War Horse - Ready Cut Pipe Tobacco

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

War Horse - Ready Cut Pipe Tobacco

Bericht door Huub »

The Standard Tobacco Company of Pennsylvania heeft enige tijd geleden het initiatief genomen om enige oude beroemde tabakken opnieuw in de markt te zetten.
The bekende blender Russ Ouellette van Pipes & Cigars werd aangezocht deze tabakken voor hun opnieuw te maken.

Het betreft 4 tabakken van het beroemde merk John Cotton's, de fameuze Bengal Slices en de War Horse in twee uitvoeringen ready-cut en een plug, in welke vorm deze vroeger te koop was.
Bengal Slices was vroeger een must voor liefhebbers van Latakia.
Veel van deze tabakken ken ik nog wel. De War Horse in plug vorm werd nog gerookt door mijn grootvader. Ik zie hem nog zitten met een scherp mes schijfjes van het blokje tabak afsnijden. Alhoewel nog erg jong kan ik me de verpakking van deze plug nog goed herinneren.
Inmiddels zijn de John Cotton's, de Bengal Slices en de War Horse ready-cut in de US te koop en de WH plug is later dit jaar verkrijgbaar.
Zouden ze aanvankelijk alleen te koop zijn via P & C, inmiddels is bekend dat ze ook via Smokingpipes.com en 4.Noggins etc. geleverd worden.
Ik wacht nieuwsgierig op een blikje War Horse dat naar mij onderweg is via een Amerikaanse vriend, die het heeft besteld bij P & C.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Huub op 09 feb 2016 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

kiske

Re: Oude wijn in nieuwe zakken.

Bericht door kiske »

Zeer benieuwd hoe de tabak je gaat bevallen Huub!

Gebruikersavatar
smoorder
Dichter des Forum
Berichten: 1252
Lid geworden op: 23 apr 2009 12:43
Locatie: Mechelen B

Re: Oude wijn in nieuwe zakken.

Bericht door smoorder »

het "voorkomen" van de bar alleen al ... doet het water in de mond lopen !
S.

Gebruikersavatar
gewoon ik
Berichten: 1148
Lid geworden op: 26 aug 2013 11:48
Locatie: Flora

Re: Oude wijn in nieuwe zakken.

Bericht door gewoon ik »

iets speciaals blijkbaar.

Met die titel had ik iets negatiefs verwacht, duidelijk niet het geval

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: Oude wijn in nieuwe zakken.

Bericht door Claude »

Ik denk toch dat deze tabakken erg zullen tegenvallen. De tabakken die in der tijd gebruikt werden zijn veelal niet meer te krijgen. Heb er weinig vertrouwen in.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3347
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Oude wijn in nieuwe zakken.

Bericht door Huub »

Claude schreef:Ik denk toch dat deze tabakken erg zullen tegenvallen. De tabakken die in der tijd gebruikt werden zijn veelal niet meer te krijgen. Heb er weinig vertrouwen in.
De reacties van pijprokers in de US zijn zeer enthousiast.
Ik heb van twee mensen reacties gelezen op de Bengal Slices, die ook de vroegere tabak kenden. Ze vonden deze zelfs nog beter.

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: Oude wijn in nieuwe zakken.

Bericht door Claude »

Het grappige is dat de meeste mensen die dat rookten zich vaak denken te herinneren hoe het ook alweer was, maar of het klopt is de vraag... Ik ben alsnog benieuwd en zal ze sowieso wel gaan proberen.

Plaats reactie