Mac Baren - Halberg Red Label

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Harald

Mac Baren - Halberg Red Label

Bericht door Harald »

Vandaag eindelijk de nieuwe Mac Baren gekocht in Delft. Prijs is pittig (25 euro) en zit in een wel heel mooi doosje (weet je ook waarom het zoveel kost)
De geur is heerlijk, ik hou van geurige en iets zoetige tabak soorten. Ik vind alleen de smaal erg tegenvallen, weinig smaak voor zo'n dure tabak.
Hij is dus ook zeker niet scherp maar proeven doe ik hem nauwelijks.
Leuke tabak voor in de ochtend :)
halberg 1.jpg
halberg 2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Mac Baren - Halberg red label

Bericht door smoking-rob »

Samen met jouw voornaam toch maar mooi eentje uit de HH serie :D
Maar toch helemaal nieuw voor mij verder.
Ook zie ik nergens Mac Baren staan?
Zou je ook een foto van de tabak willen plaatsen?
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Winslow Collector

Re: Mac Baren - Halberg red label

Bericht door Winslow Collector »

smoking-rob schreef:Samen met jouw voornaam toch maar mooi eentje uit de HH serie :D
Maar toch helemaal nieuw voor mij verder.
Ook zie ik nergens Mac Baren staan?
Zou je ook een foto van de tabak willen plaatsen?
Inderdaad een nieuwe van Mac Baren, Smoking-Rob.
Drie versies Halberg, deze rode, een groene en een gele. Kwaliteitstabakken die ik even hoog plaats als de larsen tabakken. Lekker of niet lekker is een andere discussie, natuurlijk, maar de gebruikte tabakssoorten in de Halbergs zijn zeker niet de minste. Vandaar de prijs. Een tabak die per kilogram een euro of 3-4 duurder is vanwege de ruwe tabakssoorten van betere kwaliteit, scheelt op een verpakking van 100 gram al gauw een euro of 5-6 duurder. (Dankzij die roverheid die ons zo goed bedeeld met accijnzen :evil: ).

Ik vind zelf de gele en groene iets zoeter dan de rode. Maar dat kun je alleen zelf ervaren. Deze tabakken zijn overigens in Duitsland exact dezelfde prijs, dus "shoppen" over de grens heeft hiervoor geen zin.

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Mac Baren - Halberg red label

Bericht door smoking-rob »

Bedankt voor de info Paul!
Even terzijde, je zei dat Mac Baren ook met een zware Latakia tabak gaat komen, voor de Amerikaanse markt.
Ik kan er echter nog niks van vinden op het internet.
Wat weet je er van?
ps: ik weet dat je van zoet houdt maar ook van zoete latakia tabakken, zoals Sillem's Black bijv.?
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Harald

Re: Mac Baren - Halberg red label

Bericht door Harald »

smoking-rob schreef:Samen met jouw voornaam toch maar mooi eentje uit de HH serie :D
Maar toch helemaal nieuw voor mij verder.
Ook zie ik nergens Mac Baren staan?
Zou je ook een foto van de tabak willen plaatsen?
Bij deze nog een foto van de tabak,
overigens is mijn tekst niet negatief bedoeld, de tabak is heerlijk,
zeker voor het begin van de dag, ik had zelf iets meer smaak verwacht ...
mac baren.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Mac Baren - Halberg Red Label

Bericht door smoking-rob »

Ziet er smakelijk uit :wink:
Voor wat betreft smaakbeleving, dat wil bij mij ook nog wel eens varieren: tijdstip van de dag, welke pijp, buiten of binnen, neus beetje dicht enz.
Wel verdient het aanbeveling de tabak goed los te maken in het blik en lekker laten ademen voor een dagje of twee.
Deze opmerking is des te opmerkelijker daar ik dit vroeger ook nooit deed: de tabak in het blik moest en zou zo veel mogelijk in de geperste toestand blijven.
Sindsdien ik via forums van het losmaken heb gehoord smaakt het allemaal ook veel beter en uiteindelijk komt de tabak dan in zijn oorspronkelijke vorm terug. Het samenpersen en inblikken is dat uiteindelijk niet!
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Harald

Re: Mac Baren - Halberg Red Label

Bericht door Harald »

smoking-rob schreef:Ziet er smakelijk uit :wink:
Voor wat betreft smaakbeleving, dat wil bij mij ook nog wel eens varieren: tijdstip van de dag, welke pijp, buiten of binnen, neus beetje dicht enz.
Wel verdient het aanbeveling de tabak goed los te maken in het blik en lekker laten ademen voor een dagje of twee.
Deze opmerking is des te opmerkelijker daar ik dit vroeger ook nooit deed: de tabak in het blik moest en zou zo veel mogelijk in de geperste toestand blijven.
Sindsdien ik via forums van het losmaken heb gehoord smaakt het allemaal ook veel beter en uiteindelijk komt de tabak dan in zijn oorspronkelijke vorm terug. Het samenpersen en inblikken is dat uiteindelijk niet!
Bedankt voor de tip, ik heb hem direct losgemaakt ... ruikt direct al krachtiger :)

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1183
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mac Baren - Halberg Red Label

Bericht door Pieter »

En wat zit er dan wel in deze tabak?
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Mac Baren - Halberg Red Label

Bericht door smoking-rob »

Een typische Mac Baren? virginia, burley and hun original cavendish! :wink:
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Mac Baren - Halberg Red Label

Bericht door Deadl0ck »

Mooi doosje om filters en dergelijke in te bewaren als ie leeg is!
Groet, Mark

Winslow Collector

Re: Mac Baren - Halberg red label

Bericht door Winslow Collector »

smoking-rob schreef:Bedankt voor de info Paul!
Even terzijde, je zei dat Mac Baren ook met een zware Latakia tabak gaat komen, voor de Amerikaanse markt.
Ik kan er echter nog niks van vinden op het internet.
Wat weet je er van?
ps: ik weet dat je van zoet houdt maar ook van zoete latakia tabakken, zoals Sillem's Black bijv.?
Zo, zit ik hier eens even vreselijk laat op te reageren, zeg. Sorry Smoking-Rob. Ik "scan" het topic nu pas.

Ik zit me suf te piekeren over die naam van die Latakia vor de USA-markt. Ik zal het op de beurs in Frankfurt nog eens vragen aan Per Jensen van MB.

Sillem's tabakken hebben me nooit zo aangetrokken. Maar ik zal de Black eens proberen.

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Mac Baren - Halberg Red Label

Bericht door smoking-rob »

Beter laat als nooit :)
Wanneer is de show in Frankfurt?
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Winslow Collector

Re: Mac Baren - Halberg Red Label

Bericht door Winslow Collector »

smoking-rob schreef:Beter laat als nooit :)
Wanneer is de show in Frankfurt?
15-20 februari. Gelijktijdig met de Ambiente-beurs, waar het vroeger een onderdeel van was.

Laafke

Re: Mac Baren - Halberg Red Label

Bericht door Laafke »

@WC

Het enige dat momenteel bekend is een nieuwe tabak van MB die alleen nog in de US te koop is :de Halberg Old Dark Fired, maar dat is een Burley-Virginia Flake, die overigens volgens de planning ook in Duitsland verkrijgbaar gaat zijn.

Winslow Collector

Re: Mac Baren - Halberg Red Label

Bericht door Winslow Collector »

Laafke schreef:@WC

Het enige dat momenteel bekend is een nieuwe tabak van MB die alleen nog in de US te koop is :de Halberg Old Dark Fired, maar dat is een Burley-Virginia Flake, die overigens volgens de planning ook in Duitsland verkrijgbaar gaat zijn.
Wat jou bekend is weet ik niet, maar in maart 2012 zijn we met een paar man bij Mac Baren geweest en hebben we wat zaken gerookt die in ieder geval niet naar NL zouden komen, zelfs niet voor de Duitse markt. Waaronder een behoorlijk pittige Latakiablend, waarvan ik de naam niet meer weet.

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4017
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Mac Baren - Halberg Red Label

Bericht door Martin Romijn »

Laafke schreef:@WC

Het enige dat momenteel bekend is een nieuwe tabak van MB die alleen nog in de US te koop is :de Halberg Old Dark Fired, maar dat is een Burley-Virginia Flake, die overigens volgens de planning ook in Duitsland verkrijgbaar gaat zijn.
Volgens mij bedoel je de HH Old Dark Fired...ipv Halberg....
fijne flake overigens...
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Mac Baren - Halberg Red Label

Bericht door smoking-rob »

Da's dan al bijna een jaar geleden, die MB Latakia, misschien inmiddels toch (weer) geschrapt..
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Re: Mac Baren - Halberg Red Label

Bericht door Vandaahl »

Ik heb tijdens de meeting in Leerdam een doosje Halberg Red Label meegenomen. Ik heb lang getwijfeld of ik het zou kopen. Toch gedaan en ik moet zeggen een goede tabak! Ik rook niet veel aromatics meer, vandaar ook de keus voor rood omdat de andere me te zoet leken.
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Laafke

Re: Mac Baren - Halberg Red Label

Bericht door Laafke »

@WC...

Was het 7 Sea's?? Dat moet volgens een amerikaans forum het laatste zijn was Mac Baren op de markt bracht...of moet die tabak echt nog komen?? Op de website van MB staat niets wat echt bijzonder is.

Laafke

Re: Mac Baren - Halberg Red Label

Bericht door Laafke »

Volgens Per Jensen, productmanager bij MB is de HH OldDark Fired in mei 2012 geïntroduceerd in de US. En zo populair daar dat introductie in Europa niet voor augustus 2013 gaat lukken. Hij weet niets van een latakia-blend. Als dat niet waar is dan lieg ik in commissie......

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Mac Baren - Halberg Red Label

Bericht door St Patrick »

Ik heb hier tijdens de meeting in Heukulum even aan mogen ruiken, maar deze reeks is voor mij toch echt te zoet...
Mooie verpakking en hele mooie samengestelde tabakken maar iets te wat mijn persoontje aangaat.

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Mac Baren - Halberg Red Label

Bericht door robvoorburg »

In Heukelem is me deze tabak ontgaan, bij de Oude Leeuw heb ik
met verbazing naar de kostbare verpakking gekeken.
Goede tabak behoeft geen krans.

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Re: Mac Baren - Halberg Red Label

Bericht door Vandaahl »

robvoorburg schreef:In Heukelem is me deze tabak ontgaan, bij de Oude Leeuw heb ik
met verbazing naar de kostbare verpakking gekeken.
Goede tabak behoeft geen krans.
Je hebt helemaal gelijk Rob! Maar toch denk ik dat het doosje me over de streep trok... :oops: Goedkoop is 25 Euro niet, maar er zijn duurdere tabakken met minder mooie blikken of doosjes! :lol: Ik weet het, probeer het weer goed te praten...
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Winslow Collector

Re: Mac Baren - Halberg Red Label

Bericht door Winslow Collector »

robvoorburg schreef:In Heukelem is me deze tabak ontgaan, bij de Oude Leeuw heb ik
met verbazing naar de kostbare verpakking gekeken.
Goede tabak behoeft geen krans.
Ik had toch aardig wat doosjes bij me op de tabakstafel, Rob.

"Goede tabak behoeft geen krans" is niet echt een argument (gewoon een door mensen verzonnen spreuk, want ze hebben ook een tegenhanger verzonnen: "het oog wil ook wat"), temeer daar de verpakkingskosten minimaal zijn op de totaalprijs van een pakje of blikje tabak. Het meeste geld zit in accijns en BTW, dus een verpakking die een met hele grote aantallen enkele centen of dubbeltjes duurder is, maakt op de eindprijs niet veel meer uit.

Plaats reactie