John Aylesbury - Brown & Yellow

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

John Aylesbury - Brown & Yellow

Bericht door dr. Watson »

Afgelopen week heb ik samen met Deadlock genoten van deze tabak bij Willem Schimmel in Zutphen.
Omdat ik in zelf niet zo'n goede schrijver ben als Arno leek mij het goed om de onderstaande link te plaatsen van een Duitse recensent.
Wij waren erg aangenaam verrast door deze tabak. Het is geen bijtertje, zoals sommige aromatics kunnen zijn, hij rookt lekker koel en het aangename aroma van tropische vruchten en hazelnoten is duidelijk te proeven.Zeker een tabak met diepgang.
Hij deed mij denken aan Cellini toscana? Ik heb die tabak toen van Winslow Collector mogen proeven.
De prijs is ook erg goed. De ton van 200 gram kost € 30.

Hier de Duitse recensie:
http://www.pfeifengeniesser.de/2013/01/ ... -aromatic/
Gediplomeerd Clan Roker

gezel
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05 okt 2012 12:39
Locatie: Nederlands Limburg

Re: John Aylesbury - Brown & Yellow

Bericht door gezel »

Absoluut een van mijn favourieten.
Bij mij staat ie regelmatig op het menu.
Bij twijfel wat ik eens zal roken, dan grijp ik automatisch naar de Brown & Yellow.
Ik koop deze tabak in de 200 grams verpakking.
In mijn beginmaanden van het pijproken waarin ik de gebruikelijke beginnersproblemen had te verduren, was de Brown & Yellow de eerste tabak die ik probleemloos kon roken.
In de catalogus van John Aylesbury staat de Brown & Yellow vermeld als een van hun meest verkochte tabakken en word specifiek aanbevolen voor de beginner.
Zoals de duitse recensist schrijft:
Deze tabak is gewoon lekker.


Afbeelding

Gebruikersavatar
hagar666
Berichten: 1225
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:00

Re: John Aylesbury - Brown & Yellow

Bericht door hagar666 »

Hmmm... hier ben ik wel benieuwd naar!
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Gebruikersavatar
Beginneling
Berichten: 351
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:40

Re: John Aylesbury - Brown & Yellow

Bericht door Beginneling »

Zijn er meer mensen die dit wel eens roken en er iets over kunnen zeggen? Ben niet zoon aroma fan over het algemeen, maar de combi vruchten/noten wekt wel mn interesse. Is het echt heel zoet? Goeie kwaliteit tabak? Alle info welkom.

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: John Aylesbury - Brown & Yellow

Bericht door George Bertram »

Ik ben voor moment vooral een liefhebber van VaPer (met liefst flink wat Per)-tabakken, maar geregeld koop ik ter afwisseling ook een blikje Brown&Yellow. Ik vind het niet zo'n zoete aromatische tabak, maar eerder een gemakkelijke tabak die gewoon tussendoor te roken is. Dus: lekker, niet gecompliceerd en gedurende heel de dag te roken tabak.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Beginneling
Berichten: 351
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:40

Re: John Aylesbury - Brown & Yellow

Bericht door Beginneling »

George Bertram schreef: 05 mar 2021 11:12 Ik ben voor moment vooral een liefhebber van VaPer (met liefst flink wat Per)-tabakken, maar geregeld koop ik ter afwisseling ook een blikje Brown&Yellow. Ik vind het niet zo'n zoete aromatische tabak, maar eerder een gemakkelijke tabak die gewoon tussendoor te roken is. Dus: lekker, niet gecompliceerd en gedurende heel de dag te roken tabak.
Kijk aan. Dat zijn goeie berichten. Dank. Ik denk dat ik maares een blikje op mijn lijstje zet voor de eerst volgende bestelling.

Gebruikersavatar
Beginneling
Berichten: 351
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:40

Re: John Aylesbury - Brown & Yellow

Bericht door Beginneling »

Mezelf vandaag getrakteerd op een fietstocht naar de Oude Tijd in de Domstad en een blikje Brown & Yellow. De combinatie noten/vruchten intrigeerde me al een tijdje en vandaag dan eindelijk een blikje gescoord.
Makkelijk te roken, milde tabak. Heeft iets notigs idd maar moeilijk om daar precies een vinger op te leggen. Het smaakje en de geur heeft iets sinaasappel achtigs. Niet onaardig. Een mooi tabakje ter afwisseling.

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: John Aylesbury - Brown & Yellow

Bericht door George Bertram »

Beginneling schreef: 23 jul 2021 18:26 Mezelf vandaag getrakteerd op een fietstocht naar de Oude Tijd in de Domstad en een blikje Brown & Yellow. De combinatie noten/vruchten intrigeerde me al een tijdje en vandaag dan eindelijk een blikje gescoord.
Makkelijk te roken, milde tabak. Heeft iets notigs idd maar moeilijk om daar precies een vinger op te leggen. Het smaakje en de geur heeft iets sinaasappel achtigs. Niet onaardig. Een mooi tabakje ter afwisseling.
Voor mij geldt dat ik het niet altijd in huis heb, maar zeker geregeld aanschaf. Een lekkere afwisseling.
Fumo et Emergo ;p

Plaats reactie