Planta - Wellauer's Best

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Planta - Wellauer's Best

Bericht door smoking-rob »

Brand: Wellauer & Co
Blender: Planta
Tin Description: Twelve top grades originating from classical growing areas in USA, Turkey and Greece, blended by hand. Enhanced with Syrian Latakia and exquisite Louisiana Perique.
Country of Origin: DE
Curing Group: Air Cured
Contents: Virginia
Latakia
Perique
Oriental
Cut: Coarse Cut
Packaging: 50g Tin

Ik heb deze tabak speciaal besteld bij Edler in Kleef omdat hij mijn interesse had gewekt.
Bij het openen van het blikje was ik niet helemaal aangenaam verrast: en zoete zuurstok-achtig aroma met daaronder iets chemisch kwam me tegemoet maar de tabak zelf zag er, met zijn vierkantig gesneden inhoud, weer wel goed uit.
Het komt ineens in mij op dat hij wel wat wegheeft van de Premier Grand Cru tabak van AC Peterson, nu niet meer verkrijgbaar.

Ik rook hem nu een weekje en hij bevalt me steeds beter. De latakia is erg in de achtergrond maar Perique laat zich goed melden en het zoetig aroma bevalt me ook steeds meer.
Hij brand, mede dor de speciale snit, erg goed en koel, hij is behoorlijk pittig, zoetig en lijkt ergens ook wel wat op Presbyterian, (Duitse versie!), ook van Planta.
Toen ik onze Arno hier vorige week op bezoek had kon hij de geur in de eerste instantie niet helemaal thuisbrengen maar het deed hem sterk aan iets uit zijn ( duister? :D ) verleden denken. Nadat zijn neus er zo lang boven had gehangen dat ik vermoedde dat er misschien wel intoxicerende bestandelen in zaten wist hij het opeens: een snoepwinkeltje waar hij vroeger als kind zijn dagelijkse inkopen deed rook ook zo!
Mijn aanbod om er een sampletje van te nemen sloeg hij echter beleefd maar gedecideerd af.
Voor mij is dit een blijvertje en de prijs is ook goed@€7.70.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Massis op 21 mar 2013 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast aan juiste formaat
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Plaats reactie