D - Sachsen-Anhalt

Gegevens voor winkels per provincie.
Plaats reactie
sim
Berichten: 160
Lid geworden op: 17 jun 2015 11:30
Locatie: Leuven

D - Sachsen-Anhalt

Bericht door sim »

Zigarreneck Halle
Hansering 1
06108 Halle (Saale)
+49 345 503468

Dit lijkt me zonder overdrijven de plaats in de wijde omtrek om te zijn als je keuze wilt in niet-aromatische tabakken. (Het schijnt in midden-Duitsland niet zo moeilijk te zijn om een zaak te vinden die pijptabak verkoopt, maar de keuze is wel vaak beperkt en overwegend bestaand uit aromaten.) Ze hebben van tabak zowat alles wat er in Duitsland te krijgen is. Het is een oase. Als het niet in het rek staat, kan het zijn dat het wel in een schuif zit. Dat was bijvoorbeeld het geval met de Mac Baren Vintage Syrian waar ik naar vroeg.
Qua pijpen was er ook een groot aanbod, maar dat kan ik minder goed beoordelen omdat ik daar minder verstand van heb. De winkel is zo volgepropt dat je soms moeilijk doorkan. Ik denk dat het een oude familiezaak is. De bediening was vriendelijk genoeg (ik heb alleszins al veel erger meegemaakt). Ik weet niet of ze Engels praten, maar ze stonden er met drie verkoopsters, dus er zal er wel eentje bij zijn die Engels verstaat. Ik kreeg een pijpaansteker cadeau.
De zaak bevindt zich op tien minuten wandelen van het station, wat ook een pluspunt is. Als je uit het station komt is het moeilijk je te oriënteren, maar als je gewoon de mensenstroom volgt, kom je er eigenlijk langs.
Love makes men sail from shore to shore, so doth tobacco.
'Tis fond love often makes men poor, so doth tobacco.

Plaats reactie