Het Kopje

Altijd handig
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Het Kopje

Bericht door AlbertE »

Ik ben al een tijdje geabonneerd op het blog: Het Kopje. Ik weet niet wie er achter zit, maar de auteur is een pijproker die soms aardige stukjes schrijft over pijproken en tabak en soms over hele andere onderwerpen.

http://www.hetkopje.nl/

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: Het Kopje

Bericht door Immler »

Zoals u weet heb ik een enigszins archaïsch, Eurocentrisch wereldbeeld. U kent mijn opvatting dat dekolonisatie de grootste misser uit de geschiedenis is geweest. Deze begon met het verlies door Engeland van de koloniën in de nieuwe wereld en eindigde na de Tweede Wereldoorlog met een algehele terugtrekking door de Europese staten uit Azië en Afrika.
Het heeft die goede mensen daar niets opgeleverd. Nu hebben ze honger, zuchten ze onder corruptie, lijden ze onder dictators en slaan ze elkaar om niets de hersens in. De enige vooruitgang is dat ze over moderne wapens beschikken, uit Europese fabrieken uiteraard. Onder ons mentorschap daarentegen zouden deze volken zich in hun eigen tempo hebben kunnen ontwikkelen tot volwaardige leden van de wereldgemeenschap.

Niet geheel onomstreden dit soort teksten op een pijprook blog
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Het Kopje

Bericht door Nekker »

Inderdaad niet onomstreden, maar in sommige gevallen kan ik me goed vinden in die visie. Maar dat is natuurlijk een geheel andere discussie. (= zware kost)
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: Het Kopje

Bericht door Immler »

TE zware kost voor een dag in Augustus
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Het Kopje

Bericht door Nekker »

Volledig met eens mijn beste heer Immler... :lol:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Plaats reactie