G.L. Pease - Quiet Nights (Old London Series)

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

G.L. Pease - Quiet Nights (Old London Series)

Bericht door Ribbon »

Old London Series: Quiet Nights
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Brand: G. L. Pease
Blender: Gregory Pease
Tin Description: Rich, deep, contemplative... Ripe red virginias, fine orientals, smokey Cyprus Latakia, and a pinch of Acadian perique are pressed and matured in cakes before being sliced. The sophisticated flavors and exotic aroma provide a wonderful backdrop for quiet moments of reflection, a good book, and if you are so inclined, perhaps a wee dram.
Country of Origin: US
Curing Group: Flue Cured
Contents:
Virginia
Latakia
Perique
Oriental
Cut: Flake
Packaging: 2oz. tin
Blend Notes: Quiet Nights was introduced in May, 2010.
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... O&TID=3902

Afbeelding
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Met dank aan SKE die me hier een mooie sample van toeschoof op de meeting in Heukelum.

Wat ik proef doet me sterk denken aan Penzance, en aan de reviews te zien ben ik niet enige. Een vettige, krachtige blend waar de latakia een prominente rol speelt. Evenals de andere latakiablends van Pease die ik ken is deze zeer smaakvol. Dit betekend niet per se dat hij voor iedereen smakelijk is. :wink: Ikzelf kan deze smaakbom echter goed waarderen. Hij gaat zeker op mijn verlanglijstje.

Ik heb te weinig gerookt om een uitgebreid en 'definitief' oordeel te vellen. Voor nu kan ik het volgende zeggen: De overeenkomsten met Penzance zijn duidelijk herkenbaar. Dit is de blend die er voor mij tot nu toe het dichtst bij in de buurt komt. Verschillen zijn er echter wel. Vooral het kruidige (ws. de perique) in Quiet Nights ben ik bij Penzance niet tegengekomen. Ook is de latakia nog net iets meer (pontificaal) in beeld. Penzance blijft in mijn beleving meer constant qua smaak door de hele pijp heen. Quiet Nights lijkt echter een bepaalde ontwikkeling door te maken gedurende de rooksessie waardoor de verschillende componenten er afzonderlijk meer uitspringen. Bij Penzance ervaar is qua smaak meer als een geheel.

Alle vergelijkingen daargelaten; Quiet Nights komt op me over als een heerlijke krachttoer. G.L. Pease pur sang.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie