Dickerdack

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Inaugurandus Dickerdack

Bericht door junksculp »

Welkom

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Inaugurandus Dickerdack

Bericht door Robbie-san »

Hoe dan, wad dan, een nieuw lid, hiero, mooi man. Theb die Meester nou toch allemaal geschreven, blijkt het ook nog familiar belast materiaal te zijn,.............. Ik heb toch eerst maar wat thee van mijn toetsenbord verwijderd, alvorens het nieuwe lid: Inaugurandus Dickerdack een warm welkom te heten op dit immer mooie forum!!!!

Haro Broeva
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Inaugurandus Dickerdack

Bericht door Bommel »

Deze heer van stand stapt van het gewoonlijke welkoms pad door u op andere wijze welkom te heten....

Weer een welkom.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wil van suske
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 nov 2017 19:04

Re: Inaugurandus Dickerdack

Bericht door Wil van suske »

Hartelijk welkom

Gebruikersavatar
Dickerdack
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mei 2021 05:01

Re: Inaugurandus Dickerdack

Bericht door Dickerdack »

Dank allen voor het warme en mooie welkom! Ik verheug mij op verdere (digitale) ontmoetingen en mooie momenten. Om mijn lidmaatschap te vieren rook ik nu Brullende Leeuw! Heerlijk!!

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Inaugurandus Dickerdack

Bericht door NoneNicer »

Geziend de blauwe statoir van de forumnaam toch nog even de nomenclatuur inaugurandus aanhouden vrees ik. Toch vermoed ik enige zelfkastijding in het verkiezen van wollig taalgebruik. Als het maar schuurt denk ik dan. Ik had altijd een hekel aan wollen voeringen van broeken.

Voor mij geldt: een ieder die de pijp kan roken zonder daar een lap leer voor in de mond terug te vinden, welkom! Zoals hiervoor al is aangegeven, wat rookt u, (tenminste Brullende Leeuw naar ik verneem, wellicht nog met elastieken rond de broekspijp? Misschien onder dwang van Meester W?) en waarin?

Een ander inaugureel stukje proza is vaak de manier hoe men aan de pijp is geraakt. Wellicht dat u daar nog even wat woorden aan wilt wijden.

Gebruikersavatar
Dickerdack
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mei 2021 05:01

Re: Dickerdack

Bericht door Dickerdack »

Tsja de herinnering aan die wollen voering brengt mij terug naar mijn prille jeugd. Waar is een buitengewoon nare herinnering aan heb is het moeten dragen van een corduroy knickerbocker met lederen riempjes aan de pijpen. Dat brengt mij parbleu bij mijn huidige pijp gedrag. De goede en welbespraakte oom W heeft mij inderdaad aan de pijp gebracht met groot ongenoegen van mijn eega. Edoch ben ik sedertdien beperkt welkom bij hem thuis omdat ik mij telkens tegoed doe aan zijn fijne Balkan tabakken of latakia melanges. Naar mij smaak de beste rookwaren. Inmiddels ben ik mijn eigen verzameling pijpen aan het aanleggen met klassieke Peterson modellen (prince, bulldog, Apple en billard) en op zoek naar een Merchant Service. Ik kijk uit naar een nadere kennismaking om eens diepgaande kennis op te snuiven over de illustere geneugten van het smoren. Met warme groet, Dickerdack

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Dickerdack

Bericht door Dukdalf »

Dickerdack schreef: 13 jun 2021 21:56 Tsja de herinnering aan die wollen voering brengt mij terug naar mijn prille jeugd. Waar is een buitengewoon nare herinnering aan heb is het moeten dragen van een corduroy knickerbocker met lederen riempjes aan de pijpen.
Verschrikkelijk! Een minstens zo groot trauma heb ik overgehouden aan de bevlieging van mijn ouders om toch eens het Oostenrijkse erfgoed in de familie te benadrukken en de toen vierjarige Dukdalf in een Lederhose te steken. Sindsdien moet ik, net als Dr. Strangelove, af en toe mijn rechterarm in bedwang houden.

Gebruikersavatar
Dickerdack
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mei 2021 05:01

Re: Dickerdack

Bericht door Dickerdack »

🤣🤣

Plaats reactie