Adiyaman - Adiyaman

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
kiske

Adiyaman - Adiyaman

Bericht door kiske »

Een tabak uit het oosten van Turkije, de provincie Adiyaman. Op aanraden van een lokale pijproker gekocht op een plaatselijke markt in de regio Side in Turkije.

Heel erg fijn gesneden, nog fijner als shag. De smaak heeft wat weg van een lichte sigaar met een hint van anijs als nasmaak. Roomnote is ook vrij licht sigaarachtig. Heel veel nicotine. Vanwege de fijne snede rook ik deze uit een pijp met een grote kop. Echter vanwege het nicotinegehalte en meerdere rushes hierdoor stop ik de pijp maximaal 2/3 vol.

Smakelijke tabak, vrij specifiek en ik wil hem iedere week wel een keer roken. Als ik weer eens naar Turkije ga zal ik zeker weer proberen om deze tabak weer te kopen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door kiske op 02 mar 2014 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Adiyaman - Adiyaman

Bericht door Eliminator »

Benamingsprobleem uit de wereld, berichten hier omtrent verwijderd,..... ontopic ! :wink:
Afbeelding

kiske

Re: Adiyaman - Adiyaman

Bericht door kiske »

Afgelopen mei heb ik deze tabak opnieuw kunnen vinden. Ik heb er 450 gram van meegenomen. (voor € 20,= en dat is nog ongeveer 2x van wat de plaatselijke Turk ervoor betaald ;-))

Ik kan constateren dat mijn nicotine tolerantie is toegenomen want ik kan er voortaan wel een volle pijp mee roken. Wat me opvalt is dat de snede, geur en kleur hetzelfde is als die van 2 jaar geleden, echter de smaak is wat voller, zwaarder met soms wat bitters en soms een amandelachtige smaak. Je rookt deze tabak net zo droog als je Semois rookt, Wat echter bij het aansteken van de pijp opvalt is dat de tabak veel minder uitzet bij dit aansteken, vooral in vergelijking met de Semois.

Het is niet echt een recht door zee tabak maar ook geen tabak die erg gecompliceerd is. ik houd wel van een tabak met een zwaardere smaak en kan deze daarom erg waarderen. Voor de latakia roker die ook graag afwisseld met Semois of een Baai kan deze wel eens een leuk alternatief zijn denk ik.

Plaats reactie