Popeye

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Popeye
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 mei 2016 20:44

Popeye

Bericht door Popeye »

Goeieavond tabak liefhebbende pijprokers,

Ik ben Nico (Popeye) 44 jaar woonachtig in Arnhem en sinds een maand een (nog lang geen volleerd) pijproker.
Ik begon met pijproken zo`n 12 jaar terug, bij Lensen in Arnhem , maar dat was echter geen succes, veel blaren op de tong ect ect,
ben toen ook maar gestopt, weer de shag gepakt, maar uit shag of sigaretten haalde ik geen plezier ,vanwege de eentonigheid van smaak en omdat ik fanatiek bokste, en shag/sigaretten een enorme aanslag op je conditie geeft, heb ik uiteindelijk kunnen stoppen met roken.

Nu wil het dat na zo`n 8 jaar stoppen met roken en na 11jaar het boksen voorgezien hield ,begon ik toch weer shag te roken, ik vond/vind t leuk om juiste tabak te vinden, maar met shag/sigaretten ben je (tenminste ik) snel uitgezocht, weer die eentonigheid.

De Pijp en de verschillende tabakken hebben het pijproken nooit losgelaten, en omdat het internet zo uitgebreid is met filmpjes (dank aan Janneman en Forum zoals Het Pijprokersforum),
ben ik naar Lensen (Arnhem) gegaan en aan Chacom pijpje gekocht (ja zonder filter) :D en Nappa Valley tabak.
En heb ik uitgebreid de filmpjes van Janneman en hier op dit Forum gekeken en gelezen en tot groot genoegen De Pijp mogen aansteken , en jawel geen blaren op de tong, dat was zo`n 4 weken terug, inmiddels een paar corncobjes gekocht, een paar pakjes tabak, en heerlijk zit sinds ik weer roken.
Ik zit inmiddels héél veel hier op dit forum, zo`n beetje alles te lezen met veel plezier en heb veel geleerd van jullie, vandaar dat ik me maar eens aanmeldt.

PS ik ben behoorlijk geschrokken hoe weinig echte pijp en tabak specialzaken er zijn tegenwoordig.

Met Vriendelijke Groet,
Nico (Popeye).
Laatst gewijzigd door Eliminator op 11 mei 2016 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topicnaam gelijk gemaakt aan gebruikersnaam,

Gebruikersavatar
fransp
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 feb 2013 19:29
Locatie: Elst (Gld)

Re: ff voorstellen

Bericht door fransp »

Welkom,

De weg naar Harold Lensen is mij ook zeer bekent.
Wacht niet op een goede dag, maak er een!

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: ff voorstellen

Bericht door Janno »

Welkom en veel plezier hier. Ik kan je van harte een bezoekje aan Willem Schimmel in Zutphen aanbevelen.
Laatst gewijzigd door Janno op 11 mei 2016 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
cipke
Berichten: 1163
Lid geworden op: 25 sep 2014 15:12
Locatie: Turnhout

Re: ff voorstellen

Bericht door cipke »

Welkom
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: ff voorstellen

Bericht door Robbie-san »

Welkom op dit mooie forum, Popeye!
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: ff voorstellen

Bericht door NoneNicer »

Welkom!

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Popeye

Bericht door Eliminator »

Hartelijk welkom
Afbeelding

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Popeye

Bericht door NoneNicer »

Welkom!

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Popeye

Bericht door Wowbagger »

Welkom Nico!

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Popeye

Bericht door robvoorburg »

Hartelijk welkom!

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Popeye

Bericht door Asmodeus »

Welkom

Gebruikersavatar
bertus
Berichten: 831
Lid geworden op: 13 aug 2013 22:53

Re: Popeye

Bericht door bertus »

Welkom Nico :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Popeye

Bericht door janneman »

En nog een hartelijk welkom!
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: Popeye

Bericht door Kees Flake »

Welkom.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 724
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: Popeye

Bericht door TommyLF »

Van harte welkom en idd al die filmpjes en stukjes zijn leuk om te zien of te lezen en zeer waardevol!

Grt Tom

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Popeye

Bericht door Marielle32 »

Welkom !
Afbeelding

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: Popeye

Bericht door Arclaud »

Welkom!
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Gebruikersavatar
Popeye
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 mei 2016 20:44

Re: Popeye

Bericht door Popeye »

Dank jullie hartelijk voor jullie welkom ;p

Gebruikersavatar
Geoff
Berichten: 1590
Lid geworden op: 03 feb 2012 17:08
Locatie: Turnhout, België

Re: Popeye

Bericht door Geoff »

Een warm welk, Nico. Blij te horen dat de filmpjes van Janneman het blijven doen!
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Gebruikersavatar
Nunsman
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 aug 2013 16:29
Locatie: 's Gravenhage

Re: Popeye

Bericht door Nunsman »

Hoi Nico,
Las net dat je bij Lensen je (pijp)licht hebt opgestoken. Nou weet ik niet of Harold Lensen jr betreft of Lensen Sr. Hoe dan ook, Lensen Sr heeft mij in 1984 the noble art of pipesmoking bijgebracht. Hij was wat mij betreft een ware Connaisseur en ik meen dat hij ook lid was van t internationale 'maitres de pipier'. 1x per jaar organiseerde hij ook pijp roken seminars in o.a. De Eusebiuskerk. De man was zo een pijp afficionado, dat als 's weekends zijn zaak vol stond met klanten voor sigaretten of een krant en je, althans dat overkwam mij, interesse toonde voor zijn met pijpen en tabakken gevulde vitrines, hij gewoon achter de drukke toonbank vandaan liep en spontaan een verhandeling begon over zijn collectie pijpen, tabakken en de kunst van t pijproken [emoji6]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Moi, je ne suis pas un fumeur

Gebruikersavatar
Smokomang
Berichten: 1520
Lid geworden op: 16 sep 2014 22:23
Locatie: Goes

Re: Popeye

Bericht door Smokomang »

Welkom hier
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.

Gebruikersavatar
Popeye
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 mei 2016 20:44

Re: Popeye

Bericht door Popeye »

Nunsman schreef:Hoi Nico,
Las net dat je bij Lensen je (pijp)licht hebt opgestoken. Nou weet ik niet of Harold Lensen jr betreft of Lensen Sr. Hoe dan ook, Lensen Sr heeft mij in 1984 the noble art of pipesmoking bijgebracht. Hij was wat mij betreft een ware Connaisseur en ik meen dat hij ook lid was van t internationale 'maitres de pipier'. 1x per jaar organiseerde hij ook pijp roken seminars in o.a. De Eusebiuskerk. De man was zo een pijp afficionado, dat als 's weekends zijn zaak vol stond met klanten voor sigaretten of een krant en je, althans dat overkwam mij, interesse toonde voor zijn met pijpen en tabakken gevulde vitrines, hij gewoon achter de drukke toonbank vandaan liep en spontaan een verhandeling begon over zijn collectie pijpen, tabakken en de kunst van t pijproken [emoji6]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoi Nunsman,
Het was Lensen sr. die mij zo`n 12 jaar terug het pijproken trachten te leren, ik zeg trachten omdat ik in alle waarschijnlijkheid het toen toch niet helemaal begreep, achteraf gezien had ik het pijproken toen behoorlijk overschat.
Ik was toen nog jongen (nog steeds alleen niet meer zo jong) en was zeer onder de indruk van zijn pijprookautoriteit dat ik gewoon al die informatie niet eens kon verwerken ook omdat mijn zintuigen zo vol waren met smaak, geur en de indruk van dat gezellige (bruincafé-achtige) winkeltje.
Een bijzondere tabakspijp liefhebber is/was hij zeker, ik weet ook nog dat hij zeer gedreven achter de toonbank kwam om mij alles van de pijp en het roken uit te leggen, het was toen idd zeer druk maar dat interesseerde hem totaal niet, hij nam gewoon de tijd voor je, Junior ook, ook hij neemt de tijd voor je onder het genot van een bakje koffie :)

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Popeye

Bericht door Bommel »

En weer een welkom.
Afbeelding

Gebruikersavatar
JoskeB
Berichten: 1329
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:11
Locatie: Oss

Re: Popeye

Bericht door JoskeB »

Welkom en veel leesplezier op dit forum. :D
in vermaak of in verdriet vergeet uw pijpken niet
smaakt de pijp tabak u goed zijt ge tevreden van gemoed

Plaats reactie