Danish Pipe Shop

Altijd handig
Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

STG heeft besloten om Orlik Brown Sliced weer in productie te nemen. Ze hebben een oplossing gevonden en hopen binnenkort weer met de productie te kunnen starten.

Gebruikersavatar
VikingRedBeard
Berichten: 369
Lid geworden op: 05 jul 2013 00:37
Locatie: Dordrecht

Re: Danish pipeshop

Bericht door VikingRedBeard »

ja dat las ik ook op facebook, ik ben benieuwd hoelang het wachten is op de brown sliced:d
Beware of the Viking

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Danish pipeshop

Bericht door Sidekickelvis »

Laafke schreef:STG heeft besloten om Orlik Brown Sliced weer in productie te nemen. Ze hebben een oplossing gevonden en hopen binnenkort weer met de productie te kunnen starten.

Hmmmmmm zoals ik het las word er een beperkte hoeveelheid gemaakt en verkocht om de markt te peilen. Als de dus niet snel genoeg verkocht word zal men ws. alsnog besluiten de productie te staken. Bestellen als een malle wil in dit geval dus wel helpen gok ik.... Zal in NL vast niet gebracht worden dus bij deze wil ik alvast een beroep doen op een evt. Belg of Nederlandse buitenland besteller....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Danish pipeshop

Bericht door Bananabox-Ninja »

Sidekickelvis schreef:Zal in NL vast niet gebracht worden dus bij deze wil ik alvast een beroep doen op een evt. Belg of Nederlandse buitenland besteller....
*hand omhoog*

Ik doe mee!!
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
VikingRedBeard
Berichten: 369
Lid geworden op: 05 jul 2013 00:37
Locatie: Dordrecht

Re: Danish pipeshop

Bericht door VikingRedBeard »

Net antwoord op facebook gekregen: volgens die persoon is het 1 'plate' die ze nog hebben en die gaan ze verkopen.
Beware of the Viking

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Danish pipeshop

Bericht door Paasei »

OGS en OBS zijn bij mijn weten in België al niet verkrijgbaar...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
VikingRedBeard
Berichten: 369
Lid geworden op: 05 jul 2013 00:37
Locatie: Dordrecht

Re: Danish pipeshop

Bericht door VikingRedBeard »

http://www.danishpipeshop.com/product.a ... kb6Ubx3lA0

De orlik brown sliced is vanaf october verkrijgbaar, de oplage is nu beperkd op 200 blikken.
Alleen is dat niet in een keer beschikbaar heb ik vernomen

Dus als iemand gaat bestellen wil ik graag mee bestellen:D
Beware of the Viking

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Als alles gaat zoals het zou moeten gaan dan is de OBS eind van de week leverbaar. Let wel: alleen in de Danishpipeshop en de voorraad is beperkt.

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: Danish pipeshop

Bericht door Kees Flake »

VikingRedBeard schreef:http://www.danishpipeshop.com/product.a ... kb6Ubx3lA0

De orlik brown sliced is vanaf october verkrijgbaar, de oplage is nu beperkd op 200 blikken.
Alleen is dat niet in een keer beschikbaar heb ik vernomen

Dus als iemand gaat bestellen wil ik graag mee bestellen:D
heb het zelfde idee als iemand besteld wil ik ook een blikje overnemen.(indien mogelijk)
ben eerlijk heb net forumtabak besteld en als ik nu weer een hoop tabak moet bestellen wordt vrouw liebherr echt boos.
dus als iemand besteld en een blikje voor mij mee wil bestellen ben ik deze zeer dankbaar.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Voor liefhebbers van Danish Design:

Afbeelding

Peder Jeppensen

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

De Orlik Brown Sliced is afgeleverd in de winkel en (nog) te koop.

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Johs was een pijpenmaker bij de al lang ter ziele gegane Bjarne Compagnie. De naam van zijn eigen bedrijfje is voor een normale hollander niet uit te spreken ( zie link pipedia) maar hij maakt pijpen in het deens design.
Een overzicht:

Afbeelding

Pipedia: http://www.pipedia.org/wiki/Johs

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Zoals het er nu naar uitziet is de partij Orlik Brown Slices die nu nog te koop is werkelijk de de laatste partij. STG heeft geen plannen om de productie te hervatten.

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Eeen jonge deense pijpenmaker: Lasse Skovgaard

Afbeelding

http://www.pipedia.org/wiki/Skovgaard

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Danish pipeshop

Bericht door Bommel »

Fraai van grain en vorm gevormgeving.
Afbeelding

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Voor diegene die altijd nog op zoek was naar een Chuchwarden (leespijp) is dit goed nieuws. De Danish pipeshop heeft 700 stuks binnengekregen van diverse makers.

Afbeelding

De volgende link is niet als reclame bedoeld maar als weg wijzer.

http://www.danishpipeshop.com/group.asp?group=188

Afbeelding

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Tom Eltang is blijkbaar nogal gefascineerd door Popeye. Hij heeft er zelfs een project van gemaakt. De pijp die je hier ziet is t nieuwste resultaat.
Voor de aanschafprijs ( die helemaal niet Eltang-achtig aandoet) krijg je een pijp met 2 mondstukken.

Afbeelding

Afbeelding

Eltang Popeye Sailor

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: Danish pipeshop

Bericht door Immler »

Een mooi alternatief voor de Tsuge e-star:
Afbeelding
Ik had deze een tijdje op m'n short list staan maar euro 2.40 voor 10 filters was mij iets te gek.
Afbeelding

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Re: Danish pipeshop

Bericht door magicmarcello »

...dat is een vrij hard design van Tom...
Afbeelding
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

De Poker, in al zijn varianten, schijnt behoorlijk populair te wezen.

Afbeelding

Neerup (Peder Jeppesen)

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Danish pipeshop

Bericht door Rob »

Laafke schreef:AfbeeldingEltang Popeye Sailor
Jaaaa, die pijp heb ik al een tijdje op het oog! Ziet er mooi eenvoudig en strak uit en is nog betaalbaar ook. Vooral de zwarte variant spreekt me erg aan, maar dan vooral zonder dat opzetstukje op het mondstuk.

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Dan mag je wel snel beslissen......naar wat ik gehoord heb is het model erg populair.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Danish pipeshop

Bericht door Rob »

Laafke schreef:Dan mag je wel snel beslissen......naar wat ik gehoord heb is het model erg populair.
Naar ik gelezen had maakt hij deze pijp van stukken bruyère die anders weggegooid zouden worden, dus ik hoop/verwacht dat de toestroom constant zal blijven. Eerst ga ik sparen voor een Tsuge Bamboo ;)

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

De pijp hoort niet bij de Danish shop thuis...maar omdat er al een aantal Pokers voorbij zijn gekomen...het kan ook zo:

Afbeelding

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

De nieuwe Kerstpijp van Stanwell is uit. Dit jaar in samenwerking met Poul Winsløw gemaakt.

Afbeelding

Gebruikersavatar
VikingRedBeard
Berichten: 369
Lid geworden op: 05 jul 2013 00:37
Locatie: Dordrecht

Re: Danish pipeshop

Bericht door VikingRedBeard »

mooie kerstpijp, ff terug kijkend op die eltang popey pijpen, je heb tegenwoordig 2 versies ervan, eentje met een glad mondstuk waarvan de kop wat kleiner is en de versie met het tuitje, ff plat gezegd, waarvan de kop een stukje groter is. De kleine versie heb ik al een tijd geleden online gezien (ergens in de zomervakantie) en de grotere versie is wel net nieuw, zoals rob ook al aangeeft is naar mijn weten de stroom van de pijpen vrij constant ivm met de oude stukke bruyere die gebruikt worden. De kleine versie staat hopelijk begin 2014 hier in de kast, vind hem fantastish.
Beware of the Viking

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Tom noemt het een project Viking.....en het is dan maar de vraag hoelang hij met dat project doorgaat.

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

De good old Søren Refbjerg blijft nog steeds aktief. Voor mij is hij één van de voorbeelden van Danish Design. Als er weer een setje van hem wordt geshowd dan zitten er er altijd wel één of meer exemplaren tussen die het PKZ virus doen oplaaien.

Afbeelding

Weet iemand toevallig ook of er één of andere link tussen Søren en Sixten Ivarsson valt te leggen??

Godfrey59

Re: Danish pipeshop

Bericht door Godfrey59 »

Laafke schreef:Dan mag je wel snel beslissen......naar wat ik gehoord heb is het model erg populair.
Hallo Gerrit

Bij Linzbach in Dusseldorf liggen er nog twee verschillende van deze popeye pijpen .
Ik vindt ze zelf ook verschrikkelijk mooi , die eenvoudige stem en dan zo lijkt het wel gewoon een stuk hout erop gezet , prachtig . Was het een filter had ik hem meegenomen .

Groetjes
Godfrey

Laafke

Re: Danish pipeshop

Bericht door Laafke »

Alhoewel, op mijn vraag, ik het antwoord kreeg dat de doelstelling van de Danish Pipeshop het promoten (en verkopen) van Deense pijpen is, kwam er vandaag, voor de 2e maal, een foto van een "buitenlander" binnen.

Afbeelding

Peter Klein

http://www.pipedia.org/wiki/Peter_Klein

Plaats reactie