Stanislav - London Mixture

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Stanislav - London Mixture

Bericht door wiele »

Stanislav london mixture.
Op tobacco reviews te vinden onder de merknaam "mostex".

Een echte Engelse blend.
Het is een losse tabak, geen ready rubber of baaisnede.
Te verkrijgen enkel in 50g pouch.

Toen ik hem de eerste keer opstak was ik gematigd enthousiast. Een obscuur merk dat iets lekkers kon maken en dat niet direct te vinden is leek mn interesse vast te houden.
Naarmate de pouch meer leeggerookt raakt vind ik de smaak niet verkeerd maar zeker ook niet fantastisch te noemen.

De virginia is te ontwaren alsook de latakia. De oriëntal vind ik altijd wat moeilijker.

Ik vind het geen "zachte tabak" en zeker niet complex. Zeker niet te vergelijken met een squadron leader of commonwealth mixture van SG, hoewel Stanislav in samenwerking met SG wat tabakken heeft ontwikkeld (vb de spring time flake).
Hij rookt niet heet maar mn tong voelt hem wel.
Door de neus vind ik hem ook niet perse speciaal te noemen.
Naarmate de bowl vordert wordt ie iets zachter en mss wat zoeter dr de virginia die Op temperatuur komt. Het laatste deel van de bowl zijn de tabakken netjes gemengd in de smaak en komt een lichte ledersmaak naar boven zoals ik die in latakia blends wel kan appreciëren.
Hij blijft redelijk branden mr wel rustig roken zou ik zeggen.

Op tobacco reviews zijn er mensen wel zeer enthousiast over en zeker ook omwille van de prijs, die ik helaas niet meer weet aangezien ik 3 tabakken en een pijp kocht en geen detail bonnetje had.

Dat geheel ter zijde heb ik geen spijt deze te mogen roken mr ik ga niet nr Praag rennen vr een nieuw pakje.

Mn volgende tabak zal de "Balkan latakia" van Stanislav zijn die getest wordt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

kiske

Re: Stanislav (mostex) london mixture

Bericht door kiske »

Gedegen review Wiele! Bedankt!

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Stanislav (mostex) london mixture

Bericht door PhilipV »

Nette review, bedankt!
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Plaats reactie