Vauen - Auenland (Hobbit The Shire)

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PPMP
Berichten: 1021
Lid geworden op: 20 jun 2013 10:53
Locatie: Annen

Vauen - Auenland (Hobbit The Shire)

Bericht door PPMP »

Vauen - Auenland (Hobbit The Shire)

Brand : Vauen
Blended By : Vauen
Manufactured By : Vauen
Blend Type : Aromatic
Contents : Black Cavendish, Cavendish, Virginia
Flavoring : Honey, Other / Misc, Spices
Cut : Ribbon
Packaging : 50g Tin
Country : DE
Production : Currently available

Strength : Very Mild
Flavoring : Very Mild
Taste : Mild
Room Note : Very Pleasant

Bron: http://www.tobaccoreviews.com/blend/5667/vauen-auenland


De prijs is 12,00 euro (Duitsland).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Eliminator op 09 sep 2014 12:07, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link aangepast (direct naar juiste tabak) + [merk] - [type] format

Gebruikersavatar
PPMP
Berichten: 1021
Lid geworden op: 20 jun 2013 10:53
Locatie: Annen

Re: Vauen Auenland (The Shire/de Gouw)

Bericht door PPMP »

Vauen Auenland (The Shire/de Gouw)

Deze tabak heb ik tegelijk met de Auenland pijpen van Vauen vanuit Duitsland besteld. In korte tijd werd de tabak één van mijn favorieten.
De geur die me elke keer vanuit het blikje tegemoet komt is heerlijk zoet en fruitig (appelig?). De tabak mag voor mij wel iets droger in de pijp dan dat 'ie in eerste instantie uit het blik komt. Als beginner stond ik versteld van het gemak waarmee de tabak zich liet roken. Ik moet bekennen dat ik 'm de afgelopen maanden dan ook heb gebruikt voor het inroken van verschillende pijpen. Toen ik op een gildeavond te Stadkanaal een pijpje met Auenland opstak, waren de reacties van "de omgeving" op de vrijkomende aroma's ook zeer positief en werd er hier en daar vlot een pijpje mee gestopt om te proberen. Ik weet niet hoe lang deze tabak nog onderdeel blijft van het Vauen assortiment in verband met eventuele rechten op het Tolkien verhaal. Maar zeker is, dat voordat het gaat verdwijnen, er hier in het hoge Noorden nog snel een voorraadje van wordt aangelegd.


Pascal
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Vauen - Auenland (Hobbit The Shire)

Bericht door Arno »

Het gedoe met de rechten heeft Vauen al afgedekt. Zie je ergens Lord of the Rings staan? Of Shire? Bilbo? etc.? Auenland betekend "Shire", vandaar de naam. Zo heb je de connectie met LOTR zonder het juridische gedoe. De prijs vind ik trouwens best duur voor een Duitse aromatische tabak.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Vauen - Auenland (Hobbit The Shire)

Bericht door Asmodeus »

Klinkt smakelijk en een fraai blikje ook; wat is 12€ als je je daarvoor 15 tot 20 keer een tevreden hobbit kan voelen ?

Gebruikersavatar
PPMP
Berichten: 1021
Lid geworden op: 20 jun 2013 10:53
Locatie: Annen

Re: Vauen - Auenland (Hobbit The Shire)

Bericht door PPMP »

Arno schreef:Het gedoe met de rechten heeft Vauen al afgedekt. Zie je ergens Lord of the Rings staan? Of Shire? Bilbo? etc.? Auenland betekend "Shire", vandaar de naam. Zo heb je de connectie met LOTR zonder het juridische gedoe. De prijs vind ik trouwens best duur voor een Duitse aromatische tabak.

Je hebt gelijk Arno. De gemiddelde prijs van Vauen tabak ligt op de 10,00 euro.
Ik denk dat ze gewoon vrolijk (willen) meeliften op het "Tolkiensucces".

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Vauen - Auenland (Hobbit The Shire)

Bericht door Ribbon »

Vauen heeft ooit de exclusieve rechten gehad om de officiële LotR pijpen te maken. Die pijpen worden niet langer gemaakt omdat New Line Cinema (productiemaatschappij van de LotR films) niet meer geassocieerd wilde worden met tabaksgerelateerde producten.

Het is een slimme zet geweest van Vauen om op deze manier verder te gaan met op LotR gebaseerde producten. De Auenland lijn loopt als een trein.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 jul 2014 20:55
Locatie: Groningen

Re: Vauen - Auenland (Hobbit The Shire)

Bericht door Bas »

interessant! welke Auenland pijp heb je gekocht? Hoe bevalt deze pijp je?
Ik vind het bijzondere modellen voor lange pijpen en heb hier in Groningen bij Homann een van dichtbij mogen zien. Zag er erg degelijk gemaakt uit op eerste gezicht.
Wat ik mij afvroeg daarbij; is een 9 mm en een lange steel niet wat veel van het goede? Misschien wordt de rook er wel ultradroog en koel van :)
Afbeelding Rook 'm uit z'n Afbeelding
Klik op 't konijn voor mijn pijpencollectie

Gebruikersavatar
PPMP
Berichten: 1021
Lid geworden op: 20 jun 2013 10:53
Locatie: Annen

Re: Vauen - Auenland (Hobbit The Shire)

Bericht door PPMP »

Bas schreef:interessant! welke Auenland pijp heb je gekocht? Hoe bevalt deze pijp je?
Ik vind het bijzondere modellen voor lange pijpen en heb hier in Groningen bij Homann een van dichtbij mogen zien. Zag er erg degelijk gemaakt uit op eerste gezicht.
Wat ik mij afvroeg daarbij; is een 9 mm en een lange steel niet wat veel van het goede? Misschien wordt de rook er wel ultradroog en koel van :)

Goh, wat grappig... Het was het voor mij ook bij Homan te Gr'nnn, waar ik de pijp voor het eerst zag. Volgens mij kostten ze daar toen 199,00 euro, terwijl de vastgestelde prijs eigenlijk 159,00 euro was. Zelf heb ik ze uiteindelijk alle vier via Estervals te Duitsland aangeschaft voor 128,00 euro.
Ik vind het erg fijn om ze roken, maar de Gilg is toch veruit mijn favoriet. Deze laatste heb ik voor mijn gevoel amper hoeven in te roken (voor zover dit geen vloeken in de kerk en/of mogelijk is)... Ultradroog en koel? Ik zou het niet durven zeggen. De tabakken die ik er het meest uit rook zijn de "Winslow No.1" en de "Vauen Auenland". Ik vind deze tabakken persoonlijk lekkerder "smaken" uit deze pijpen dan uit mijn korte rechte pijpen van Peterson. Maar dat zeg ik nu...

Pascal

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: Vauen - Auenland (Hobbit The Shire)

Bericht door capricorn »

PPMP schreef:
Bas schreef:interessant! welke Auenland pijp heb je gekocht? Hoe bevalt deze pijp je?
Ik vind het bijzondere modellen voor lange pijpen en heb hier in Groningen bij Homann een van dichtbij mogen zien. Zag er erg degelijk gemaakt uit op eerste gezicht.
Wat ik mij afvroeg daarbij; is een 9 mm en een lange steel niet wat veel van het goede? Misschien wordt de rook er wel ultradroog en koel van :)

Goh, wat grappig... Het was het voor mij ook bij Homan te Gr'nnn, waar ik de pijp voor het eerst zag. Volgens mij kostten ze daar toen 199,00 euro, terwijl de vastgestelde prijs eigenlijk 159,00 euro was. Zelf heb ik ze uiteindelijk alle vier via Estervals te Duitsland aangeschaft voor 128,00 euro.
Ik vind het erg fijn om ze roken, maar de Gilg is toch veruit mijn favoriet. Deze laatste heb ik voor mijn gevoel amper hoeven in te roken (voor zover dit geen vloeken in de kerk en/of mogelijk is)... Ultradroog en koel? Ik zou het niet durven zeggen. De tabakken die ik er het meest uit rook zijn de "Winslow No.1" en de "Vauen Auenland". Ik vind deze tabakken persoonlijk lekkerder "smaken" uit deze pijpen dan uit mijn korte rechte pijpen van Peterson. Maar dat zeg ik nu...

Pascal
Het zijn advies prijzen een geen vastgestelde prijzen.

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 jul 2014 20:55
Locatie: Groningen

Re: Vauen - Auenland (Hobbit The Shire)

Bericht door Bas »

Daar ligt er nog een, volgens mij dezelfde als jouw favoriet. Nog voor 199 euro. Dan koop ik er ook liever een bij Esterval!
En vier maar liefst! Ik denk dat ik voor de hugg glad ga tzt.
Kan je verklaren waarom de Gilg je favoriet is of was dit gelijk de betere?
Groet!
Afbeelding Rook 'm uit z'n Afbeelding
Klik op 't konijn voor mijn pijpencollectie

Gebruikersavatar
PPMP
Berichten: 1021
Lid geworden op: 20 jun 2013 10:53
Locatie: Annen

Re: Vauen - Auenland (Hobbit The Shire)

Bericht door PPMP »

Bas schreef:Daar ligt er nog een, volgens mij dezelfde als jouw favoriet. Nog voor 199 euro. Dan koop ik er ook liever een bij Esterval!
En vier maar liefst! Ik denk dat ik voor de hugg glad ga tzt.
Kan je verklaren waarom de Gilg je favoriet is of was dit gelijk de betere?
Groet!
Omdat ooit vroeger begin jaren tachtig de interesse voor het pijproken met het lezen van "De Hobbit" en "In de Ban van de Ring" gewekt was, wilde ik deze serie Auenland niet missen, zoals ik de eerste serie van de Lord of the Rings pijpen had gemist. Hoewel ik met veel moeite uiteindelijk nog wel de Gimli pijp bij "La Pipe Rit" in Frankrijk te pakken heb gekregen. Van deze vier Auenland pijpen die ik heb aangeschaft; de Friddo, de Hugg, de Gilg en uiteindelijk de Eron (dus niet vier keer de Gilg hoor :wink: ), verliep het inroken en roken van de Gilg gewoon het fijnste. Daarnaast heeft 'ie net als de Friddo niet zo'n erg gebogen steel en dit schijnt makkelijker te roken te zijn. En... eh... Oké... hoewel het "Hobbit pijpen" zijn, voel ik me er een echte dwerg mee :lol: ...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Vauen - Auenland (Hobbit The Shire)

Bericht door Wowbagger »

Ook hier een zeer tevreden Gilg roker. Alleen gebruik ik de mijne voor de medium Engelse mixtures.

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 jul 2014 20:55
Locatie: Groningen

Re: Vauen - Auenland (Hobbit The Shire)

Bericht door Bas »

klinkt goed allemaal en lekkere Guinness erbij! Leuk ook dat je de Gimli pijp hebt weten te vinden.
Misschien moet ik dan toch ook de Friddo (sandblast) overwegen, daar ging eerst mijn voorkeur naar uit... Geen haast echter.
Afbeelding Rook 'm uit z'n Afbeelding
Klik op 't konijn voor mijn pijpencollectie

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Vauen - Auenland (Hobbit The Shire)

Bericht door Calinero »

Hier een Hugg-roker, ook zeer tevreden!! Erg fijn pijpie!! :D
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 jul 2014 20:55
Locatie: Groningen

Re: Vauen - Auenland (Hobbit The Shire)

Bericht door Bas »

Esthetisch gezien vind ik de Hugg wel het mooist, de vorm, gladde kop, gladde steel die erin overloopt. Iets meer een curve, waardoor je -heb ik gehoord- kunt zien hoe e.e.a. brand in de bowl.
Mij leek deze wel een aardige pijp gezien lengte en filter voor Virginia's (of V-flakes), maakt het mogelijk iets milder.
Afbeelding Rook 'm uit z'n Afbeelding
Klik op 't konijn voor mijn pijpencollectie

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: Vauen - Auenland (Hobbit The Shire)

Bericht door Arclaud »

Hier ook een gelukkige Hugg-eigenaar. Het is een leuke pijp, maar ik rook hem zeker niet dagelijks. Omwille van zijn vrij grote ketel neem ik hem graag ter hand tijdens het kijken van een film. :-?
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

ecrivain
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 jun 2015 22:07

Re: Vauen - Auenland (Hobbit The Shire)

Bericht door ecrivain »

Ik ben als een blok gevallen voor de Hugg. Rookte nog maar pas pijp, maar behalve de gebruikelijke problemen bij alle beginners (vooral pruttelen) rookt ie nu heerlijk. Ik rook m elke dag, zeker als ik wat meer tijd heb. Auenland tabak is een aanrader, direct proberen!

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: Vauen - Auenland (Hobbit The Shire)

Bericht door Meester W »

Leuk om te lezen. Ik heb zelf een Friddo In het begin stond de pijp mij tegen m b t het mondstuk

Geen bit. Ben er nu aan gewend en rook er Cellini Forte in. Hoewel ik meer en meer een vaper en Latakia stoker ben geworden door de jaren ben ik toch wel benieuwd naar die Vauen tabak

Is die erg zoetig,vanille e.d.?

Zo niet dan zou ik wel een plukje willen proeven. Tegen betaling cq return sample uiteraard

Al met al een fijne pijp !

Gr.

W
I wasn’t born to follow..

ecrivain
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 jun 2015 22:07

Re: Vauen - Auenland (Hobbit The Shire)

Bericht door ecrivain »

Heerlijke tabak, al overheerst de (voorts oppervlakkige) fruitsmaak. Ik mis een beetje diepgang (nicotine?), maar voor het overige een prima tabak.

Gebruikersavatar
jongeman
Berichten: 51
Lid geworden op: 17 mei 2016 15:38

Re: Vauen - Auenland (Hobbit The Shire)

Bericht door jongeman »

Hallo heren,

Heeft er iemand tabak,the morning editie reeds geprobeerd van Auenland?

Groetjes
Jongeman
While I smoke my pipe, I am at my best. ;p

Plaats reactie