Scotland long weekend 2016 April/May

Organisatie en verslaggeving van ontmoetingen IRL
Arno
Contacteer:

Re: Scotland long weekend 2016 April/May

Bericht door Arno » 16 sep 2015 12:12

Super Fred! (T)

Persoonlijk ga ik liever naar Samuel Gawith/Gawith Hoggarth dan naar Edinburgh. Daar kan ik altijd nog makkelijk heen vliegen. Zeker met het oog op het naderende project Forum Tabak 2.0 :mrgreen:
Afbeelding

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 » 16 sep 2015 12:16

Arno schreef:Super Fred! (T)

Persoonlijk ga ik liever naar Samuel Gawith/Gawith Hoggarth dan naar Edinburgh. Daar kan ik altijd nog makkelijk heen vliegen. Zeker met het oog op het naderende project Forum Tabak 2.0 :mrgreen:

Mijn Idee , Het is wel wat rijden maar het rijden in deze streken is zeker geen straf qua natural beauty :) En zo is het wel easy going dacht ik .

Godfrey

heerenpijp

Bericht door heerenpijp » 16 sep 2015 12:45

Het wordt steeds minder leuk voor de achterblijvers :?

Mikali

Bericht door Mikali » 16 sep 2015 13:52

Inderdaad [LOUDLY CRYING FACE]
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector » 16 sep 2015 14:18

En verder geen gebruik maken van het Speyside Whisky Festival (28 april t/m 2 mei)? Jammer, maar waarschijnlijk past dat niet in jullie tijdsplanning.

Was maar een tipje.

Arclaud

Bericht door Arclaud » 16 sep 2015 14:39

Interessant programma. Ik zie dat we tijdens de heenrit langs Edinburgh passeren, met aankomst in de bothy om 16 uur. Is het geen idee om dan even langs de pipe shop in Edinburgh rijden? Stel dat we daardoor twee uur kwijt zijn, dan zijn we met 18 uur toch nog op ene redelijk uur aan de bothy?
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno » 16 sep 2015 15:58

Arclaud schreef:Interessant programma. Ik zie dat we tijdens de heenrit langs Edinburgh passeren, met aankomst in de bothy om 16 uur. Is het geen idee om dan even langs de pipe shop in Edinburgh rijden? Stel dat we daardoor twee uur kwijt zijn, dan zijn we met 18 uur toch nog op ene redelijk uur aan de bothy?
Ook een mogelijkheid :) Maar ik denk dat we bij Samuel Gawith/Gawith Hoggarth genoeg kunnen inslaan :wink:
Afbeelding

Nekker
Administrator

Bericht door Nekker » 16 sep 2015 16:37

PhilipV schreef:Ik wil gerust een rondrit maken door Vlaanderen om iedereen op te pikken, en dan door naar NL. Anders moeten we alle drie rijden.

We spreken het tegen dan nog te goed af, maar ik denk dat 't het beste is dat ik en Arclaud naar een centrale plek af reizen. Godfrey je kan niet geloven hoe enthousiast ik me voel door dit georganiseerde tripje. Echt mooi wat je doet! Uit ervaring weet ik dat dit allemaal simpeler lijkt dan het is... :wink:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Arclaud

Bericht door Arclaud » 16 sep 2015 17:48

Nekker schreef:
PhilipV schreef:Ik wil gerust een rondrit maken door Vlaanderen om iedereen op te pikken, en dan door naar NL. Anders moeten we alle drie rijden.
We spreken het tegen dan nog te goed af, maar ik denk dat 't het beste is dat ik en Arclaud naar een centrale plek af reizen.
Misschien Antwerpen voor ons oppikpunt? Ikzelf woon in de regio Klein-Brabant en geraak op een klein half uur in de koekenstad.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 16 sep 2015 18:00

Het plezier en enthousiasme wat hier vanaf straalt doet me plezier heren !
Afbeelding

robvoorburg

Bericht door robvoorburg » 16 sep 2015 18:36

Arclaud schreef:
Nekker schreef:
We spreken het tegen dan nog te goed af, maar ik denk dat 't het beste is dat ik en Arclaud naar een centrale plek af reizen.
Misschien Antwerpen voor ons oppikpunt? Ikzelf woon in de regio Klein-Brabant en geraak op een klein half uur in de koekenstad.
Doel je op de Antwerpse handjes?

Arclaud

Bericht door Arclaud » 16 sep 2015 18:42

Koekenstad is de bijnaam voor Antwerpen, Rob. Volgens mij vanwege haar geschiedenis met verschillende koekjesfabrieken, die ondertussen helaas verdwenen zijn. Naar verluid kon je vroeger op meerdere plaatsen de geur van versgebakken koekjes opsnuiven.

robvoorburg

Bericht door robvoorburg » 16 sep 2015 18:47

Duidelijk, bedankt.

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 » 16 sep 2015 18:57

Nekker schreef:

We spreken het tegen dan nog te goed af, maar ik denk dat 't het beste is dat ik en Arclaud naar een centrale plek af reizen. Godfrey je kan niet geloven hoe enthousiast ik me voel door dit georganiseerde tripje. Echt mooi wat je doet! Uit ervaring weet ik dat dit allemaal simpeler lijkt dan het is... :wink:
Idd wat werk met uitzoeken, het boeken en een leuk programma in elkaar zetten . Maar ik heb er nu al net zoveel plezier aan als jullie :) En mijn liefde voor Schotland kan ik op andere overdragen :wink:

Godfrey

heerenpijp

Bericht door heerenpijp » 16 sep 2015 19:39

dat klinkt als het overbrengen van een virus.
Godfrey59 schreef:En mijn liefde voor Schotland kan ik op andere overdragen :wink:

Godfrey

robvoorburg

Bericht door robvoorburg » 16 sep 2015 20:12

heerenpijp schreef:dat klinkt als het overbrengen van een virus.
Godfrey59 schreef:En mijn liefde voor Schotland kan ik op andere overdragen :wink:

Godfrey
Denk het ook, maar niet kwaadaardig!

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno » 16 sep 2015 20:58

Arclaud schreef:Koekenstad is de bijnaam voor Antwerpen, Rob. Volgens mij vanwege haar geschiedenis met verschillende koekjesfabrieken, die ondertussen helaas verdwenen zijn. Naar verluid kon je vroeger op meerdere plaatsen de geur van versgebakken koekjes opsnuiven.
En ik maar denken dat Deventer de koekstad is.. :-T
Afbeelding

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector » 16 sep 2015 23:37

robvoorburg schreef:Doel je op de Antwerpse handjes?
De Antwerpse handjes hebben een andere oorsprong, Rob. Namelijk van "hand werpen", wat volgens de overlevering de oorsprong is van de naam van de stad: 'ant werpen.

De rivier de Schelde, die door de stad loopt (of waar omheen de stad gebouwd is, beter gezegd) had een vrije doorvaart voor de handelsschepen. Tot een reus, ik dacht dat hij Achiel heette maar dat weet ik niet meer zeker, wijdbeens over de rivier ging staan en tolgeld ging eisen voor de doorvaart. Dat pikte één van de handelaren niet, hij hakte de uitgestoken hand van de reus (die het tolgeld wilde innen) af en wierp die zo ver als hij kon gooien. Dat was dus het "hand werpen", waarnaar de stad volgens dit sprookje zijn naam aan te danken heeft.

Op het plein voor het (oude?) stadhuis staat ook een heel groot beeld van de schipper die op het punt staat een grote hand weg te werpen. De "handwerper", dus.

Of het waar is betwijfel ik ten zeerste, maar het is wel een leuk verhaaltje om toeristen mee te vermaken. Toch?

Arclaud

Bericht door Arclaud » 16 sep 2015 23:42

Winslow Collector schreef: Op het plein voor het (oude?) stadhuis staat ook een heel groot beeld van de schipper die op het punt staat een grote hand weg te werpen. De "handwerper", dus.
Dit is de Grote Markt, gelegen voor het oude, maar nog steeds als dusdanig dienstdoende stadhuis. De handwerper is Brabo, de reus heet volgens mij Antigoon. Naar het standbeeld wordt verwezen als 'den Brabo'.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector » 16 sep 2015 23:48

Arclaud schreef:
Winslow Collector schreef: Op het plein voor het (oude?) stadhuis staat ook een heel groot beeld van de schipper die op het punt staat een grote hand weg te werpen. De "handwerper", dus.
Dit is de Grote Markt, gelegen voor het oude, maar nog steeds als dusdanig dienstdoende stadhuis. De handwerper is Brabo, de reus heet volgens mij Antigoon. Naar het standbeeld wordt verwezen als 'den Brabo'.
Ja, nu je de namen schrijft herinner ik ze me weer: Brabo en de reus Antigoon (hoe kom ik nu weer op Achiel?). Jouw correcties kloppen helemaal. Dank voor de aanvullingen.

Arclaud

Bericht door Arclaud » 17 sep 2015 00:10

Graag gedaan. Helemaal off-topic, maar met betrekking tot Brabo nog een foto in het archief gevonden:

Afbeelding

Nekker
Administrator

Bericht door Nekker » 17 sep 2015 08:22

Arclaud schreef:
Nekker schreef:
Voor mij is Antwerpen evenzeer makkelijk te bereik binnen de 30 min. Afhankelijk of Philip voorbij Antwerpen moet om op de plaats van bestemming te geraken, uiteraard.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

PhilipV

Bericht door PhilipV » 17 sep 2015 10:05

Ik moet Antwerpen passeren dus dat is perfect voor mij.
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

L.deJong
Contacteer:

Bericht door L.deJong » 17 sep 2015 11:54

Winslow Collector schreef:
Arclaud schreef:
Ja, nu je de namen schrijft herinner ik ze me weer: Brabo en de reus Antigoon (hoe kom ik nu weer op Achiel?). Jouw correcties kloppen helemaal. Dank voor de aanvullingen.
Waarschijnlijk van de sterke man Achilles? Is ook zo'n bekende mythologische strijder.
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 » 20 sep 2015 18:38

Gisteren de bevestiging gekregen dat het bezoek aan Samuel Gawith / Gawith & Hogard door kan gaan . Omdat het een Zondag is en ook ze eigenlijk geen rondleidingen geven door de fabriek geeft Bob deze zelf voor ons . (T)

Godfrey

PhilipV

Bericht door PhilipV » 20 sep 2015 18:56

Party time!! Top!
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”

Janno
Contacteer:

Bericht door Janno » 20 sep 2015 20:08

Top!
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

heerenpijp

Bericht door heerenpijp » 20 sep 2015 20:19

lucky bastards

Godfrey59 schreef:Gisteren de bevestiging gekregen dat het bezoek aan Samuel Gawith / Gawith & Hogard door kan gaan . Omdat het een Zondag is en ook ze eigenlijk geen rondleidingen geven door de fabriek geeft Bob deze zelf voor ons . (T)

Godfrey

PhilipV

Bericht door PhilipV » 20 sep 2015 22:04

Sta al te trappelen eerlijk gezegd ... :mrgreen:

Nekker
Administrator

Bericht door Nekker » 21 sep 2015 02:46

PhilipV schreef:Sta al te trappelen eerlijk gezegd ... :mrgreen:
Dit wordt onvergetelijk! (HS) (T)
Groet, Nekker

Plaats reactie