Esoterica Tobacciana - Pembroke

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Esoterica Tobacciana - Pembroke

Bericht door Ribbon »

Pembroke
-------------------------------------------------------------------------

Brand: Esoterica Tobacciana
Blended By: J.F. Germain & Son
Blend Type: English
Contents: Latakia, Oriental/Turkish, Virginia
Flavoring: Alcohol / Liquor
Cut: Shag
Packaging: 2oz Tin, 8oz Bag
Country: UK
Production: Currently available
http://www.tobaccoreviews.com/blend/497 ... a-pembroke

Afbeelding
-------------------------------------------------------------------------

Een echte review is dit niet. Het proefmonster wat ik van dinck ontving is eigenlijk te weinig om een gedegen oordeel te vellen. Desondanks wilde ik toch alvast wat kwijt over deze 'Margate Plus' van ET.

De kwaliteit van de tabak is onomstreden, zoals we van Germain & Son gewend zijn. Het is een Engelse mix die na zo'n 5 minuten roken pas echt op smaak komt. De smaak intensiveert zich naar het einde van de rooksessie toe; het is een waar genot.
De snede is redelijk fijn, maar dit lijkt geen invloed te hebben op het rookgenot. Voor shag (zoals vermeld op Tobacco Reviews) vind ik hem echter niet fijn genoeg.
Hij doet me denken aan de Navy Flake van Samuel Gawith. Dit is ook een blend met latakia en een 'liquor aroma'. Bij de SG gaat het om rum, bij deze blend om cognac. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschil er niet echt uit haal. Bij beide blends is het een soort zoete afronding van het geheel. Pembroke heeft echter wat meer pit, wat denk ik te verklaren is door de oriental(s) welke de SG niet bevat. Beide blends zijn op hun eigen manier een waar genoegen om te roken.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Esoterica Tobacciana - Pembroke

Bericht door Asmodeus »

Ik ben mijn 4e pijp van deze tabak aan het roken en ik geniet er enorm van. De vergelijkinging met SG Navy Flake drong zich ook bij mij direct op. Ook moest ik aan C&D Black Frigate denken, Hoewel Pembroke wat verfijnder lijkt.

Plaats reactie