websites met pijp tampers

Altijd handig
Plaats reactie
Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1241
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

websites met pijp tampers

Bericht door multiballs »

WINSLOW Waarom niet ?

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: websites met pijp tampers

Bericht door Massis »

Eigenlijk vind ik het zonde dat men van bruyere tampers gaat maken. Het is veruit de beste houtsoort om pijpen uit te maken en het is niet alsof er zo extreem veel hout te krijgen valt. Tampers daarentegen kan je van zowat alle materiaal maken zonder problemen...
De enige uitzondering vind ik een pijpmaker die bij een pijp een bijpassende tamper maakt als set.

Tussen de tinnen tampers vind ik wel een aantal erg mooie, maar ook anderen die me absoluut niets zeggen...
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1241
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Re: websites met pijp tampers

Bericht door multiballs »

op zich kan ik me voorstellen,dat dit uit de kleinere bruyere stukken gemaakt word,waar geen pijp volume in zit,
verder spreekt het mij erg aan,om van hetzelfde materiaal enkele tampers te hebben...
een tamper met mooie grain 8)
WINSLOW Waarom niet ?


Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1241
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Re: websites met pijp tampers

Bericht door multiballs »

zo even de lijst uit mn favorieten hier neer gezet....
WINSLOW Waarom niet ?

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Re: websites met pijp tampers

Bericht door Bart Iron »

Massis schreef:Eigenlijk vind ik het zonde dat men van bruyere tampers gaat maken. Het is veruit de beste houtsoort om pijpen uit te maken en het is niet alsof er zo extreem veel hout te krijgen valt. Tampers daarentegen kan je van zowat alle materiaal maken zonder problemen...
De enige uitzondering vind ik een pijpmaker die bij een pijp een bijpassende tamper maakt als set.

Tussen de tinnen tampers vind ik wel een aantal erg mooie, maar ook anderen die me absoluut niets zeggen...
Als je ziet hoeveel er weggezaagd wordt, vind ik het juist een goed iets om er toch nog van te gebruiken wat te gebruiken valt. Juist omdat het niet rijkelijk voorhanden is.

Die Rainer maakt wel mooi gebruik van het mooiste gedeelte van het hout. Het zou echt zonde zijn als dat weggaat.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: websites met pijp tampers

Bericht door robvoorburg »

Die opmerking klopt Bart, heb dat vaker gelezen.

Plaats reactie