Robert McConnell - Special London Mild

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4215
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Robert McConnell - Special London Mild

Bericht door Ribbon »

Special London Mild
------------------------------------------------------------------------------

Brand: Robert McConnell
Blended By: Kohlhase, Kopp und Co. KG
Blend Type: Unknown
Contents: Virginia
Flavoring: None
Cut: Ribbon
Packaging: 50g Tin
Country: DE
Production: Unknown
http://www.tobaccoreviews.com/blend/985 ... ondon-mild
Afbeelding
-------------------------------------------------------------------------------

Afgelopen zaterdag heb ik mijn blikje Special London Mild opengemaakt tijdens een mini-meet met dinck in The Cat in Rotterdam. Wat direct opviel is de enorm fijne snede. Baai-achtig fijn (misschien nog fijner zelfs) en minder 'slierterig' dan bijv. Voortrekker. Omdat ik die avond al wat andere blends (waaronder een VaPer en een latakia) achter de kiezen had kwam hij in eerste instantie wat vlak op me over. Vandaag was het mijn eerste pijp van de dag. Ik rookte hem nu in een grotere kop. Daarom heb ik hem nu wat beter op waarde kunnen schatten.

Net als de Special London Mature is het een 'recht toe recht aan virginia'. Niet complex, zoetig en vrij neutraal. Zoals te verwachten bij een dergelijke fijne snede brandt hij snel op. Ik vind hem goed geschikt als 'day starter' en erg makkelijk in de omgang. De subtiele smaak blijft goed behouden tot onderin de pijp. Wel verwacht ik dat hij tamelijk snel zal uitdrogen. In tegenstelling tot andere milde virginia's komt hij niet romig op me over. Bij bijvoorbeeld de gele Capstan is dit wel het geval, zeker na wat langere rijping. Ook dit blikje is niet bepaald vers, wat de smaak in mijn beleving alleen maar ten goede komt.

Het is me onduidelijk of deze tabak nog steeds op de markt is. Volgens de site van Kohlhase & Köpp bestaan er tegenwoordig een 'Special London Fine Cut' en een 'Mature' (in het groene blikje). Mijn blikje kocht ik een tijdje terug voor 8,50 bij de Graaff in Den Haag.

Hij schijnt overigens ook gebruikt te worden om sjekkies mee te rollen. :)

Update:
Na wat meer pijpjes met deze blend moet ik zeggen dat hij toch vrij snel saai wordt. De virginiasmaak is het enige wat deze blend overeind houdt. Hoogstens aan te raden als inrooktabak voor een maagdelijk koollaagje of voor baailiefhebbers die op zoek zijn naar een blend met wat minder scherpte en een 'natuurlijk zoetje'. Verder rijp voor de vergetelheid als je het mij vraagt.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie