Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door PhilipV »

Samuel Gawith Lakeland Dark 50g.jpg
Kreeg via de nieuwsbrief van Esterval bericht van een nieuwe tabak, met name een nieuwe (?) SG. Ik ken hem alvast niet. Zou blijkbaar binnen een goede 2 weken aldaar beschikbaar zijn.

Even speuren op de site geeft me het volgende :
- Manufacturer : SG
- Type : English (wschl Lakeland dan?)
- Strength : Strong
- Cut : Broken flake / ready rubbed
- Contents : Virginia / Kentucky

Tobaccoreviews : http://www.tobaccoreviews.com/blend/102 ... eland-dark

Gezien hij zeer sterk qua nicotine lijkt en ook het Lakeland geheel ben ik een beetje terughoudend ... Iemand met meer connecties in de pijprokerswereld al ervaring met deze tabak? Ben benieuwd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Arno »

Ooooh jee.... Heel lang heeft Samuel Gawith de echte Lakeland smaak (zeep) kunnen weerstaan (met uitzondering dan Grousemoor) maar nu ze samen met Gawith & Hoggarth in 1 fabriek zitten is dit denk ik de eerste kruisbestuiving..
Afbeelding

Godfrey59

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Godfrey59 »

Arno schreef:Ooooh jee.... Heel lang heeft Samuel Gawith de echte Lakeland smaak (zeep) kunnen weerstaan (met uitzondering dan Grousemoor) maar nu ze samen met Gawith & Hoggarth in 1 fabriek zitten is dit denk ik de eerste kruisbestuiving..
Yep dat is m , :lol: zal best goed zijn , alleen een beetje teveel Nicotine voor mij . Wel een mooi blikje zonder de wit/zwarte tekst :wink:

Godfrey
Laatst gewijzigd door Godfrey59 op 08 sep 2015 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Eliminator »

:shock: Ik pas !
Afbeelding

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door PhilipV »

Dank voor de remarks, nu weet ik dat het zeker niets voor mij zal zijn.
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Ribbon »

Mooi voorbeeld van hoe sommigen bij het lezen van de term 'lakeland' al direct rechtsomkeert maken.

Volgens TR is het dus geen aromaat (flavoring: None). Lakeland zou in dit geval ook kunnen slaan op de streek waar te tabak geproduceerd wordt, en niet op de beroemd en beruchte 'lakeland essence'.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Asmodeus »

Mijn interesse is gewekt, maar dit is toch helemaal geen nieuwe tabak ?

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door PhilipV »

Ik weet het niet goed. Had hem voordien nog niet gezien, daarmee dat ik even de raad van onze wijze heren wou inwinnen. :-D
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

kiske

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door kiske »

Ik ben een duidelijk voorbeeld van de theorie dat den mensch van den ezel afstamd in plaats van die idioterie dat we van een aap afstammen. Enkel al het feit dat de domste ezel intelligenter is dan de slimste politicus, maakt duidelijk dat de ezel veel verder geëvolueerd is dan wij en reeds lange tijd op de aarde rondliep voordat den mensch zich van hem afsplitste. Het overduidelijke bewijs voor de ezeltheorie is het feit dat bij den mensch net als bij de ezel ook, enige tijd na het bereiken van de volwassen leeftijd, uitbundig haren uit de oren en neus beginnen te groeien. Deze laatste, de neusharen, beginnen bij mij direct te klitten en te rozen zodra ik ook maar in de buurt van lakeland tabak durf te komen. Om die reden laat ik mij deze tabak dan ook graag voorbijgaan.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Eliminator »

Ribbon schreef:Mooi voorbeeld van hoe sommigen bij het lezen van de term 'lakeland' al direct rechtsomkeert maken.

Volgens TR is het dus geen aromaat (flavoring: None). Lakeland zou in dit geval ook kunnen slaan op de streek waar te tabak geproduceerd wordt, en niet op de beroemd en beruchte 'lakeland essence'.
Okay, laat ik het anders formuleren, tot het tegendeel bewezen is, pas ik :mrgreen: :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Ribbon »

Eliminator schreef:
Ribbon schreef:Mooi voorbeeld van hoe sommigen bij het lezen van de term 'lakeland' al direct rechtsomkeert maken.

Volgens TR is het dus geen aromaat (flavoring: None). Lakeland zou in dit geval ook kunnen slaan op de streek waar te tabak geproduceerd wordt, en niet op de beroemd en beruchte 'lakeland essence'.
Okay, laat ik het anders formuleren, tot het tegendeel bewezen is, pas ik :mrgreen: :wink:
Dat lijkt me wel slim. :wink:

Zelf ben ik wel geïnteresseerd nu ik de reviews op TR lees. Het lijkt te gaan om de flake-versie van de al bestaande (shag-cut) Lakeland Dark. Ik vraag me dan ook af of het wel een nieuwe tabak is, of een bestaande die nu pas geïntroduceerd wordt in west Europa.

Een van de reviewers op TR onderschrijft mijn vermoeden dat het niet om een tabak gaat met 'lakeland essence':
I wouldn't say this is a bad tobacco but it doesn't taste at all like the Lakeland blends I am used to - it's not got that typical Lakeland floral essence...
.....
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Godfrey59

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Godfrey59 »

Lakeland moet je leren roken en waarderen net zoals Olijven :wink: Ik rook de Grasmere flake zeker 2x per week en steeds vaker grijp ik ernaar . idd anders als alles wat je tot dan gerookt hebt maar subliem gemaakt .


Godfrey

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Arno »

Ribbon schreef:
Eliminator schreef:
Ribbon schreef:Mooi voorbeeld van hoe sommigen bij het lezen van de term 'lakeland' al direct rechtsomkeert maken.

Volgens TR is het dus geen aromaat (flavoring: None). Lakeland zou in dit geval ook kunnen slaan op de streek waar te tabak geproduceerd wordt, en niet op de beroemd en beruchte 'lakeland essence'.
Okay, laat ik het anders formuleren, tot het tegendeel bewezen is, pas ik :mrgreen: :wink:
Dat lijkt me wel slim. :wink:

Zelf ben ik wel geïnteresseerd nu ik de reviews op TR lees. Het lijkt te gaan om de flake-versie van de al bestaande (shag-cut) Lakeland Dark. Ik vraag me dan ook af of het wel een nieuwe tabak is, of een bestaande die nu pas geïntroduceerd wordt in west Europa.

Een van de reviewers op TR onderschrijft mijn vermoeden dat het niet om een tabak gaat met 'lakeland essence':
I wouldn't say this is a bad tobacco but it doesn't taste at all like the Lakeland blends I am used to - it's not got that typical Lakeland floral essence...
.....
Ooookee, dan zal het met de zeep wel meevallen.. Maar ja, met het woord "Lakeland" in de naam gaan bij mij de haren al (spreekwoordelijk)overeind staan..
Afbeelding

Gebruikersavatar
gewoon ik
Berichten: 1145
Lid geworden op: 26 aug 2013 11:48
Locatie: Flora

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door gewoon ik »

Arno schreef:
Ribbon schreef:
Eliminator schreef:
Ribbon schreef:Mooi voorbeeld van hoe sommigen bij het lezen van de term 'lakeland' al direct rechtsomkeert maken.

Volgens TR is het dus geen aromaat (flavoring: None). Lakeland zou in dit geval ook kunnen slaan op de streek waar te tabak geproduceerd wordt, en niet op de beroemd en beruchte 'lakeland essence'.
Okay, laat ik het anders formuleren, tot het tegendeel bewezen is, pas ik :mrgreen: :wink:
Dat lijkt me wel slim. :wink:

Zelf ben ik wel geïnteresseerd nu ik de reviews op TR lees. Het lijkt te gaan om de flake-versie van de al bestaande (shag-cut) Lakeland Dark. Ik vraag me dan ook af of het wel een nieuwe tabak is, of een bestaande die nu pas geïntroduceerd wordt in west Europa.

Een van de reviewers op TR onderschrijft mijn vermoeden dat het niet om een tabak gaat met 'lakeland essence':
I wouldn't say this is a bad tobacco but it doesn't taste at all like the Lakeland blends I am used to - it's not got that typical Lakeland floral essence...
.....
Ooookee, dan zal het met de zeep wel meevallen.. Maar ja, met het woord "Lakeland" in de naam gaan bij mij de haren al (spreekwoordelijk)overeind staan..
is dat uit angst omdat het je doet denken aan je maandelijks bad?

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Arno »

gewoon ik schreef:
Arno schreef:
Ribbon schreef:
Eliminator schreef: Okay, laat ik het anders formuleren, tot het tegendeel bewezen is, pas ik :mrgreen: :wink:
Dat lijkt me wel slim. :wink:

Zelf ben ik wel geïnteresseerd nu ik de reviews op TR lees. Het lijkt te gaan om de flake-versie van de al bestaande (shag-cut) Lakeland Dark. Ik vraag me dan ook af of het wel een nieuwe tabak is, of een bestaande die nu pas geïntroduceerd wordt in west Europa.

Een van de reviewers op TR onderschrijft mijn vermoeden dat het niet om een tabak gaat met 'lakeland essence':
I wouldn't say this is a bad tobacco but it doesn't taste at all like the Lakeland blends I am used to - it's not got that typical Lakeland floral essence...
.....
Ooookee, dan zal het met de zeep wel meevallen.. Maar ja, met het woord "Lakeland" in de naam gaan bij mij de haren al (spreekwoordelijk)overeind staan..
is dat uit angst omdat het je doet denken aan je maandelijks bad?
Ik denk dat je mij verwart met Jos :wink: Alhoewel hij geloof maar 1x per jaar een bad neemt..
Afbeelding

Gebruikersavatar
M.R.
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 aug 2014 15:48
Locatie: Ridderkerk

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door M.R. »

SG Lakeland Dark: ik rook meer dan 20 jaar pijp. Dit is echt - by far- het smerigste wat ik ooit heb gerookt. Smaakt en ruikt naar gebakken speklapjes, maar dan erger: darker. Niet geschikt voor humane consumptie!
Echt, ik heb het serieus diverse malen geprobeerd in diverse pijpen, maar door dit spul raak ik bijna overtuigd, dat roken de gezondheid schade berokkend. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Sidekickelvis »

M.R. schreef:SG Lakeland Dark: ik rook meer dan 20 jaar pijp. Dit is echt - by far- het smerigste wat ik ooit heb gerookt. Smaakt en ruikt naar gebakken speklapjes, maar dan erger: darker. Niet geschikt voor humane consumptie!
Echt, ik heb het serieus diverse malen geprobeerd in diverse pijpen, maar door dit spul raak ik bijna overtuigd, dat roken de gezondheid schade berokkend. :mrgreen:
Probeer de Black XX eens.......
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Asmodeus »

Ik vind Lakeland Dark best een lekkere nicotinebom om af en toe ter afwisseling te roken. Nadeel is dat dit spul echt voor geen meter wil branden, zelfs niet als het kurkdroog is. Ik ben het met SKE eens: Black XX is een stuk intenser. Naast de smaak van verbrand vlees zijn er ook duidelijk tonen van smeulend kaarsvet te ontdekken in deze olieachtige lekkernij, die als een hard kattendrolletje gepresenteerd wordt. De roomnote is nauwelijks te harden.

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: RE: Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Tobias Tobit »

Asmodeus schreef:Ik vind Lakeland Dark best een lekkere nicotinebom om af en toe ter afwisseling te roken. Nadeel is dat dit spul echt voor geen meter wil branden, zelfs niet als het kurkdroog is. Ik ben het met SKE eens: Black XX is een stuk intenser. Naast de smaak van verbrand vlees zijn er ook duidelijk tonen van smeulend kaarsvet te ontdekken in deze olieachtige lekkernij, die als een hard kattendrolletje gepresenteerd wordt. De roomnote is nauwelijks te harden.
Jij en SKE doen er echt alles aan om alle Black XX voor jezelf te houden hè!
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door rivulus »

Dit is dus het tabak equivalent van Kopi Loewak koffie. Een Civetkat de hele dag tabak voeren en de drollen verzamelen in een SG blikje.
Asmodeus schreef:Ik vind Lakeland Dark best een lekkere nicotinebom om af en toe ter afwisseling te roken. Nadeel is dat dit spul echt voor geen meter wil branden, zelfs niet als het kurkdroog is. Ik ben het met SKE eens: Black XX is een stuk intenser. Naast de smaak van verbrand vlees zijn er ook duidelijk tonen van smeulend kaarsvet te ontdekken in deze olieachtige lekkernij, die als een hard kattendrolletje gepresenteerd wordt. De roomnote is nauwelijks te harden.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Asmodeus »

rivulus schreef:Dit is dus het tabak equivalent van Kopi Loewak koffie. Een Civetkat de hele dag tabak voeren en de drollen verzamelen in een SG blikje.
Asmodeus schreef:Ik vind Lakeland Dark best een lekkere nicotinebom om af en toe ter afwisseling te roken. Nadeel is dat dit spul echt voor geen meter wil branden, zelfs niet als het kurkdroog is. Ik ben het met SKE eens: Black XX is een stuk intenser. Naast de smaak van verbrand vlees zijn er ook duidelijk tonen van smeulend kaarsvet te ontdekken in deze olieachtige lekkernij, die als een hard kattendrolletje gepresenteerd wordt. De roomnote is nauwelijks te harden.
Ja, nu je het zegt ! Maar dan is Black XX echt een koopje vergeleken bij de koffie

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Afficionado »

Ik ben me door zo'n blikje aan het heen werken. In het begin absoluut niet te pruimen.
Eén bom nicotine en het brand voor geen meter. Smaak vond ik niet verkeerd maar na een halve pijp had ik het wel gehad.
Kwestie van je eten binnen te houden.
Ik heb de blik dan volledig laten uit drogen en rook de tabak nu 's avonds nadat ik heb gegeten en ik moet zeggen dat hij me nu beter bevalt. Een blijvertje zal het niet worden maar de tabak is kurkdroog tenminste te roken (ie hij blijft branden)
Op een lege maag voor mij niet te doen en op een volle maag enkel met de nodige voorzichtigheid.
Happy smoking

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 722
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door TommyLF »

Afficionado schreef:Ik ben me door zo'n blikje aan het heen werken. In het begin absoluut niet te pruimen.
Eén bom nicotine en het brand voor geen meter. Smaak vond ik niet verkeerd maar na een halve pijp had ik het wel gehad.
Kwestie van je eten binnen te houden.
Ik heb de blik dan volledig laten uit drogen en rook de tabak nu 's avonds nadat ik heb gegeten en ik moet zeggen dat hij me nu beter bevalt. Een blijvertje zal het niet worden maar de tabak is kurkdroog tenminste te roken (ie hij blijft branden)
Op een lege maag voor mij niet te doen en op een volle maag enkel met de nodige voorzichtigheid.
Dat uit jouw mond zegt me genoeg, niet voor de Tommy dus! ;-)
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Gebruikersavatar
Afficionado
Berichten: 367
Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
Locatie: Tielt-Winge BE

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Afficionado »

Je weet dat ik wel wat nicotine kan hebben maar dit is een raar goedje.
Happy smoking

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door robvoorburg »

Met belangstelling volg ik dit draadje en lees weinig tot
geen positieve bijdrage die anderen aanzetten een
blikje te bemachtigen.

Voor de voedingsmiddelen industrie een nieuw product
op de markt brengt weet ik dat er serieus onderzoek
gedaan wordt naar de haalbaarheid ervan, zou SG
zich daar niet bewust van zijn, of vindt deze tabak
elders wel veel aftrek?

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Ribbon »

Ik denk dat er in Engeland toch nog aardig wat van dit soort tabak gerookt wordt Rob. Wetende hoeveel ze daar aan tradities hechten.
Qua populariteit misschien vergelijkbaar met Stad Ootmarsum Extra Krul? ;)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Tobias Tobit »

En Amerikanen schijnen er gek op te zijn.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door robvoorburg »

Ribbon schreef:Ik denk dat er in Engeland toch nog aardig wat van dit soort tabak gerookt wordt Rob. Wetende hoeveel ze daar aan tradities hechten.
Qua populariteit misschien vergelijkbaar met Stad Ootmarsum Extra Krul? ;)
:lol:
Ootmarsum, aardige vergelijking, in mijn ogen
een moeizame orthodoxe tabak, voor mij hoogst
ongezellig.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Sidekickelvis »

Na onze dappere poging met SG's kattedrol hebben Asmo en ik de Black XX eens opgezocht op tobaccoreviews. Er zijn mensen die niets anders roken! Over smaak valt dus te twisten, zelfs over de Black XX.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Samuel Gawith - Lakeland Dark

Bericht door Ribbon »

Sidekickelvis schreef:Er zijn mensen die niets anders roken! Over smaak valt dus te twisten, zelfs over de Black XX.
Goeie.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie