Kynikos

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Kynikos

Bericht door Kynikos »

Bij deze dan maar het verplichte voorstelrondje. Ik rook inmiddels een tijdje pijp en ben na enig onderzoek op dit forum gestuit en heb reeds een hoop gelezen. Het leek me leerzaam danwel vermakelijk om zelf eens een account aan te maken voor het geval dat ik zelf wat bij te dragen heb, of informatie wil winnen bij de heren pijprokers. Ik voel me niet geneigd om hier een hele biografie neer te typen, maar mocht men een bepaalde nieuwsgierigheid koesteren dan staat vragen vrij.

Wat me dan nog rest is niets anders dan: Hallo!

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

Nou, wel het 50ste forumlid!!!!!!! Van harte en welkom :lol:

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Hoi! Vanwaar je grieks-klinkende username?

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Ik ben in ieder geval geen Griek, het is slechts een verwijzing naar de cynici van weleer. Kynikos betekent hondachtig, waar de naam van de filosofische stroming dan weer van is afgeleid. In mijn ogen de meest respectabele denkers van de oudheid en de laatste tijd een ware obsessie van me.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Ik vind het ook interessant om b.v. te lezen over Diogenes. Maar vertel eens wat meer over je pijpen en je voorkeuren voor tabak.
In ieder geval van harte welkom!

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

Ik ben nog best een beginner. Ik heb twee Big Ben pijpen, een Lindbergh (geen idee wat dat precies is, maar de pijp die ik heb kostte nagenoeg niks en rookt heerlijk) en een of ander merkloos kreng dat ik in een vlaag van verstandsverbijstering heb gekocht omdat ik geen andere pijp bij me had. Volgens mij niet eens bruyere, en hij stinkt naar verf. Bovendien is het mondstuk hard plastic, dus niet goed voor het gebit als je 'm tussen de tanden klemt. Maar goed, de Lindbergh is een klein elegant pijpje, heeft iets weg van een model Prince, maar dan met een zeshoekige kop. Ideaal voor een klein half uurtje roken. De Big Ben's zijn een billiard en een licht gebogen pijp, die ook op een billiard lijkt maar een iets bollere kop heeft. Ik kan ze zo snel niet vinden op de website. Beide zijn filterpijpen, maar ik rook ze zonder filter. De gebogen pijp en de Lindbergh gebruik ik voor gesausde tabakken, en de rechte billiard heb ik gereserveerd voor het meer traditionele werk.

Verder ben ik van plan om in de nabije toekomst eens een diep gebogen model te kopen omdat dat waarschijnlijk wat comfortabeler in de mond hangt. Ik zat te denken aan een Peterson. Daarnaast wil ik ook nog mijn nieuwsgierigheid naar ouderwetse kleipijpen bevredigen en weer eens een corncob kopen. Ik ben ooit begonnen met een corncob en baaitabak, maar die pijp is laatst kapot gegaan.

Wat tabak betreft ben ik begonnen met baai, vanuit daar naar de gesausde tabakken gegaan en nu begint mijn interesse uit te gaan naar klassiek Engelse stijl tabakken en flakes, hoewel ik deze allebei nog nooit gerookt heb. Ik begin het in ieder geval een beetje zat te worden om alleen maar zoetigheid te roken. Ook heb ik nu een pakje Danske Blue Sky open, wat best leuk is, maar toch nogal saai.

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Hallo.

Klinkt als het big ben model flamingo, mijn meest gerookte pijp. Het staat gegraveerd aan de zijkant.
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Bericht door AlbertE »

Welkom, veel plezier hier op dit forum...

jurgen
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 mei 2009 04:03
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door jurgen »

welkom

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

hallo
heil Donar god van de donder!

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

En nog een welkom!

Ik heb overigens een lindbergh comfort, made in France.
http://www.pipephil.eu/logos/logo-l2.html, een eindje naar beneden scrollen. Komt het logo bekend voor?

Ik ken het merk verder niet, mijn pijp was ook ooit een goedkoop ding uit 'het mandje'. Ik heb altijd gedacht dat die er per ongeluk in was geraakt; het was en is een prima pijp. Enige minpunt; de steel werd in een gat met kurk-voering gestoken, en die kurkvoering heeft het al hele lang geleden opgegeven. Ik heb er nu een papiertje in gezet in plaats van die voering, en dat werkt ook.

Groet, Janneman

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

janneman schreef:En nog een welkom!

Ik heb overigens een lindbergh comfort, made in France.
http://www.pipephil.eu/logos/logo-l2.html, een eindje naar beneden scrollen. Komt het logo bekend voor?

Ik ken het merk verder niet, mijn pijp was ook ooit een goedkoop ding uit 'het mandje'. Ik heb altijd gedacht dat die er per ongeluk in was geraakt; het was en is een prima pijp. Enige minpunt; de steel werd in een gat met kurk-voering gestoken, en die kurkvoering heeft het al hele lang geleden opgegeven. Ik heb er nu een papiertje in gezet in plaats van die voering, en dat werkt ook.

Groet, Janneman
Dat is idd het merk dat ik bedoel. Ik stond er ook van de kijken dat hij maar 15 euro kostte. Omdat het zo'n opmerkelijk ontwerp was en geen koolstof laag in de kop had (dat associeer ik om een of andere reden met dure pijpen, er zal vast wel een kern van waarheid inzitten) vreesde ik het ergste, maar dat viel dus mee. De kurkvoering heeft deze inderdaad ook, en ik begin de eerste mankementen te zien. Na het roken blaas ik vaak even in de pijp om achtergebleven tabaksresten te verwijderen, en in dit geval kwam het vocht naar buiten druppelen bij de sluiting. Gelukkig heb ik met roken verder geen problemen.

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4020
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

ook namens mij, van harte welkom !!
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Werner
Berichten: 111
Lid geworden op: 03 mei 2009 15:51
Locatie: Breda

Bericht door Werner »

Welkom #50!

Groet, Werner

GeneralTrue
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 aug 2009 17:06
Locatie: Delft

Bericht door GeneralTrue »

En welkom op het forum=)

Gebruikersavatar
Hanske
Berichten: 171
Lid geworden op: 11 mei 2009 11:55
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Hanske »

welkom

Plaats reactie