Werner

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Werner
Berichten: 111
Lid geworden op: 03 mei 2009 15:51
Locatie: Breda

Werner

Bericht door Werner »

Goedemiddag allen,

Afkomstig uit het zuidwesten des lands, 32 jaar oud en al heel wat jaren fervent pijproker. Ik heb een voorkeur voor Engelse blends en ongesausde tabakken die ik rook in één van mijn pijpen uit mijn steeds groter wordende collectie Petersons. Goed om te zien dat er nu ook een Nederlandstalig pijprokersforum is en dat er onder ons ook jeugdigen zijn die er niet voor terugdeinzen om op z'n tijd een mooie pijp op te steken.

Met groet, Werner

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Hallo Werner,

Engelse blends, is dat net zoiets als baaitabak?

Hopelijk heb je veel plezier op dit forum! Het is hier soms erg rustig maar dat kan binnen een weekje weer helemaal veranderen (dat is mijn ervaring met dit forum) 8)
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Hoi Werner,
Ik deel dezelfde voorkeur qua tabak. Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke je ons kunt aanbevelen.

Gebruikersavatar
smoorder
Dichter des Forum
Berichten: 1252
Lid geworden op: 23 apr 2009 12:43
Locatie: Mechelen B

Bericht door smoorder »

en je rookt al 20 jaar een pijp ?
dat is wel degelijk met de paplepel ingegeven .... :-)
welkom
S

Werner
Berichten: 111
Lid geworden op: 03 mei 2009 15:51
Locatie: Breda

Bericht door Werner »

Dank voor jullie welkomstwoorden :)

Joey, aan "Engelse blends" worden geen smaken toegevoegd, 't zijn verschillende tabakssoorten die met elkaar gemengd worden.

Wat ik je zou aanbevallen, Watson, is een tabak die ik in grote hoeveelheden insla als ik in de VS ben. Mocht je ooit in Californië zijn (Bay Area), dan moet je even een kijkje nemen in het dorpje Soquel; daar zit een klein winkeltje dat z'n eigen pijptabakken mengt. Ik heb daar een tabak opgedaan die bestaat uit Virginias gemengd met onder andere Latakia...mmmm!!

20 jaar is wellicht wat overdreven, smoorder, hoewel 't ook weer niet heel veel korter is :lol:

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Hoi Werner,
Ik heb afgelopen weekend een Peterson Kildare X 105 gekocht. Het inroken valt alleen wel tegen omdat de rook nogal droog en heet is.
Heb jij hiermee ook ervaring?
Groietjes,

Watson

Werner
Berichten: 111
Lid geworden op: 03 mei 2009 15:51
Locatie: Breda

Bericht door Werner »

Heer Watson,

Ik heb zelf niet de pijp die jij hebt gekocht, maar moet zeggen dat ik nog nooit problemen heb ondervonden met het inroken van een Peterson. Welke tabak gebruik je voor het inroken?

Groet, Werner

pim123
Erelid
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 aug 2008 22:45

Bericht door pim123 »

Welkom Werner !

Heren, besprekingen van pijpen, tabak en technieken graag op de daarvoor bedoelde plaatsen... :)

Plaats reactie