PRF WENT ASIA, een mega-maxi meet !

Organisatie en verslaggeving van ontmoetingen IRL
PhilipV

Re: PRF WENT ASIA, een mega-maxi meet !

Bericht door PhilipV » 16 dec 2016 13:53

Zalig gewoonweg!
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Meester W

Bericht door Meester W » 16 dec 2016 14:39

Lees het nu pas. Prachtig !

Afficionado

Bericht door Afficionado » 16 dec 2016 15:27

Mooie foto's en ik kan niet wachten om er meer van te lezen.

Phi Phi eiland is blijkbaar een toeristische trekpleister geworden sinds ik er laatst was (is al weer enkele jaren geleden)
Toen had je het eilandje bijna voor jou alleen.

Laat het reis verslag maar komen.
Happy smoking

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman » 18 dec 2016 10:15

Mooi werk Heeren, dat is weer eens wat anders dan het café om de hoek! En inderdaad, ook ik hoop op meer reisverslag, leunstoel-reizen is ook leuk...
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 18 dec 2016 22:41

De eerste foto's van onze Azie reis, enkele zijn geleend van UT, maar de meeste zijn van mijzelf en dus van mindere kwaliteit dan dat van wat nog gaat komen.
Hou zeker de blog van UT in de gaten,.... doe ik ook zeker, maar voor nu alvast een hele aardige impressie.

https://myalbum.com/album/1cktCCsiH3lQ
Afbeelding

Chinedu

Bericht door Chinedu » 19 dec 2016 23:10

Mooie foto's!

smoorder
Dichter des Forum

Bericht door smoorder » 20 dec 2016 10:44

( jezus ! )
wat een adembenemende reis :o
mega-maxi-meet is zelfs te sober als omschrijving !

robvoorburg

Bericht door robvoorburg » 20 dec 2016 14:41

Dat is nogal wat zeg, zoveel zelfs dat ik mij afvraag of het
in relatief korte tijd niet teveel van het goede geweest is,
of ervoeren jullie dat anders?
Ik zag ergens een foto dat jullie samen met enige lokalen
op de foto gingen, waren jullie in hun ogen eveneens een
bezienswaardigheid?

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 20 dec 2016 15:15

Dat waren we zeker Rob, dergelijke foto's zijn er tientallen van gemaakt, zowel UT als ik was regelmatig 'de lul'.
Sommigen proberen zelfs 'stiekem' in de buurt te komen om ze een foto te schieten, smakelijk om gelachen.

'Te veel' was het zeker niet, maar wel voldoende, flink wat kilometers achter de kiezen en elke dag op tijd een rinkelende wekker,.... gelukkig is het bijna kerstvakantie :lol:
Afbeelding

Janno
Contacteer:

Bericht door Janno » 20 dec 2016 17:05

Mooie prenten heren. Inderdaad een boordevolle reis, zo te zien.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Asmodeus

Bericht door Asmodeus » 20 dec 2016 17:30

Prachtige foto's, niet zo weinig ook !

Bommel

Bericht door Bommel » 20 dec 2016 20:28

Volle agenda reis als ik het zo belijk maar de foto's liegen niet dat de heren een smaakvolle mooie reis vol mooie herinneringen genoten hebben.
Afbeelding

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci » 23 dec 2016 06:11

Geweldige ervaring! Op naar de volgende te verwezenlijken droom!!
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

MfOx

Bericht door MfOx » 24 dec 2016 11:17

Super dit =D> :D :D

NoneNicer

Bericht door NoneNicer » 25 dec 2016 00:47

Geweldig! Mooie foto's en natuurlijk mooie herinneringen. Ik heb direct zin om weer een Azië reis te gaan regelen!

Smokindutch63

Bericht door Smokindutch63 » 27 dec 2016 11:58

Allereerst, prachtige foto's en mooie reis.
Die foto's ga ik op mijn gemakje aanschouwen met een smeulende pijp er bij.
Ik zie dit nu pas, terwijl het maanden geleden al begon. :roll: Zal me leren wat verder te kijken op dit forum.

En heel misschien had ik de heren nog wat 'tips' kunnen geven, wat Thailand betreft tenminste. Mijn vrouw is Thaise en zelf bezocht ik Thailand in 93' voor het eerst. Daarna dermate verslaafd geraakt aan land en bevolking dat ik geen andere landen meer heb aangedaan.
Ook niet de buurlanden zoals Cambodja, of Laos want had genoeg aan Siam om gelukkig te zijn.

Op dit moment staan we in de startblokken om wederom af te reizen, maar dit keer voorgoed. We hebben onze baan opgezegd, evenals ons appartement, en gaan begin Januari 2017 naar Thailand om er te blijven. De vrouw start er een zaak op en ik ga proberen haar daarin bij te staan. Een regelrecht avontuur, maar ik kijk er echt naar uit.
( Vandaar dat ik aangenaam verrast ben door deze foto's.)
En mijn pijpjes en tabak gaan zeker mee, want hoewel Thailand misschien niet het beste klimaat heeft voor het rookhout, er zijn mooie plekjes genoeg waar je nog mag roken. Zoals bij mijn schoonmoeder op het platteland, waar ze intussen niet vreemd meer opkijken van een pijproker.
Maar hoe dan ook, had dit graag wat eerder gelezen. Dus ga de schade nu inhalen en meteen jullie foto's bekijken.
vriendelijke groet, Smokindutch63

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker » 27 dec 2016 15:20

Een geschreven verslag zal ook nog volgen, zodra ik klaar ben met het uitsorteren van mijn deel van de foto's, en de eerste serie nabewerkt/afgerond heb. As we speak is de voorselectie bijna afgerond. Dus nog even geduld :)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 28 dec 2016 00:27

Smokindutch63 schreef: Op dit moment staan we in de startblokken om wederom af te reizen, maar dit keer voorgoed.

Wat een geweldige, maar vooral spannende stap.
Heb er de partner niet voor, daarnaast laat zijn een kind en kleinkinderen achter dus kan, mag en ga het ook niet van haar verwachten, maar kijk uit naar jouw berichten de aankomende maanden.
Er natuurlijk van uit gaande dat je ons daar niet gaat vergeten !
Afbeelding

Smokindutch63

Bericht door Smokindutch63 » 28 dec 2016 18:09

Eliminator schreef:
Smokindutch63 schreef: Op dit moment staan we in de startblokken om wederom af te reizen, maar dit keer voorgoed.

Wat een geweldige, maar vooral spannende stap.
Heb er de partner niet voor, daarnaast laat zijn een kind en kleinkinderen achter dus kan, mag en ga het ook niet van haar verwachten, maar kijk uit naar jouw berichten de aankomende maanden.
Er natuurlijk van uit gaande dat je ons daar niet gaat vergeten !
Beste Eli ( als ik je zo mag noemen ) het is inderdaad een spannend gebeuren. Dit emigratie-plan is overigens niet nieuw. Mede door andere omstandigheden, zoals een baan die toch al niet meer boeide, lichamelijk steeds zwaarder werd voor ondergetekende en op de tocht stond door bezuinigingen, hebben we de knoop tenslotte toch doorgehakt. En word het toekomst Thailand. Het land is zoals al gezegd niet vreemd voor me, en ik heb het grote voordeel het Thais enigszins te beheersen. In ieder geval genoeg om bijvoorbeeld bij een gesprek met mijn Thaise schoonmoeder niet meteen met handen en voeten aan het werk te moeten om iets duidelijk te maken. :(
En we hebben geen kinderen, dus dat maakt de stap al een stuk makkelijker. Anders zouden we er ook niet aan beginnen, zoveel is wel zeker. Al was het maar vanwege het Thaise onderwijs, dat op een bedroevend laag pitje staat. Dat zou ik niemands kinderen aan willen doen.
De Thais zelf zijn over het algemeen uiterst vriendelijk, behulpzaam en beleefd, maar in plaatsen als bv Pattaya en Phuket word de spreekwoordelijke Thaise glimlach aardig uitgehold door vele lieden met dollartekens in de ogen. Die heb je echter overal.

En het word beslist ook niet het paradijs wat sommige van mijn ex-collega's voor ogen hebben. Namelijk de ganse dag in de hangmat liggen aan een Bounty-strand en daar slechts uitkomen voor meer koud bier of een lichte massage door een Thaise schone. :roll:
De berichten ga ik zeker sturen, ( en met foto's uiteraard ) al zal het in het begin wel redelijk hectisch zijn allemaal, en waarschijnlijk de tijd ontbreken.

Jullie hebben het trouwens aardig druk gehad aan de foto's te zien, want ik had meestal aan Thailand alleen al meer dan genoeg in mijn beginperiode als Azie-ganger. Hebben jullie nog een massage genomen in de Wat Pho ( de echte uiteraard ) of ontbrak de tijd daarvoor? Vraag het omdat mijn vrouw Oiy daar vele jaren geleden haar diploma als authentieke masseuse behaald heeft. En dat komt af en toe nog wel eens van pas.
Wacht ook met ongeduld op dat reisverslag van je medereiziger, want ga daar veel dingen in herkennen denk ik zo :D

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 29 dec 2016 00:48

Uiteraard mag je me Eli noemen, dat doet vrijwel iedereen en we maken geen uitzonderingen. Peter mag overigens ook :wink:

De Thaise glimlach is inderdaad bekend, en ik geef toe zelf wel eens gedacht te hebben "is die nou gemeend of ben ik een twee meter hoge green-card", in Vietnam lijkt die zelfde glimlach eerlijker en opener.
Maar daar moet ik wel bij zeggen alleen in Bangkok en Phuket geweest te zijn, trek je wat verder de toeristensteden uit zal dat vast en zeker heel anders zijn.

In Wat Pho was er geen tijd voor een massage, toch heb ik die later, elders, ingehaald.
Jij weet ongetwijfeld beter maar voor de (meeste) mensen met ongefundeerde vooroordelen is dat ZEKER NIET per definitie door een Katoey en met happy ending !! Maar een betere massage dan ik ooit in Nederland heb gehad, zonder fratsen.
Ik zou willen een dergelijke salon, voor een soortgelijke prijs hier te vinden waar een massage ook een massage betekend zonder allerhande 'extra's'.
Afbeelding

Smokindutch63

Bericht door Smokindutch63 » 30 dec 2016 00:33

Eliminator schreef:Uiteraard mag je me Eli noemen, dat doet vrijwel iedereen en we maken geen uitzonderingen. Peter mag overigens ook :wink:

De Thaise glimlach is inderdaad bekend, en ik geef toe zelf wel eens gedacht te hebben "is die nou gemeend of ben ik een twee meter hoge green-card", in Vietnam lijkt die zelfde glimlach eerlijker en opener.
Maar daar moet ik wel bij zeggen alleen in Bangkok en Phuket geweest te zijn, trek je wat verder de toeristensteden uit zal dat vast en zeker heel anders zijn.

In Wat Pho was er geen tijd voor een massage, toch heb ik die later, elders, ingehaald.
Jij weet ongetwijfeld beter maar voor de (meeste) mensen met ongefundeerde vooroordelen is dat ZEKER NIET per definitie door een Katoey en met happy ending !! Maar een betere massage dan ik ooit in Nederland heb gehad, zonder fratsen.
Ik zou willen een dergelijke salon, voor een soortgelijke prijs hier te vinden waar een massage ook een massage betekend zonder allerhande 'extra's'.
Beste Eli,
de authentieke Thaise massage heeft inderdaad niets van doen met sex of de door jou al geschetste 'body-massage' . Dat veel mensen alles echter op een hoop gooien wat Thaise massage betreft, is te wijten aan de gebrekkige kennis hierover. Want een goede masseur die bv in Wat Pho zijn opleiding heeft gehad, zal voor die tijd peentjes hebben gezweten voor zijn of haar examen. Dat wordt afgenomen door een Thaise 'leermeester'. Is die niet tevreden over het gebodene, kun je het wel vergeten als masseur en krijg je het felbegeerde diploma niet.
Maar goed ook, want zal nooit dat moment vergeten dat ik buiten op het grasveld zittend een rustige rug-massage van vrouwlief kreeg, en ze daarna even mijn nek meenam. Ze zei me volkomen te ontspannen, en voor ik het wist hoorde ik 'Krak'! Had ze mijn hoofd een kwartslag gedraaid, en de nekwervels 'gekraakt', iets wat volkomen onschuldig is, mits goed gedaan, maar dat geluid...brrr.
Je went echter aan alles.

Ikzelf zou geen salons weten( bv in Rotterdam ) die wat gewone massage betreft kwaliteit leveren, simpelweg omdat ik er zelf nooit naar hoefde te zoeken, met een masseuse in huis. :wink: Kan je dus niet aan een adres helpen, al zullen er zeker wel enkele goede zijn. Alleen niet voor een soortgelijke prijs, daar heb je gelijk in.

De Thaise glimlach is trouwens zeker wel gemeend, maar zoals gezegd een beetje gedevalueerd door sommige types met andere bedoelingen. Op het platteland ben je vaak nog steeds een bezienswaardigheid, iets waar je trouwens ook aan moet wennen, die plotselinge, doch goedbedoelde belangstelling voor de 'Farang' uit Holland.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator » 31 dec 2016 01:48

The_Undertaker schreef:Een geschreven verslag zal ook nog volgen, zodra ik klaar ben met het uitsorteren van mijn deel van de foto's, en de eerste serie nabewerkt/afgerond heb. As we speak is de voorselectie bijna afgerond. Dus nog even geduld :)
We zijn bijna een jaar verder ?? :twisted: :lol: :wink:
Afbeelding

Smokindutch63

Bericht door Smokindutch63 » 25 jan 2017 10:34

Even een klein berichtje uit Thailand.
Mocht u soms zo langzamerhand denken dat mijn geleuter over vertrekken naar dit stukje Verre Oosten slechts bluf was.
De afgelopen weken van hot naar her gereisd om bepaalde dingen in orde te maken, zoals Bank en andere nodige papieren. En ook hier tiert de ambtenaar welig, kan ik u melden. :(
Kan nog geen 'actiefoto's laten zien, simpelweg omdat ik al een dag of tien kamp met een dikke strot en druipneus. Met dank aan de alomtegenwoordige airco in Bangkok. En dus ook geen genot haal uit mijn rookhoutjes gevuld met Troost Cavendish.
Zal wel proberen enkele kiekjes bij te plaatsen van het dorpje in de Isaan waar wij ons nu bevinden. Logerend bij schoonmoeder. Een lief mens, dat ook nog eens prima kookt.
IMG_0030.JPG
IMG_1458.JPG
Hopelijk komen ze een beetje goed over, want ik ben een kluns met computers.
De dozen bier waren voor het welkomstfeestje, en het opschilderen van het huisje gebeurt op mijn verzoek. Was wel nodig.
En nee, de pick-up is niet van mij.
Groeten, Smokindutch63.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie