheidsstickers....dan wordt het mij bang om het hart. Plus: ik denk ze in de Engelstalige landen en Duitsland nog wel een rendabele bestelling kunnen verwachten....maar of dat in Nederland ook het geval zal zijn??? Ik vrees met grote vrees.

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Danish pipeshop

Bericht door The_Undertaker »

Die 200 likers vind ik niet verwonderlijk. Iemand die met dergelijk Engels aan komt, hoe goed zal die zijn in de promotie van zijn Facebookpagina?
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Danish pipeshop

Bericht door Arno »

Laafke schreef:Maar even serieus....hij heeft iets meer dan 200 likers, wereldwijd....das nou niet echt om over naar huis te schrijven. Dan de reactie van STG over de investering die ze moeten doen alleen al in de gezondheidsstickers....dan wordt het mij bang om het hart. Plus: ik denk ze in de Engelstalige landen en Duitsland nog wel een rendabele bestelling kunnen verwachten....maar of dat in Nederland ook het geval zal zijn??? Ik vrees met grote vrees.
Wat ik al ooit zei: ik hoop dat de Brown Sliced terug komt als een Duitse huismerktabak.
Afbeelding

Winslow Collector

Re: Danish pipeshop

Bericht door Winslow Collector »

Arno schreef:
Laafke schreef:Maar even serieus....hij heeft iets meer dan 200 likers, wereldwijd....das nou niet echt om over naar huis te schrijven. Dan de reactie van STG over de investering die ze moeten doen alleen al in de gezondheidsstickers....dan wordt het mij bang om het hart. Plus: ik denk ze in de Engelstalige landen en Duitsland nog wel een rendabele bestelling kunnen verwachten....maar of dat in Nederland ook het geval zal zijn??? Ik vrees met grote vrees.
Wat ik al ooit zei: ik hoop dat de Brown Sliced terug komt als een Duitse huismerktabak.
Net als de OGS? :wink:
We kunnen even kijken of ze die misschien al hebben, de 14e september. 8)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Danish pipeshop

Bericht door Arno »

Net als OGS ja en de Dark Strong Kentucky :)
Oh schei uit, zat gisteren op de site van Heinrichs en het gaat me geld kosten... :-|
Afbeelding

Winslow Collector

Re: Danish pipeshop

Bericht door Winslow Collector »

Arno schreef:Oh schei uit, zat gisteren op de site van Heinrichs en het gaat me geld kosten... :-|
I know, I know. :roll: :? Life's a bitch, sometimes.
Heb al eens een extra krantenwijkje overwogen om dergelijke tripjes te kunnen bekostigen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Danish pipeshop

Bericht door Arno »

Winslow Collector schreef:
Arno schreef:Oh schei uit, zat gisteren op de site van Heinrichs en het gaat me geld kosten... :-|
I know, I know. :roll: :? Life's a bitch, sometimes.
... And then you marry one. Gelukkig trouw ik nooit :mrgreen:
Winslow Collector schreef:Heb al eens een extra krantenwijkje overwogen om dergelijke tripjes te kunnen bekostigen. :mrgreen:
Heb vroeger wel eens een krantenwijk gehad maar dat zette toen helaas geen financiële zoden aan de dijk.. Het was een regionaal krantje met een zwik reclame erbij die je eerst nog moest invouwen. Het was voor 3 weken en dan 2 keer per week. 6x dus. Aan het eind kon ik precies 1 CD kopen (Death: Scream Bloody Gore). Die ik nog steeds heb en ook nooooit meer weg doe.
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Danish pipeshop

Bericht door robvoorburg »

Het zette inderdaad geen zoden aan de dijk Arno, toch heb ik er
nooit spijt van gehad een paar jaar een krant gelopen te hebben.
Voor mij was deze wijk bovenop mijn goede opvoeding, terwijl
ik bij de uitdeelpost jongetjes zag waarvoor het absolute
noodzaak was.

Een leerschool die mij een zekere bescheidenheid
opgeleverd heeft, die ik als prettig ervaar.

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Stanwell heeft een nieuwe serie: Amber

Afbeelding

De volledige serie is hier te bewonderen:

http://www.danishpipeshop.com/group.asp ... ixS3sbxopg

Tevens hebben ze een aantal bamboe pijpen binnengekregen van Stanwell:

Afbeelding

Het volledige aanbod is hier te zien:

http://www.danishpipeshop.com/group.asp ... ixTh8bxopg

Verder is My own blend met een nieuwe tabak gekomen: Bourbon. Zoals de naam al zegt een tabak met whisk(e)y aroma.

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Bijpassende pijp voor t spelletje...gemaakt door Peder Jeppesens.

Afbeelding

Een overzicht van wat de shop deze week binnenkreeg......

Afbeelding

Alles door Peder Jeppesens, die overigens ook onder de naam Neerup schijnt te werken. http://www.pipedia.org/wiki/Neerup

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: Danish pipeshop

Bericht door capricorn »

welke pijp handelaar doet er stickers in de pijp

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

t prijskaartje misschien.....zal er gezien de reputatie van de shop niet echt moeilijk uit te krijgen zijn.....

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Danish pipeshop

Bericht door Ribbon »

Goeie winkel die Danish Pipeshop. Alleen zie ik in de eerste pagina van dit forumonderdeel al 3 topics over deze webshop.... :wink:
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Danish pipeshop

Bericht door Paasei »

capricorn schreef:welke pijp handelaar doet er stickers in de pijp
meer dan je denkt...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Afbeelding

Tom Eltang

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Afbeelding

Soren Refbjerg

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Danish pipeshop

Bericht door Bommel »

Mooi rookhout allemaal maar ik ben nu gefocust op de forumpijp.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Danish pipeshop

Bericht door Eliminator »

Ben erg gecharmeerd van het pan-modelletje rechts op de onderste foto,... Winslow heeft ook zo'n model gemaakt, fraai !!
Afbeelding

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

@Eli als je die helemaal rechtsonder bedoelt dan heeft Tom Eltang die ook gemaakt

Afbeelding

In meerdere uitvoeringen zelfs.

Voor wat betreft de Orlik Brown Sliced: er heerst totale stilte aan het front.

Winslow Collector

Re: Danish pipeshop

Bericht door Winslow Collector »

Holmer Knudsen maakt die platte pannen ook. Die worden, net als vele andere modellen, door meerdere pijpmakers gemaakt.

Al die pijpen op de verzamelfoto's zouden (en zijn) ook vergelijkbaar gemaakt door andere pijpenmakers. Je zou ook kunnen zeggen, dat veel pijpen (vooral die Jeppesen) een hoog Winsløw gehalte hebben, want vele modellen liggen hier thuis ook ongeveer in de lade.

Het is dan ook een keertje "op" met echt nieuwe modellen, behoudens erg creatieve en extravagante pijpen. Tussen tabakspot en uiteinde van het mondstuk zitten pakweg gemiddeld 15 cm. Daartussen moet het ontwerpen gebeuren. En aangezien er al miljoenen varianten gemaakt zijn, is echte vernieuwing steeds moeilijker.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Danish pipeshop

Bericht door Sidekickelvis »

Winslow Collector schreef:Holmer Knudsen maakt die platte pannen ook. Die worden, net als vele andere modellen, door meerdere pijpmakers gemaakt.

Al die pijpen op de verzamelfoto's zouden (en zijn) ook vergelijkbaar gemaakt door andere pijpenmakers. Je zou ook kunnen zeggen, dat veel pijpen (vooral die Jeppesen) een hoog Winsløw gehalte hebben, want vele modellen liggen hier thuis ook ongeveer in de lade.

Het is dan ook een keertje "op" met echt nieuwe modellen, behoudens erg creatieve en extravagante pijpen. Tussen tabakspot en uiteinde van het mondstuk zitten pakweg gemiddeld 15 cm. Daartussen moet het ontwerpen gebeuren. En aangezien er al miljoenen varianten gemaakt zijn, is echte vernieuwing steeds moeilijker.
En....... op een gegeven moment is een ontwerp uitontwikkeld en heeft het de perfectie (of toch bijna) bereikt. Hoeveel verschillende vormen lepels bestaan er, echt afwijkend van de standaardvorm bedoel ik dan....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Winslow Collector

Re: Danish pipeshop

Bericht door Winslow Collector »

Sidekickelvis schreef: En....... op een gegeven moment is een ontwerp uitontwikkeld en heeft het de perfectie (of toch bijna) bereikt. Hoeveel verschillende vormen lepels bestaan er, echt afwijkend van de standaardvorm bedoel ik dan....
Precies. Als een bijzondere vorm pijp niet de goede rookeigenschappen met zich meebrengt, vind ik het als object misschien wel geslaagd, maar als pijp niet. Want bij een goede pijp horen ook goede rookeigenschappen.

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Ik heb even "vluchtig" nagezocht.....de genoemde pijpenmakers zijn allen ongeveer op het zelfde moment met het pijpen maken begonnen. Is het dan niet verwonderlijk dat ze geïnspireerd, beïnvloed zijn door de toenmalige tijdgeest?? M.i kun je daarom een Refbjerg naast een Winslow leggen en er veel overeenkomsten in zien. Datzelfde zie je terug in de pijpenmakers uit Duitsland en Oostenrijk. Ook daar wordt het werk van de één sterk beïnvloed door de ander. Vandaar ook mijn grote bewondering voor Sixten Ivarsson die de wereld steeds verraste met nieuwe, originele modellen.

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Enfin, die Denen houden wel van een geintje en showen 2 pijpen en wij mogen raden wie de maker is.....

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Danish pipeshop

Bericht door Wowbagger »

Ha, maar die is makkelijk! Duidelijk 2 Bruyere extra's!

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Ik gok eerder op Manduela of Poul Ilsted... in ieder geval een Deen.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Danish pipeshop

Bericht door St Patrick »

Die onderste is denk ik een Jirsa de daarboven zou ook kunnen maar ik twijfel tussen Jirsa en een Holmer Knudsen...
Ben benieuwd wie het zijn...

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Danish pipeshop

Bericht door Wowbagger »

Die bovenste doet me ook wel een beetje aan Axel Reichert denken eerlijk gezegd.

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Zoals ze beloofd hadden kwam het antwoord na 24 uur. De pijpen zijn gemaakt door Poul Ilsted. Het feit dat er nogal wat stemmen naar Manduela gingen bezorgde hen veel plezier.

Plaats reactie