Mijn bezoek aan Teddy Knudsen

Organisatie en verslaggeving van ontmoetingen IRL
Nekker
Administrator

Re: Mijn bezoek aan Teddy Knudsen

Bericht door Nekker » 30 mei 2017 22:03

Impressed, I am. =D>
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

PPMP

Bericht door PPMP » 30 mei 2017 22:09

Een fantastische ervaring voor jou om te beleven en en een fantastische ervaring voor mij om te mogen lezen... Dankjewel!

Pascal
"Fear can hold you prisoner, Hope can set you free."

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 30 mei 2017 23:14

Massis schreef:............., ik ga mijn eigen ding doen.
Mooi te lezen !
Niets tegen mensen die op voorhand de wensen van hun klanten in het achterhoofd hebben, ben zelf in het bezit van meerdere pijpen die op deze manier tot stand zijn gekomen, en erg blij mee.
Toch denk ik dat je als artiest/kunstenaar, hoe je het ook wilt noemen (in mijn wereld is het creatief brein 'architect'), de meest mooie dingen kunt ontwikkelen juist door 'anders' te denken.

De kans bestaat zomaar dat je juist dan mij tot je klantenkring mag gaan rekenen (beetje afhankelijk van welke kant je uit gaat natuurlijk,.... behoor niet tot de liefhebbers van het model "een aardappel met een mondstuk" :mrgreen: :wink: )
Afbeelding

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci » 30 mei 2017 23:15

Heul,Tof!
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Bommel

Bericht door Bommel » 30 mei 2017 23:52

Pracht verhaal over een vakman die met beide benen nog op de grond staat.
Heilige grond moet de ervaring voor jou zijn geweest Massis.
Afbeelding

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis » 31 mei 2017 07:34

Bommel schreef: Heilige grond moet de ervaring voor jou zijn geweest Massis.
Precies de juiste omschrijving :-)
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

NoneNicer

Bericht door NoneNicer » 31 mei 2017 22:42

Mooi stuk Nick, en je maakt me nieuwsgierig naar wat je gevraagd hebt, om langs te komen. Na alle verhalen die ik ondertussen ken van de podcasts van Pipesmagazine lijkt mij dat pijp makers een heel selecte groep mensen is en dat ze het vaak leuk vinden als andere kenners langskomen.
Prachtig hoe je zijn manier beschreef hoe hij voelde of de maten van Chris' zijn pijp goed waren. Het is inderdaad de hand van een meester, met jarenlange ervaring er in om te weten wanneer iets goed voelt ook goed oogt en mechanisch zijn werk zal doen.
Spijtig om te horen dat hij zelf niet meer (kan/mag) roken, het is natuurlijk een heel speciaal cadeau wat je hebt gegeven!

Dank voor het delen!

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis » 01 jun 2017 07:07

NoneNicer schreef:Mooi stuk Nick, en je maakt me nieuwsgierig naar wat je gevraagd hebt, om langs te komen. Na alle verhalen die ik ondertussen ken van de podcasts van Pipesmagazine lijkt mij dat pijp makers een heel selecte groep mensen is en dat ze het vaak leuk vinden als andere kenners langskomen.
Ik ben voornamelijk eerlijk en volledig geweest, door aan te geven dat ik het ook prima zou begrijpen als hij er geen zin in had, en heb een aantal foto's van mijn werk meegestuurd om duidelijk te maken dat ik het pijpmaken serieus neem.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat Teddy Knudsen niet snel nee zegt als hij de tijd heeft en merkt dat je oprechte interesse hebt...

Afficionado

Bericht door Afficionado » 01 jun 2017 11:17

Prachtig verhaal. Het kan zeer goed begrijpen hoe jij je gevoelt hebt in de woning van deze pijpen god.
Dit zal zeker een bezoek zijn dat je van je hele leven niet meer zal vergeten.
Happy smoking

gewoon ik

Bericht door gewoon ik » 07 jun 2017 10:05

mooi verhaal. Boeiend

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis » 08 jun 2017 12:47

Afficionado schreef:Prachtig verhaal. Het kan zeer goed begrijpen hoe jij je gevoelt hebt in de woning van deze pijpen god.
Dit zal zeker een bezoek zijn dat je van je hele leven niet meer zal vergeten.
Daar ben ik ook absoluut zeker van!

Verder heeft Teddy me nog even het volgende gemeld: zijn vrouw Mette Oestergaard heeft enkele jaren terug een boek geschreven "Briar for beginners". Een boek in het Engels, over het alomgekende materiaal bruyere.
Het boek is een leuke intro in de wereld van bruyere, niet zozeer over het pijpmaken maar echt over de plant en het hout dat we ervan verkrijgen.
Wat meer info zie je o.a. hier: http://www.danishpipeshop.com/product.a ... TkqXdykJEY

Normaal kost het boek 250 Deense Kroon, wat neerkomt op ongeveer 37USD, maar van Teddy zelf kreeg ik de prijs door als 30USD , al komt er wel 10$ verzending bij. Moesten er wat mensen geïnteresseerd zijn in dit boek, wil ik met plezier een (gezamelijke) bestelling organiseren voor hen :-)

Huub

Bericht door Huub » 12 jun 2017 22:32

Hallo Nick,

Bedankt voor het prachtige verslag.
Het moet voor jou als pijpenmaker een bijzondere en intense ervaring zijn geweest deze man te ontmoeten.

Deed mij herinneren aan mijn bezoeken aan wijlen Peter Hedegaard, wijlen Peter Heeschen, de onlangs overleden Poul Ilsted Blech en Jens TAO Nielsen.
Ook zij woonden op bijzondere locaties.
De zeer humor volle Jens bezocht ik diverse malen en heb daar genoten van zijn kookkunsten. Hij bereidde de maaltijden samen met mijn vrouw met groenten uit zijn tuin en heerlijke vis en lamsvlees.
Over mijn bezoek in 1995 aan wijlen Peter Hedegaard heb ik een verslag geschreven in The Pipesmoker Ephemeris, een Amerikaanse periodiek uitgegeven door wijlen Tom Dunn van The Universal Coterie of Pipesmokers, waar ik destijds een abonnement op had.

Claude

Bericht door Claude » 22 jun 2017 19:52

Wat een prachtig verhaal. Die leren zakjes worden overigens gemaakt door Claudio Albieri, een man die ook prachtige pijpentasjes maakt.

Plaats reactie