dannyvdgriend

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Gebruikersavatar
dannyvdgriend
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mar 2019 14:18

Re: Danny op ontdekkingstocht

Bericht door dannyvdgriend »

deKucher schreef: 04 mar 2019 16:42 Welkom hier op het forum.

Zelf rook ik ook nog niet zo gek lang en ben benieuwt of je tegen de zelfde dingen aan loopt als mij.

Voornamelijk je jacht na smaak en de ontdekking van je palet lijkt me interessant.
Bedankt voor je welkom!
Er is inderdaad genoeg keuze als het op tabak aankomt, ik struin het internet en dit forum af naar recensies van tabak, al is dit best lastig omdat smaak bij ieder verschilt.

Waar het nu nog op aan komt is het het goed stoppen van de pijp en het roken ervan zodat ik überhaupt een smaak kan oppikken.

Waar ik momenteel geïnteresseerd in ben in de tabak van Troost en Schippers met chocolade aroma. Dat wordt waarschijnlijk ook mijn volgende aankoop. ✌🏻

Gebruikersavatar
deKucher
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 jan 2019 21:32
Locatie: Noord-Brabant ofzo

Re: Danny op ontdekkingstocht

Bericht door deKucher »

Het stoppen van de pijp is in het begin wat lastig maar ik heb mezelf aangeleerd om een beetje tabak tussen de vingers te houden en het simpel weg in de pijp te laten vallen en dan door het tikken met je vinger op de ketel de tabak af laten zakken naar beneden.
Daarna doe ik hetzelfde maar ipv laten vallen stop ik het in de ketel ( zonder te veel te drukken ) en als je dan goed gedoseerd hebt kan je met nog een klein beetje tabak het geheel wat aandrukken... simpel weg even trekken om te "voelen" of de trek je kan bekoren en dan de vlam erin.

Het principe is gebaseerd op de Engelse ezelsoor "first pack it like a baby, then pack it like a woman and finally like a man" dus als het ware van zachtjes naar hard.

Gebruikersavatar
Coenraad
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 feb 2017 22:56
Locatie: West Brabant

Re: Danny op ontdekkingstocht

Bericht door Coenraad »

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit smaakvolle pijprokersforum!!
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Gebruikersavatar
bertus
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 aug 2013 22:53

Re: Danny op ontdekkingstocht

Bericht door bertus »

Welkom Danny!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: dannyvdgriend

Bericht door Afficionado »

en ook van mij een hartelijk welkom.
Happy smoking

Plaats reactie