Gawith, Hoggarth & Co - Balkan Mixture

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4216
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Gawith, Hoggarth & Co - Balkan Mixture

Bericht door Ribbon »

Balkan Mixture
------------------------------------------------------------------------------

Brand: Gawith, Hoggarth & Co.
Blend Type: Oriental
Contents: Latakia, Oriental/Turkish, Virginia
Flavoring: None
Cut: Ready Rubbed
Packaging: 50gr Tin, Bulk
Country: UK
Production: Currently available
http://www.tobaccoreviews.com/blend/198 ... an-mixture
Afbeelding
------------------------------------------------------------------------------

Met dank aan dinck voor het ruime proefmonster.

Tsja, Lakeland tabakken...
Na een erg onplezierige eerste kennismaking (St. Bruno Ready Rubbed) met een 'Lakeland-blend' was ik er nagenoeg zeker van dat deze typische Engelse smaak niet aan mij besteed was. Het zeep/ bloemachtige kwam bij mij ronduit bitter over. Een soort aromatische toevoeging ontwikkeld in een tijd dat de 'aromatic' nog in de kinderschoenen stond; dat beeld kreeg ik erbij. Chemisch en onnatuurlijk op een 'goedkope' manier. Nu zal ik dat beeld echter wat moeten bijstellen. :oops:

Net nu ik ervan overtuigd ben dat ik deze blends beter links kan laten liggen krijg ik kennis aan wat tabakken van Gawith & Hoggarth. dinck leverde me 2 samples met als kanttekening dat het lakeland-smaakje minder prominent aanwezig is (in ieder geval bij de Bosun Cut Plug). Bij deze Balkan Mixture had ik echter niet verwacht dat ook hier een kleine rol is weggelegd voor die lakeland-smaak; bij 'balkan' denk ik namelijk aan een aantal smaken, zonder een florale toets. Bij het opsteken van de eerste pijp viel me dit echter al wel direct op. Mijn eerste indruk was dan ook niet direct positief. Wel bemerkte ik al snel dat de florale (zeep)tonen niet per sé overheersend hoeven te zijn. De oriental, latakia en de virginia zijn goed te onderscheiden, ondanks dat ietwat 'zeperige' achtergrondje. Nu ik een aantal pijpen gerookt heb met deze mix moet ik eerlijk toegeven dat het me steeds minder begint te storen, jawel: ik vind het eigenlijk best lekker. Het lakeland-smaakje bij de Balkan Mixture zou ik eerder als fris omschrijven dan bitter.
Erg knap hoe uitgebalanceerd deze tabak smaakt. Bij Bosun Cut Plug ervaar ik trouwens ongeveer hetzelfde.

Eerlijk toegegeven; ik had niet verwacht nog positief verrast te kunnen worden een Lakeland, een groep die ik eigenlijk al had afgeschreven. Grappig om te merken dat ik ook ronduit bevooroordeeld was op basis van een totaal andere tabak. Een leerzame ervaring. :)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Gawith, Hoggarth & Co - Balkan Mixture

Bericht door dinck »

Ha! Dan heb jij hem nog eerder gerookt dan ik, wel leuk om je ervaringen te lezen.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Gawith, Hoggarth & Co - Balkan Mixture

Bericht door robvoorburg »

Leuk die positiviteit!

Plaats reactie