Edler kleef dicht

Altijd handig
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Madmull
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 feb 2018 20:21

Edler kleef dicht

Bericht door Madmull »

Sta nu voor de winkel en deze is voorgoed gesloten.
Afbeelding

Treurig

Madmull

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5303
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Edler kleef dicht

Bericht door MilleLuci »

Triest
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Edler kleef dicht

Bericht door Wowbagger »

Ach nee toch. Dat is te betreuren, niet in de laatste plaats voor hen zelf.

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Edler kleef dicht

Bericht door Janno »

Bah, wat een naar bericht. En volkomen onverwacht. Nergens op het net iets over terug te vinden, ook niet op hun facebookpagina.

Edit: Toch wat gevonden: al van eind november: https://www.kleveblog.de/nach-23-jahren ... hoert-auf/

Jammer, ik kwam er graag.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
fransp
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 feb 2013 19:29
Locatie: Elst (Gld)

Re: Edler kleef dicht

Bericht door fransp »

Heel bijzonder. Onlangs nog mooie aankopen gedaan. Het ging ze goed, en ze waren hartstikke enthousiast. Erg jammer.
Wacht niet op een goede dag, maak er een!

Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 892
Lid geworden op: 07 dec 2013 00:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Edler kleef dicht

Bericht door Eelco »

Jammer. Ik heb nog niet de kans gehad om de winkel te bezoeken. Toevallig waren wij vanmiddag ook in Kleve, maar dan op pakkenjacht (en Duitse boeken en wat spul bij de DM en zo).

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Edler kleef dicht

Bericht door Arno »

Owww.... :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
JoskeB
Berichten: 1329
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:11
Locatie: Oss

Re: Edler kleef dicht

Bericht door JoskeB »

Als vaste klant vind ik het heel erg jammer dat Edler er mee gestopt is. Ik kwam heel vaak in de winkel, altijd gezellig, even een praatje en koffie drinken met Andreas.
Als je een nieuwe tabak wilde was dat geen probleem, Andreas maakte gewoon een blikje open om te ruiken en zodat je kon zien hoe de tabak gesneden was . Hij had ook altijd enkele potten staan met de bijvoorbeeld de seisoenstabakken van Peterson, W.O.Larsen, Kohlhase en Kopf en dergelijke waaruit je een pijp mocht stoppen of een sample meekreeg om thuis uit te proberen.
in vermaak of in verdriet vergeet uw pijpken niet
smaakt de pijp tabak u goed zijt ge tevreden van gemoed

Gebruikersavatar
Nysius
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 dec 2018 19:22
Locatie: Land van Cuijk

Re: Edler kleef dicht

Bericht door Nysius »

Jammer, wilde zeer binnenkort de grens oversteken vanuit het Land van Cuijk en deze zaak bezoeken ...
Eens kijken of er in Emmerik, Kevelaar of een andere stad goede zaken zijn. Anders naar Aken?
Fume, chante et bois_
on ne vit qu’une fois.

Gebruikersavatar
Madmull
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 feb 2018 20:21

Re: Edler kleef dicht

Bericht door Madmull »

Aken => schneiderwind
bergheim => heinrich's

Ik denk dat de laatste een groter assortiment heeft en dichterbij is.

madmull

Gebruikersavatar
Nysius
Berichten: 185
Lid geworden op: 16 dec 2018 19:22
Locatie: Land van Cuijk

Re: Edler kleef dicht

Bericht door Nysius »

Dank!
Fume, chante et bois_
on ne vit qu’une fois.

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Edler kleef dicht

Bericht door Wowbagger »

Andere optie is Linzbach in Düsseldorf. Wel wat verder rijden wellicht, maar fijne zaak om een middag te vertoeven.

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Edler kleef dicht

Bericht door NoneNicer »

Nysius schreef: 08 jan 2019 00:06 Jammer, wilde zeer binnenkort de grens oversteken vanuit het Land van Cuijk en deze zaak bezoeken ...
Eens kijken of er in Emmerik, Kevelaar of een andere stad goede zaken zijn. Anders naar Aken?
Emmerich heeft niet echt wat, alleen wat basale aromatics bij de tabakszaak aan de Geistmarkt. Uit piëteit destijds wat dozen filters meegenomen, geen enkele tabak zat in mijn straatje.

Kevelaer volgens mij ook niet.

In Gronau zit nu een Whiskey, Sigaren en Pijp handel, die is wel aan te raden. Van een Nederlander, grotere humidor etc.

Andere namen en plaatsen net over de grens zijn al genoemd.

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Edler kleef dicht

Bericht door NoneNicer »

En dan inhoudelijk, erg vervelend. Balen, heb bij Andreas de makelaar gevonden die het huis van mijn moeder heeft verkocht. Liep allemaal gesmeerd, goed contact, leuke handel ook met Andreas gehad. Bij hem de Nanna Ivarsson Pijp gevonden. Dat wordt dus écht een aandenken.

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Edler kleef dicht

Bericht door NoneNicer »

Janno schreef: 05 jan 2019 18:38 Bah, wat een naar bericht. En volkomen onverwacht. Nergens op het net iets over terug te vinden, ook niet op hun facebookpagina.

Edit: Toch wat gevonden: al van eind november: https://www.kleveblog.de/nach-23-jahren ... hoert-auf/

Jammer, ik kwam er graag.
Dank Janno, voor het delen. Uit de commentaren onder dit artikel blijkt dat er nog een winkel is in Kleve, mij nog onbekend geweest:

Adresse
Boßmann´s Genuss Company
An der Münze 18
47533 Kleve

Kontakt
Tel: 02821978249

Volgens de commentaren lijkt Frau Bossmann ook wat te weten van pijptabak en pijp. Hoort, zegt het voort!

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Edler kleef dicht

Bericht door Janno »

NoneNicer schreef: 08 jan 2019 23:11
Janno schreef: 05 jan 2019 18:38 Bah, wat een naar bericht. En volkomen onverwacht. Nergens op het net iets over terug te vinden, ook niet op hun facebookpagina.

Edit: Toch wat gevonden: al van eind november: https://www.kleveblog.de/nach-23-jahren ... hoert-auf/

Jammer, ik kwam er graag.
Dank Janno, voor het delen. Uit de commentaren onder dit artikel blijkt dat er nog een winkel is in Kleve, mij nog onbekend geweest:

Adresse
Boßmann´s Genuss Company
An der Münze 18
47533 Kleve

Kontakt
Tel: 02821978249

Volgens de commentaren lijkt Frau Bossmann ook wat te weten van pijptabak en pijp. Hoort, zegt het voort!
Ah, er is nog hoop...
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Edler kleef dicht

Bericht door Robbie-san »

Djeezzss, dat is slecht nieuws.
Ik kwam er wel eens om wat tabak te halen. Andreas is een aardige man met veel kennis.
Die andere zaak ken ik ook, die hebben ook wel pijptabak, maar halen het niet bij Edler.
Laatst geschrevene is natuurlijk een persoonlijke mening en geenszins de moeite van een discussie waard!!!!

De keuze om dichterbij goede tabak te verkrijgen wordt op deze manier wel een stuk minder ineens.......................

Waar moet het heen met de wereld :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
fransp
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 feb 2013 19:29
Locatie: Elst (Gld)

Re: Edler kleef dicht

Bericht door fransp »

Madmull schreef: 05 jan 2019 13:57 Sta nu voor de winkel en deze is voorgoed gesloten.
Afbeelding

Treurig

Madmull
Vanmiddag een voormalig medewerkster van Edler Tabak gesproken. Het gaat goed met Andreas. Hij had zich een jaar gegeven om na te denken over het voortbestaan van zijn tabakswaren winkel. Uiteindelijk heeft hij besloten om zijn winkel definitief te sluiten. Reden....vele oudere tabaksliefhebbers hebben een respectievelijke leeftijd gehaald die hen dwongen letterlijk en figuurlijk de pijp aan Maarten te geven. Veel actieve liefhebbers gaan steeds meer gebruik maken van het internet. De klandizie nam af en Al met al wilde Andreas zijn werkzame bestaan zorgeloos voortzetten door een kantoorbaan te accepteren waar hij het enorm naar zijn zin schijnt te hebben in Kleve. Voor zijn medewerkers heeft hij goed gezorgd en vroegtijdig zijn plannen met hen gedeeld. De dame die ik heb gesproken werkt nu bij Tobacco & More in Kleve naast de Action. Het kwam erop neer dat Andreas er een beetje tabak van had en de tijd was aangebroken om zijn leven een heel andere wending te geven. Het is hem gegund.
Wacht niet op een goede dag, maak er een!

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Edler kleef dicht

Bericht door Janno »

fransp schreef: 27 jul 2019 18:14
Madmull schreef: 05 jan 2019 13:57 Sta nu voor de winkel en deze is voorgoed gesloten.
Afbeelding

Treurig

Madmull
Vanmiddag een voormalig medewerkster van Edler Tabak gesproken. Het gaat goed met Andreas. Hij had zich een jaar gegeven om na te denken over het voortbestaan van zijn tabakswaren winkel. Uiteindelijk heeft hij besloten om zijn winkel definitief te sluiten. Reden....vele oudere tabaksliefhebbers hebben een respectievelijke leeftijd gehaald die hen dwongen letterlijk en figuurlijk de pijp aan Maarten te geven. Veel actieve liefhebbers gaan steeds meer gebruik maken van het internet. De klandizie nam af en Al met al wilde Andreas zijn werkzame bestaan zorgeloos voortzetten door een kantoorbaan te accepteren waar hij het enorm naar zijn zin schijnt te hebben in Kleve. Voor zijn medewerkers heeft hij goed gezorgd en vroegtijdig zijn plannen met hen gedeeld. De dame die ik heb gesproken werkt nu bij Tobacco & More in Kleve naast de Action. Het kwam erop neer dat Andreas er een beetje tabak van had en de tijd was aangebroken om zijn leven een heel andere wending te geven. Het is hem gegund.
Het is hem zeker gegund. Dank voor de update.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Plaats reactie