The Mellow - Mallard

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Godfrey59

The Mellow - Mallard

Bericht door Godfrey59 »

Met nog wat andere tabak waarover later mee laten komen een blik Mellow Mallard.
Gezien ik normaal geen Virginia liefhebber ben toch maar eens geprobeerd.

Het blikje opengemaakt met een lichte sis en maar eens gekeken hoe het eruit ziet op de eerste blik.
Geur als eerste en zoals gedacht een neutrale tabak/ Virginia reuk . De rich arromatic zoals omschreven op het blik kan ik niet meteen ondekken.
Het is een ready rubbed flake dus vrij grove en lange stukken . De kleur goudbruin en donkerbruin door elkaar. De tabak voelt een beetje kleverig aan en een tikje aan de vochtige kant wat ik van DTM tabakken niet gewoon ben. Laat zich hierdoor wel makkelijk tussen drie vingers plooien en in een pluk stoppen zoals ik altijd doe.
Het vlammetje erbij en na twee keer vuren mooi egaal in de brand . De smaak is met een licht natuurlijk zoetje en de roomnote is licht geurig en natuurlijk. Halverwege de bowl is het zoetje wat meer aanwezig . Ik merk dat ik wel moet werken en aandacht aan de pijp moet houden om hem niet te laten doven , maar dit is zeker te wijten aan een iets te hoge vochtigheid . Ondanks dit geen tong bite en de tabak blijft zacht van smaak . Ook dit maak ik wel eens anders mee bij duitse tabakken ( beetje scherp in mijn beleving) .
De PRF corncob brand mooi totbijna op de bodem leeg en geen vochtige dottle op het laatst. Corncobs rook ik nooit tot op de bodem leeg ivm het aanbranden van de stem die erin steekt wat ik niet lekker vindt.
Voor de Virginia liefhebber of beginnende pijproker een zachte en fijne tabak die wel een uurtje buiten het blik nodig heeft alvorens te stoppen .

Of het een blijverd is voor mij ben ik nog niet achter , graag heb ik zelf complexere tabakken waar ik vanalles in kan ondekken.

Godfrey


Afbeelding

Gebruikersavatar
meindert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:15
Locatie: Wergea (Friesland)

Re: The Mellow - Mallard

Bericht door meindert »

Hmmmm,klinkt niet gek!
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Whitesnake

Re: The Mellow - Mallard

Bericht door Whitesnake »

Lijkt me wel wat. Hoe ben je er aan geraakt?

kiske

Re: The Mellow - Mallard

Bericht door kiske »

Ik heb eens een aromatic geruild tegen deze met WC. Mij beviel ie prima. Iets lichter en minder complex als de irish oak van Peterson maar zeker genieten.

Godfrey59

Re: The Mellow - Mallard

Bericht door Godfrey59 »

meindert schreef:Hmmmm,klinkt niet gek!
Ik neem hem van het weekend wel mee :wink:

Godfrey

Gebruikersavatar
meindert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:15
Locatie: Wergea (Friesland)

Re: The Mellow - Mallard

Bericht door meindert »

Godfrey59 schreef:
meindert schreef:Hmmmm,klinkt niet gek!
Ik neem hem van het weekend wel mee :wink:

Godfrey
Da,s goed,kan ik even proeven! :D
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Gebruikersavatar
Doudeijns
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 apr 2017 14:12
Locatie: Den Haag

Re: The Mellow - Mallard

Bericht door Doudeijns »

Ik heb de Mallard (Mellow mag 't niet meer heten) onlangs gekocht bij danpipe en vind hem met mijn geringe ervaring spectaculair. Het is de eerste tabak waarin ik meer proef dan in Voortrekker, mijn beginnerstabak en referentiepunt. Zeker nu ik die hydrateer met Cubaanse rum is die heel lekker.

Enfin, de Mallard. Het ruikt naar gedroogde vijgen en smaakt naar vijgen, noten en nootmuskaat. En Mellow is het zeker. Nochtans is het vele malen smaakvoller dan de eerder geprobeerde Capstan Yellow en S.V.H., in mijn beleving, en zachter. Met Kriswill Gelb kan ik niet overweg.

Op zoek naar smaak - die ik maar niet kon ontdekken in de pijptabak - heb ik ooit iets met vanille en pruimen van MB gekocht. Het brandt nóg steeds op mijn tong en weerhoudt me van het uitproberen van andere aromatische tabak. De omschrijving dat de Mallard aroma heeft zonder toevoegingen heeft me er dan ook toe aangezet om een groot pak ervan te kopen.

Vooralsnog blijft dit mijn favoriet.
Met hartelijke groet,

Marco

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: The Mellow - Mallard

Bericht door Paasei »

Test dan ook zeker de Roper's Roundels van Danpipe.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Doudeijns
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 apr 2017 14:12
Locatie: Den Haag

Re: The Mellow - Mallard

Bericht door Doudeijns »

Hartelijk dank Paasei,

Ik heb ze klaargezet voor de volgende bestelling.
Met hartelijke groet,

Marco

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: The Mellow - Mallard

Bericht door Meester W »

Roper's Roundels is de favoriet van Heer P en mij en van Culann

Wij zijn met Freark ( eveneens een groot liefhebber )van mening dat het in feite hetzelfde is als de dure Davidoff Flake Medallions

Alles van Davidoff is sowieso te duur :D
I wasn’t born to follow..

Plaats reactie