Gestart met pijproken

Leden vertellen hoe ze erop gekomen zijn pijp te gaan roken.
Plaats reactie
Brian94

Gestart met pijproken

Bericht door Brian94 » 04 okt 2019 20:42

Nadat ik mijn nieuwe pijp had besteld de big ben startersset 018 brown ben ik donderdag begonnen met inroken van de pijp met 1/3 tabak erin. Nu vanavond heb ik dit herhaald. En beider keren heb ik de pijp leeg gerookt, zonder natte prop onderin met niet al te vaak opnieuw aan steken. Ik zal ook een fotootje toevoegen van de as wat uit de pijp kwam en natuurlijk 1 van de pijp zelf. Ik hoor graag of je jullie nog tip, truc's of aanbevelingen hebben. Groet Brian
Afbeelding

Afbeelding

erikkie

Re: Gestart met pijproken

Bericht door erikkie » 04 okt 2019 21:21

Hi Brian !

Mooi man .... je zult hier zowel met je pijp nog vele leuke momenten gaan beleven !

eenmaal begonnen wordt het steeds leuker.

Grtz

eric
Het komt zoals het gaat, het gaat zoals het komt....
komt het niet zoals het gaat, dan gaat het zoals het komt

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis » 04 okt 2019 22:34

Ziet er goed uit. Netjes opgebrand. Eenmaal het tampen onder de knie zul je langer roken en minder bijvuren.
Lekkâh hooâh, ik hâw dur zau van!

Faab

Bericht door Faab » 05 okt 2019 08:51

Ha Brian. Leuk dat je zo enthousiast aan de hobby bent begonnen. Dat pijproken gaat steeds beter met wat oefening. Vergeet niet te genieten en je eigen persoonlijke rookwijze te ontwikkelen.

Janno
Contacteer:

Bericht door Janno » 05 okt 2019 10:32

Gewoon zo doorgaan. Probeer er zoveel mogelijk van te genieten en probeer verschillende zaken uit zoals manieren om te stoppen, manieren om te trekken, te tampen. Op die manier ga je vanzelf je eigen stijl ontwikkelen.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Huub

Bericht door Huub » 07 okt 2019 16:58

Hallo Brian,

Je bent goed onderweg.
Maar laat de pijp minstens één dag liggen om goed te drogen voor dat je haar opnieuw gaat roken.
Ik laat een pijp soms wel een week liggen voor dat ik haar weer ga gebruiken.

Rudolus

Bericht door Rudolus » 08 okt 2019 09:49

Sidekickelvis schreef:
04 okt 2019 22:34
Ziet er goed uit. Netjes opgebrand. Eenmaal het tampen onder de knie zul je langer roken en minder bijvuren.
Dit is een goeie opmerking die mijn kwartje doet vallen. Ik tamp te weinig tijdens het roken.
Ik zit in een roes te lurken aan de pijp tot die uitgaat en vaak duurt dat wel best lang. Dan pas tamp ik en steek die opnieuw aan.
Zal in het vervolg toezien om eens vlugger uit mijn hemel af te dalen en tussenin te tampen.

Groet.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Plaats reactie